מה עושים בתהליך שיקום פה ולסת

שיקום פה ולסת, הוא תחום מיוחד ברפואת שיניים המתמקד בשיקום ושיפור התפקוד, האסתטיקה והבריאות הכללית של חלל הפה. תהליך זה כולל הערכה, תכנון וטיפול מקיפים כדי לטפל במגוון רחב של בעיות שיניים ופנים.

מהשתלות שיניים ועד ליישור שיניים, שיקום פה ולסת מציע הליכים שונים לשיפור בריאות הפה והחזרתו של  החיוך היפהפה שלכם. במאמר זה נבחן מה נעשה בתהליך שיקום הפה והלסת, תוך הדגשת ההליכים המרכזיים בפרוצדורה זו.

 

הערכה מקיפה

תהליך שיקום הפה והלסת מתחיל בהערכה יסודית של מצב הפה של המטופל. הערכה זו כוללת בדיקה מפורטת של השיניים, החניכיים, מפרקי הלסת, מבנה הפנים ובריאות הפה הכללית. ניתן גם לבצע צילומי רנטגן, טביעות שיניים וסריקות דיגיטליות כדי לאסוף מידע נוסף על אנטומיית הפה של המטופל.

שיניים

תכנון טיפול

בהתבסס על ההערכה, נוצרת תכנית טיפול מותאמת אישית כדי לתת מענה לצרכים ולמטרות הספציפיות של המטופל. תוכנית הטיפול לוקחת בחשבון גורמים כמו שיניים חסרות, שיניים פגועות, חסימה (חוסר יישור שיניים), בעיות נשיכה ואסתטיקה כללית. התוכנית עשויה לכלול מספר הליכים הפועלים יחד להשגת תוצאות מיטביות.

 

שתלים

השתלת שיניים היא פתרון פופולרי ויעיל להחלפת שיניים חסרות. הם כוללים הצבה כירורגית של שורשי שיניים מלאכותיים (שתלים) לתוך עצם הלסת, אשר משמשים לאחר מכן כבסיס יציב להצמדת שיניים תותבות. שתלים דנטליים נראים, מרגישים ומתפקדים כמו שיניים טבעיות, ומספקים יציבות ועמידות לטווח ארוך. עם התקדמות הטכנולוגיה, שיקום פה ביום אחד אפשרי במקרים מסוימים, בהם ניתן לבצע השתלות שיניים מיידיות לאחר עקירת שיניים.

 

אורתודונטיה

טיפול אורתודונטי הוא לרוב מרכיב קריטי בשיקום הפה והלסת. הטיפול, מטפל בבעיות נשיכה, שיניים לא מיושרות ואי-סדירות בלסת.

פלטות, מיישרים ומכשירי יישור שיניים אחרים משמשים להזזת השיניים בהדרגה למקומן הנכון, וכתוצאה מכך הפה מצליח לתפקד בצורה משופרת, ובנוסף ישנה התקדמות משמעותית באסתטיקה ובבריאות הפה הכללית. טיפול אורתודונטי עשוי להיות נחוץ לפני או אחרי הליכי שיקום אחרים.

 

רפואה משחזרת

רפואת שיניים משקמת, מבצעת פרוצדורות רפואיות שונות על מנת לתקן ולשקם שיניים פגועות או רקובות. זה עשוי לכלול הליכים כגון סתימות שיניים, כתרים, גשרים וציפויים. סתימות שיניים משמשות לטיפול בחורים, בעוד שכתרים וגשרים משמשים לשחזור הצורה, הגודל והתפקוד של שיניים פגומות או חסרות.

ציפויים, שהם מעין תוספות חרסינה דקות, מיוצרים בהתאמה אישית שמודבקות למשטח הקדמי של השיניים כדי לשפר את המראה שלהן ולשפר את הסימטריה.

תרופה

פרותודונטיה

טיפול תותבות, כרוך בתכנון, יצירה והצבה של תותבות שיניים (שיניים מלאכותיות) כדי להחליף שיניים חסרות ולשקם את תפקוד הפה. זה עשוי לכלול תותבות מלאות או חלקיות, תותבות הנתמכות בשתל ותותבות הנשלפות מהפה או כאלו המותקנות בצורה קבועה. טיפול התותבות מתמקד בהשגת אסתטיקה, נוחות ופונקציונליות מיטביים.

 

טיפול TMJ

הפרעות במפרק הטמפורמנדיבולרי (TMJ) עלולות לגרום לכאבי לסת, כאבי ראש וקושי בפתיחה וסגירה של הפה. בשיקום פה ולסת, טיפול ב-TMJ עשוי לכלול גישות שונות, כולל טיפול תרופתי, פיזיותרפיה, סדים או התערבות אורתודונטית. המטרה היא להקל על הכאב, לשחזר תפקוד תקין של הלסת ולשפר את איכות החיים הכללית.

 

מרפאת שיניים מומלצת: מדיקל סמייל

מדיקל סמייל היא מרפאת שיניים מובילה בישראל המתמחה בטיפולי שיניים מורכבים והשתלות שיניים. היא מציעה טיפולים מתקדמים ומקיפים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וצוות מומחים מנוסים. תוך התמקדות בטיפול איכותי ובמחיר סביר, מרפאת מדיקל סמייל שואפת להעניק טיפול אישי ומקצועי המותאם לצרכיו ורצונותיו של כל מטופל.

מהשתלות ויישור שיניים ועד לרפואת שיניים אסתטית ועוד, מרפאת מדיקל סמייל מציעה מגוון רחב של שירותי שיניים הניתנים על ידי רופאים מוסמכים. מסירותם לשביעות רצון המטופלים ומחויבותם לבריאות הפה הופכות אותם לבחירה מומלצת לצורכי שיקום פה ולסת.

 

לסיכום

שיקום הפה והלסת כולל מגוון הליכים שמטרתם לשקם את בריאות הפה, תפקוד ואסתטיקה. באמצעות הערכה מקיפה, תכנון טיפול והליכים שונים כגון השתלות שיניים, יישור שיניים, רפואת שיניים משקמת ותותבות, שיקום הפה יכול לתת מענה למגוון רחב של בעיות שיניים ופנים.

פה ולסת

פה ולסת
מה היה לנו עד עכשיו?