ציפוי שיניים בחולון

אחד הדברים שקובעים את הרושם הראשוני שיוצר אדם, הוא החיוך שלו. החיוך הוא חלק מרכזי בפנים ויכול להשפיע על נראות הבן אדם ועל הביטחון העצמי שלו. אומנם לא לכולם יש חיוך מושלם, אך בימינו ניתן להשיג כזה בקלות. ציפוי חרסינה יכול לסייע להחזיר את החיוך למושלם, להלבין את השיניים או לתקן שיניים שבורות. גם אם אתם גרים בחולון ולא בהוליווד, אתם עדיין יכולים להשיג חיוך מושלם ולחייך בביטחון. במאמר הבא תוכלו לקרוא את כל המידע בנוגע לציפוי שיניים בחולון.

 

מה זה ציפוי שיניים?

רוב ציפויי השיניים עשויים מחרסינה. ציפוי החרסינה הקלאסי דורש הכנת שן שכוללת הסרה של חלק נכבד מהשן, לעיתים אף מעבר לשכבת האמייל. זאת על מנת לאפשר עובי מספק של חרסינה כדי למנוע שבר שלה.

הסרה של חומר שן רב אומנם יסייע להושיב את ציפוי החרסינה בצורה טובה יותר בפה, אך חשוב לזכור שמדובר בתהליך בלתי הפיך. כמו כן מקרים בהם משחיזים מעבר לשכבת האמייל ומסירים גם חלקים מהדנטין, עלולים להיות כואבים ויכללו הרדמה מקומית.

כיום ישנן שיטות שמרניות יותר ופולשניות פחות מציפוי השיניים הקלאסי, והן אפילו מהירות יותר. בשיטות אלו נעשה שימוש בציפוי חרסינה דק יותר מציפוי החרסינה בשיטה הקלאסית, כך שניתן להשאיר יותר מחומר השן הבריא מבלי להסירו.

 

למי מתאים ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים מתאים לאנשים שלא מרוצים מהאסתטיקה של השיניים שלהם. ניתן לעשות ציפוי שיניים לשן בודדת או למספר שיניים, כאשר רוב האנשים מעדיפים לצפות קבוצת שיניים על מנת להגיע למראה מושלם וסימטרי.

כמו כן את ציפוי השיניים לרוב עושים בשיניים קדמיות, מאחר ואלו השיניים שנראות לעין ומרכיבות את החיוך. ניתן להשתמש בציפוי שיניים על מנת להלבין אותן או לסדר מרווחים קטנים בין השיניים.

במידה וישנם מרווחים גדולים וסטיות גדולות יחסית, ציפויי שיניים לא יתאים, מאחר ואינו תחליף ליישור שיניים אלא לתיקון של רווחים מינוריים. יתכן ואנשים ששוחקים או מהדקים שיניים יאלצו גם הם לוותר על ציפוי השיניים, מאחר והעומס הרב על הציפוי עלול לגרום לשבירתו.

ניתן למצוא מרפאות שיניים שמבצעות ציפוי בכל רחבי הארץ, כך גם בעיר חולון. סביר שאנשים שגרים בחולון יגיעו למרפאה באותה העיר, אך חשוב לשים לב למקצועיות הרופא המטפל. כך יתכן שגם אנשים שגרים מחוץ לחולון יגיעו לקבל טיפול בעיר, על אף שלא קרובה לביתם, על מנת לזכות מהטיפול האיכותי ביותר.

ציפוי שיניים בחולון
ציפוי שיניים בחולון

מה ההבדל בין הלבנת שיניים להבהרת שיניים?

כאמור ציפוי שיניים היא דרך להשגת שיניים לבנות. חשוב להבדיל בין הלבנת שיניים אשר מושגת באמצעות ציפוי לבין הבהרת שיניים. הבהרת שיניים הינה טיפול נפוץ אשר נעשה באמצעות הנחת חומר פעיל על השיניים. החומר הפעיל מחמצן את השן ומבהיר אותה.

גוון השיניים לאחר הבהרה תלוי בגוון ובצבע המקורי שלהן, אך ככל הנראה לא יהפוך ללבן לחלוטין. הלבנת שיניים לעומת זאת נעשית על ידי הדבקה של ציפוי חרסינה לשיניים. הצבע הלבן יתקבל כתוצאה מהצבע של החרסינה, ללא קשר לגוון של השן טרם הציפוי.

 

ציפוי שיניים בחולון – מה לגבי המחיר?

