מתמודדים עם החיים – הכל על הפרעות קשב אצל ילדים

הודות למודעות הגבוהה שיש לנושא, לא מעט הורים חושדים – או חוששים – שיש לילד שלהם הפרעת קשב. אם זה נכון לגביכם – הטקסט הבא הוא בדיוק בשבילכם.

איך נדע שהילד צריך אבחון ל-ADHD

ילדים הם קצת שובבים באופן טבעי. אם לילד שלכם יש הרבה אנרגיה – זה לא בהכרח אומר שהוא סובל מהפרעות קשב וריכוז. כדאי לפנות אל רופאת ילדים לאבחון הפרעת קשב אצל ילדים – אם אתם שמים לב לאינדיקטורים כמו שכחנות, חוסר ארגון והיפראקטיביות.

גם תסמינים כמו חוסר תשומת לב, אימפולסיביות, או קושי לעקוב אחר הנחיות יכולים לנבוע מהפרעת קשב וריכוז. אתם צריכים לשקול לפנות לאבחון רק אם אתם מבחינים בהופעה של התסמינים הללו במשך תקופה של שישה חודשים או יותר. בנוסף, אם הילד שלכם סובל מהתסמינים הללו רק במסגרת אחת, אתם לא צריכים לפנות לאבחון.

איך נדע שהילד צריך אבחון ל-ADHD

איך נראה אבחון להפרעות קשב אצל ילדים

תהליך האבחון להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים יכלול בדרך כלל הערכה מקיפה של כל תחומי החיים. האבחון יכלול סקירה של ההיסטוריה הרפואית וההתפתחותית של הילד. בנוסף, האבחון יכלול גם בדיקה גופנית, לצד הערכת התפקוד הקוגניטיבי של הילד. כפי שאתם בוודאי מבינים כבר עכשיו, אבחון לא נעשה על ידי איש מקצוע אחד. באבחון יהיו מעורבים, בדרך כלל, רופאה ופסיכולוג.

האבחון ככל הנראה יכלול גם ראיונות איתכם, ההורים. בחלק ממכוני האבחון מבקשים לערוך גם ראיונות עם חלק מהמורים של הילד, ודמויות משמעותיות נוספות בחייו של הילד. המטרה של כל הראיונות, הבדיקות וההערכות היא לאסוף כמה שיותר מידע על התנהגות הילד ותסמיניו במסגרות שונות. אתם בוודאי יכולים להבין שתהליך האבחון לוקח זמן, ועשוי להימשך על פני מספר פגישות.

איך נראה אבחון להפרעות קשב אצל ילדים

היום שאחרי – איך נראית השגרה של ילד עם ADHD

קודם כל, חשוב לומר שאם ילדיכם אכן אובחן כסובל מהפרעת קשה וריכוז – זה לא סוף העולם. החיים לאחר אבחון ADHD אצל ילדים נמשכים באופן די דומה לשגרה שהתרגלתם אליה. יחד עם זאת, תוכלו לשלב בשגרת היומיום שלכם אסטרטגיות או טיפולים כדי לסייע בניהול הסימפטומים ולשפר את התפקוד היומיומי של הילד.

הטיפול עשוי לכלול טיפול תרופתי, והוא גם הטיפול הכי מפורסם (על יתרונותיו וחסרונותיו). טיפול אפשרי נוסף הוא טיפול התנהגותי, פסיכולוגי או רגשי. וגם אתם תוכלו להתחיל ללכת להדרכת הורים כדי להבין איך לתפקד בצורה שהכי מקדמת את הילד.

סיכום

לסיכום, אתם כהורים יכולים לעזור לקדם את ילדכם – גם אם יש לו הפרעות קשב. על ידי פיתוח שגרה מובנית, הצבת ציפיות ברורות ומתן חיזוק חיובי להתנהגות טובה – בשביל הילד שלכם, רק השמיים הם הגבול. עם טיפול ותמיכה מתאימים, ילדים עם ADHD יכולים לנהל חיים מוצלחים ומספקים, ולהשיג את המטרות שלהם בבית הספר ובחייהם האישיים.

מתמודדים עם החיים - הכל על הפרעות קשב אצל ילדים