טיפולי נסיגת חניכיים בחולון

כמעט כל אדם יסבול מבעיות חניכיים לפחות פעם אחת במהלך חייו. אחד מהנזקים הנפוצים של מחלות חניכיים הוא נסיגת חניכיים. נסיגת חניכיים עלולה להיווצר מגורמים נוספים כמו צחצוח אגרסיבי, עישון ועוד. מעבר למראה הלא אסתטי של השיניים, נסיגת חניכיים עלולה לגרום לנזק ממשי לחלל הפה. כל הפרטים על טיפולי נסיגת חניכיים בחולון במאמר הבא.

נסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים זה מצב בו שורש השן נחשף לחלל הפה. אחד מתפקידי החניכיים הוא עיגון השן לעצם הלסת שבפה, וככל שנסיגת החניכיים תתקדם, כך תפקוד זה של החניכיים עלול להיפגע.

חשיפת שורשי השיניים לחלל הפה, עלולה לגרום לסכנה בריאותית ולפגיעה בשורשים עצמם. מעבר לפגיעה הבריאותית יש את הפגיעה האסתטית אשר נראית לעין ועלולה להתדרדר עד כדי איבוד שיניים מסיבי. נסיגת חניכיים הינה מצב שכיח, ושכיחותה עולה ככל שעולים עם הגיל.

ממה נגרמת נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים עלולה להיגרם מספר גורמים שונים, כשהנזק הנגרם לחניכיים הוא בלתי הפיך בצורה טבעית. במהלך הבדיקה בחולון חשוב להבין מה הגורם העיקרי לנסיגת החניכיים ובכך למנוע את התדרדרות הנסיגה ואת חזרתה. הגורמים האפשריים לנסיגת חניכיים הם:

• מחלת חניכיים – זוהי הסיבה העיקרית לנסיגת חניכיים. מדובר במחלה דלקתית כרונית אשר פוגעת במנגנון התאחיזה של השיניים. במידה ומחלת החניכיים לא תטופל בזמן, היא עלולה לגרום לנסיגת חניכיים.
  • צחצוח שיניים טראומטי לשן – צחצוח שיניים אומנם חשוב לשמירה על השיניים והיגיינת הפה, אך אם נעשה באופן שגוי הוא עלול לגרום לנזק לרקמת החניכיים. חשוב לשים לב שהצחצוח נעשה בעדינות על ידי מברשת שיניים רכה.
  • גנטיקה – ככל שעובי רקמת החניכיים בפה תהיה דקה יותר, כך היא תהיה בעלת נטייה גבוה יותר להישחק ולעבור נסיגה. עובי רקמת החניכיים משתנה מאדם לאדם ומושפע בעיקר מגנטיקה.
  • יישור שיניים – במהלך טיפול שיניים אורתודנטי, ישנה הזזה של השיניים בפה. כתוצאה מתזוזות אלו, השן עלולה לצאת מחוץ למעטפת העצם. מצב זה עלול לגרום לנסיגת חניכיים שתופיע במהלך הטיפול או לאחריו. נסיגת חניכיים כתוצאה מישור שיניים יכולה להופיע גם שנים לאחר הטיפול האורתודנטי.
טיפולי נסיגת חניכיים בחולון

תופעות נלוות לנסיגת חניכיים

הסובלים מנסיגת חניכיים עלולים לסבול מתופעות נלוות כמו כאב הנובע מרגישות יתר של השיניים לטמפרטורה, כאב זה יופיע בעיקר לאחר צריכת מזונות קרים או חמים מאוד. רגישות היתר מאופיינת לפעמים בדימום מרקמת החניכיים, הדימום נוצר בשל דלקת החניכיים שנגרמת מרובד החיידקים שהצטבר על גביהן.

כמו כן נסיגת חניכיים גורמת לחשיפת השורשים, במצב זה השורשים שהיו מוגנים על ידי החניכיים חשופים לסכנות הקיימות בפה כמו לדוגמה התפתחות עששת שורשים.