עלות ציפוי השיניים מורכבת מגורמים שונים כמו סוג הציפוי, מוניטין המרפאה, רופא השיניים והמומחיות שלו. לרוב ציפויי שיניים נחשבים כטיפול קוסמטי ולכן אינם מכוסים בביטוח הבריאות.

דבר נוסף שעלול להשפיע על מחיר הטיפול הוא מיקומה הגיאוגרפי של המרפאה, כך לדוגמה יהיה הבדל בעלות בין טיפול זהה שיתבצע בחולון או ברמת הגולן, וזאת כתוצאה מעלויות אחזקת המרפאה וגורמים נוספים.

איך מתבצע תהליך ציפוי השיניים?

שלב ראשון – בדיקה והערכה

השלב שמקדים לציפוי השיניים, הוא בדיקה אצל הרופא. במהלך הבדיקה תוכל לדון עם רופא השיניים בסוגי הציפויים שיתאימו לך ובמספר השיניים אותן תרצה לצפות.

כמו כן הרופא יעריך את המצב הדנטלי שלך ויבדוק האם מתאים לציפוי שיניים. במידה ונמצאת מתאים לתהליך, הרופא יקח מידות מהשיניים שלך על מנת לבנות מודל שלהן. את הציפוי יכינו במעבדה בהתאמה אישית לפי המודל.

 

שלב שני – הצמדת הציפוי לשיניים

לרוב המעבדה נמצאת באותה העיר שהרופא עובד, כך לדוגמה רופא שיניים שעובד בעיר חולון ישלח את המידות למעבדה בחולון. למעשה ברגע שהציפוי יהיה מוכן הוא יגיע במהירות אל המרפאה, בדרך כלל הציפוי יהיה מוכן תוך שבוע.

לאחר הגעת הציפוי אל המרפאה, ניתן יהיה להצמידו לשיניים. בפגישה עם רופא השיניים, הוא יוודא שהציפוי שהגיע מהמעבדה אכן מתאים לשיניים שלך הן מבחינת הצורה והן מבחינת הצבע. במידה ויהיה צורך בתיקונים מסוימים, הרופא יבקש מהמעבדה לתקן או להכין ציפוי חדש עבורך.

זאת על מנת להשיג התאמה מקסימלית ואת התוצאה הטובה ביותר עבורך. לאחר התאמת הציפוי לשיניים, רופא השיניים ינקה את השיניים היטב. שלב זה חשוב על מנת למנוע היווצרות עששת על ידי חיידקים שיישארו תקועים בין הציפוי לשן.

הכנה נוספת שרופא השיניים יעשה על מנת שהציפוי יקשר באופן מיטבי לשן, הוא חספוס השן על ידי כלי השחזה. החספוס יקל על הדבקת הציפוי לשן. לאחר החספוס רופא השיניים יניח חומר מקשר ומלט על השן להדבקת הציפוי. מדובר בתהליך מהיר יחסית, ובפגישה אחת מתקבל חיוך לבן ומושלם.

 

עברתי תהליך ציפוי שיניים, מה הלאה?

לאחר הטיפול יתכן ותרגישו חספוס על פני השן, לרוב חספוס זה נובע משאריות מלט שנדבקו לשיניים. שאריות אלו ישחקו תוך מספר ימים לאחר אכילה וצחצוח שיניים.

במידה והחספוס לא עובר, תוכלו לגשת לרופא השיניים על מנת שיחליק את השיניים. לאחר ציפוי שיניים כדאי לנקוט באמצעי זהירות אשר יסייעו להצלחת הטיפול וימנעו מהשיניים להישבר.

מה הם אמצעי הזהירות עלי לנקוט בכדי לשמור על השיניים?

  • במידה ואתם חורקים שיניים בלילה, על מנת להימנע משחיקה של הציפוי מומלץ להשתמש בסד לילה. את הסד ניתן להתאים אצל רופא השיניים בחולון לאחר ציפוי השיניים.
  • במידה ואתם עוסקים בפעילויות ספורטיביות, הקפידו על לבישת מגן שיניים.
  • הקפידו על לעיסת אוכל קשה בשיניים האחוריות ונסו להימנע מלעיסה על השיניים הקדמיות.
  • הקפידו על חיתוך מזון קשה לחתיכות קטנות.
  • אל תשתמשו בשיניים לפתיחת עטיפות או אריזות.
  • נסו להימנע ככל שניתן מלעיסת דברים קשים כמו ציפורניים או עטים.
מה היה לנו עד עכשיו?