בריאות לפני הכל: מה עושים אם המרב"ד שלל לכם את רישיון הנהיגה?

שלילת רישיון היא אירוע לא פשוט. יש לו השלכות מורכבות על התנהלות החיים ביום יום. ולכן יש חשיבות לטפל בבעיה זאת מהר ככל האפשר כאשר היא צפה ועולה על פני השטח. המרב"ד איננו מקום שפנו לטענות אישיות או רגשיות, לכן חשוב מאד לפעול במקצועיות, עדיף באמצעות עורך דין מומחה בתחום.

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה התפקיד שלו?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בראשי תיבות מרב"ד הוא אחד מאותם גופים ממשלתיים שעד שאתם לא נתקלים בהם אין לכם מושג על קיומם, במקרה של המרב"ד אם נתקלתם בו, זה לרוב לא מבשר טובות. המרכז שעד היום ישראלים רבים ערכו עימו היכרות הוא מכון אשר אמון על ביצוע בדיקות רפואיות לנהגים בכדי לבחון את הכשירות הבריאותית או הנפשית שלהם לנהיגה.

המכון הוא גוף ממשלתי המשמש כזרוע של שני משרדים, התחבורה והבריאות, בין עובדיו נמצאים רופאים, ואנשי צוותים רפואיים מסוגים שונים וכן מומחי תעבורה. מטרתם היא לקבוע האם מקרה שמובא בפניהם מצביע על נהג שאיננו כשיר לנהיגה ובכך להתלות את רישיונו.

רישיון נהיגה הוא מצרך חשוב מאד באופן כללי ובישראל בפרט הוא נדרש על מנת לקיים אורח חיים סדיר ועבור רבים מאד הוא מהווה מקור לפרנסה, בשל כך יש לפגיעה ברישיון השפעה על זכויות הפרט הבסיסיות, חופש התנועה וחופש העיסוק. בשל עובדה זאת למוסד המרב"ד חשיבות רבה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה התפקיד שלו

המרבד שלל את הרישיון שלי, מה אפשר לעשות?

התלית הרישיון על ידי המרב"ד היא פעולה מיידית. מי שקיבל הודעה על כך חייב להיות כרוך לפעול בצורה מהירה. אם זאת חשב להדגיש שנהיגה בזמן התלייה היא עבירה חמורה שרצוי להימנע ממנה.  אם כך מה מומלץ לעשות במקרה של התליית רישיון עקב בעיה בריאותית?

  • הגשת ערעור על החלטת המרב"ד. פעולה זאת צריכה להתבצע עד 30 יום מקבלת ההחלטה במרב"ד
  • ביצוע כלל הבדיקות הנדרשות מתוקף סיבת הפסילה שלכם. יש רשימה ברורה עבור כל סיטואציה ולעיתים נדרשות גם בדיקות CT או MRI. ישנם מקרים שהבדיקות הנדרשות כוללות יום ארוך של בדיקות, קחו זאת בחשבון.
  • פניה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עורך דין תעבורה מתמחה בתיקי משרד הבריאות לעורך דין מומחה יש חשיבות רבה. הערעור המוגש, כלל ההליכים הם כאלו הקבועים בחוק חשוב להקפיד לבצע אותם כראוי. דחיה של ערעור תביא לדחייה של שנה באפשרות הערעור הנוסף, באופן מוכח לעורך דין יש השפעה על סיכויי ההצלחה בהליך.

המרבד שלל את הרישיון שלי, מה אפשר לעשות

מה ניתן לעשות אל מול החלטת המרב"ד?

במידה ורישיונכם נפסל על בסיס טענות בריאותיות יש כנראה סיבה לכך, אך יש גם פעולות שאפשר לבצע, אלו הפעולות שמומלץ לעשות.

  • בדיקת טעות – לעיתים יש אפשרות לבטל החלטה של המרב"ד במקרה שישנה החלטה המתבררת כשגויה. במידה וזהו המצב יש להגשת אל המרב"ד טרם חלף זמן הערעור הקבוע בחוק.
  • הגשת ערעור – הפעולה הבסיסית ביותר אותה ניתן לבצע היא הגשת ערעור מנומק היטב המגובה במסמכים וחוות דעת רפואיות התומכות בעמדתכם. מומלץ שאת הליך הערעור וכתיבת הערעור עצמו תפקידו בידיו של עורך דין המתמחה בעבודה מול המרב"ד. כמו כן בעת כתיבת הערעור חשוב להתייחס לטענות העולות מהסיבות לפסילה, ולסיום לא לשכוח לשלם את האגרה הנדרשת עבור הערער.
  • רופא מומחה – יש חשיבות גדולה להסתמך בטענות שלכם על חוות דעתו של רופא מומחה בתחום שתהיה עדכנית ותחזק את עמדתכם.
  • עורך דין – ההליכים מול המרב"ד הם מנהלתיים ברובם, אין כאן מקום לסוגיות אישיות טעונות ככל שיהיו, לכן מומלץ לשכור בפניה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עורך דין תעבורה מתמחה בתיקי משרד הבריאות.

בריאות לפני הכל מה עושים אם המרבד שלל לכם את רישיון הנהיגה

בריאות לפני הכל מה עושים אם המרבד שלל לכם את רישיון הנהיגה
מה היה לנו עד עכשיו?