סובל ממחלת פה ושיניים? אלו הזכויות שלך

ילדים, מבוגרים וקשישים שסובלים מסוגים שונים של מחלות פה ושיניים, עשויים להיות זכאים לזכויות רפואיות שונות. במאמר הבא נסביר מהן הזכויות הבולטות, איך מממשים אותן ועם מי אפשר להתייעץ.

 

זכויות בתחום בריאות הפה והשיניים

בריאות הפה והשיניים היא היבט מכריע של רווחה כללית, והבנת זכויות האדם בנוגע לטיפולי שיניים היא חיונית. בישראל, לרשותן של קבוצות שונות, לרבות ילדים, קשישים, ניצולי שואה ואנשים עם מוגבלות, עומדות זכויות ועומדים שירותים ספציפיים לטיפול שיניים. מעבר לכך, בשביל לקבל אישור פטור ממס הכנסה, כדאי להתייעץ עם חברה שמתמחה בזכויות רפואיות.

זכויות בתחום בריאות הפה והשיניים 

איזה זכויות יש לילדים לעומת מבוגרים?

החל מילדים ונוער, ניתנים טיפולי שיניים ובדיקות במסגרת סל הבריאות הכולל בדיקות שיניים קבועות בבתי הספר. גישה פרואקטיבית זו שואפת להבטיח שבעיות שיניים מזוהות ומטופלות בשלב מוקדם בחיים, ולקדם חיים שלמים של בריאות הפה. עבור מבוגרים, במיוחד אזרחים ותיקים וניצולי שואה, טיפול שיניים הוא גם בראש סדר העדיפויות. לאזרחים ותיקים יש גישה לטיפולי שיניים כחלק מסל הבריאות שלהם, אשר שופר משמעותית.

 

הרפורמה בטיפולי השיניים לאזרחים ותיקים

מאז 1 ביולי 2022, אנשים בני 72 ומעלה זכאים למגוון רחב של טיפולי שיניים מונעים ומשקמים הכלולים בסל הבריאות. טיפול מקיף זה חיוני בשמירה לא רק על בריאות הפה, אלא גם על הבריאות הכללית ואיכות החיים של האוכלוסייה המבוגרת.

 

זכויות של בעלי מוגבלויות

תשומת לב מיוחדת ניתנת לבעלי צרכים ספציפיים. לאנשים עם מוגבלויות, למשל, יש גישה לטיפולי שיניים מותאמים, לרבות טיפולים בהרדמה מלאה וטיפול מיוחד במתקנים כמו מרפאת בית איזי שפירא. בנוסף, קיימים שירותים ניידים שזמינים לטיפולי שיניים לקשישים ולבעלי מוגבלויות, המבטיחים נגישות למי שלא יכול להגיע בקלות למרפאה.

זכויות של בעלי מוגבלויות

איזה זכויות יש לניצולי שואה?

ניצולי שואה מקבלים טיפולי שיניים ייעודיים, מתוך הכרה באתגרים הייחודיים העומדים בפניהם. זהו חלק ממחויבות רחבה יותר לספק שירותי בריאות מקיפים לאוכלוסייה פגיעה זו.

 

עוברים טיפול רפואי? אולי מגיעות לכם זכויות

זכויות ספציפיות שמורות למי שעבר טיפולים רפואיים משמעותיים, כגון חולי סרטן, מושתלי איברים או אנשים עם תסמונות ופציעות ספציפיות. טיפול זה חיוני מכיוון שלמצבים וטיפולים אלו לעיתים קרובות יש השפעה משמעותית על בריאות הפה.

 

זכויות לטיפולי שיניים עבור נפגעי פעולות איבה

גם לנפגעי פעולות איבה ולמשפחותיהם יש זכויות ספציפיות לטיפולי שיניים. זה כולל טיפולים לקורבנות עצמם, כמו גם תמיכה בבני משפחתם, מתוך הכרה בהשפעה הרחבה יותר של חוויות טראומטיות כאלה על התא המשפחתי כולו.

 

טיפולי שיניים בצה"ל

אוכלוסיות נוספות כמו נכי צה"ל וכוחות הביטחון, מתנדבי שירות לאומי ואנשים המוכרים למחלקות לשירותים חברתיים, מקבלים סיוע במימון טיפולי שיניים. תמיכה זו חיונית כדי להבטיח שהאילוצים הכספיים אינם מונעים מאנשים לקבל טיפול שיניים הכרחי.

סובל ממחלת פה ושיניים אלו הזכויות שלך

סובל ממחלת פה ושיניים אלו הזכויות שלך
מה היה לנו עד עכשיו?