מעבר לסכנה בהתפתחות עששת שורשים, חשיפת השורשים בעיקר בשיניים קדמיות עלולה להוות מפגע אסתטי. השיניים יראו ארוכות יותר, צבע השורשים יהיה מבריק פחות מצבע כותרת השן ומתאר החניכיים יראה לא סימטרי.

במצב כזה ניתן להבחין בנסיגת החניכיים בעת דיבור או חיוך. מטופלים רבים חוששים מאובדן שיניים, דבר המכניס להם לחץ רב לחיי היום יום. אם הינכם סובלים מאחת התופעות הללו, כדאי מאוד לפנות לרופא המטפל בחולון לבדיקה מקיפה של חלל הפה והחניכיים.

כיצד ניתן לטפל בנסיגת החניכיים?

כאמור, נזק לחניכיים כתוצאה מנסיגת חניכיים הוא בלתי הפיך, ולכן הטיפול הרפואי בחולון הוא מורכב ובחלק מהמקרים אף בלתי אפשרי. אבחון מוקדם של נסיגת חניכיים יכול לסייע לעצור את התקדמותה, דבר שיפחית את הצורך בטיפולים מורכבים.

על כן חשוב לפנות לרופא שיניים בחולון או למומחה למחלות חניכיים, גם אם נסיגת החניכיים היא בשלב ההתחלתי שלה. כחלק מהטיפול הרפואי, יבחנו הגורמים לנסיגת החניכיים. בהתאם לגורמים רופא השיניים יסביר לכם כיצד לשנות הרגלים על מנת למנוע את המחלה ככל שניתן.

ישנם מספר טיפולים שניתן לעשות טרם הטיפול הכירורגי בחולון כמו טיפול בעששת שורשים, שיפור המראה האסתטי, טיפול בתופעות הנלוות לנסיגת החניכים ואף חיתוך של הרקמה בצורה שתעצור את התקדמות נסיגת החניכיים.

טיפולי נסיגת חניכיים בחולון – הטיפול הכירורגי

אחד מהטיפולים הניתנים במרפאה בחולון, הוא טיפול כירורגי לנסיגת חניכיים. במהלך טיפול זה מבוצעת השתלת רקמת חניכיים אשר מסייעת בכיסוי שטח שורש השן שנחשף. הניתוח הוא ניתוח מורכב, ומבוצע בחולון על ידי רופא שיניים מקצועי ומיומן.

לאחר השתלת הרקמה, היא עוברת תהליך טבעי וביולוגי של קליטה בפה המטופל. כמספר שבועות לאחר ההשתלה בחולון, יתקבל מראה חניכיים טבעי ואסתטי. מקור הרקמה המושתלת יכול להגיע מהטופל המנותח, במצב זה המטופל יחוש כאבים וחוסר נוחות בשל ניתוח נוסף באזור הפה.

כמו כן ניתן להשתיל רקמה שמקור בבנק הרקמות או להשתיל מטריצת קולגן תלת מימדית. המטריצה מדמה את הרקמה שנלקחת מהמטופל עצמו, ובעלת יתרון גדול שכן אין צורך לנתח את המטופל פעמיים.

מתי יבוצע ניתוח נסיגת חניכיים?

על מנת לבצע את הניתוח חשוב לבדוק אם המטופל אכן מקפיד על היגיינה אוראלית בצורה טובה ומשביעת רצון. כמו כן ישנם הרגלים שעשויים לגרום לכישלון התהליך, ועל הרופא המטפל בחולון לוודא שהמטופל לא נוהג כך.

הרגלים אלו יכולים להיות עישון, צחצוח שיניים בצורה טראומטית ועוד. רק לאחר הרחקת גורמי הסיכון, הרופא המטפל יוכל לבצע את הניתוח בחולון ולטפל בנסיגת החניכיים.

בכל מקרה במידה ואתם סובלים מנסיגת חניכיים או מחלת חניכיים, ההמלצה היא לפנות לרופא ברגע שאתם יודעים על כך. ככל שתפנו לרופא השיניים בחולון מוקדם יותר, כך תוכלו למנוע התדרדרות של המצב וטיפולים מורכבים יותר.