טיפולים בכאבי שיניים בחולון

כל כאב באשר הוא, איננו נעים. אך כשמדובר בכאבי שיניים, אין ספק שמדובר בכאב נוראי, שעלול לפגוע בשגרת היום יום, באכילה ובדיבור התקינים. כאבי שיניים יכולים להיגרם ממגוון סיבות, והטיפולים בכאבי שיניים בחולון נעשים בהתאם לגורם שלהם. אומנם קיימות המון תרופות סבתא, אך במאמר הבא תוכלו למצוא את הטיפולים הרפואיים לכאבי שיניים נפוצים.

מה יכול לגרום לכאב שיניים?

כאמור, כאבי שיניים יכולים להיגרם מלא מעט גורמים. לעיתים הכאבים נובעים מטראומה או מצב דנטלי מסוים, אך יש מקרים בהם הכאב נובע מטיפול השיניים עצמו כמו לאחר עקירת שיניים, טיפולי שורש או השתלות שיניים.

טיפולים אלו הם טיפולים כירורגים וידוע מה מקור הכאב. לרוב כאבים שלאחר טיפול יחלפו תוך מספר ימים, במידה והם נמשכים יש להגיע לרופא המטפל בחולון, לביקורת על מנת שיבדוק את העניין.

חלק מהסיבות לכאבי שיניים והטיפול להם:

עששת

העששת היא מחלה זיהומית כרונית, אשר נגרמת על ידי חיידקים שחיים בחלל הפה ועל השיניים בפרט. חיידקים אלו משתמשים בסוכר שנמצא על השיניים, מפרקים אותו ומפרישים חומצה. החומצה שהחיידקים הפרישו, עלולה לפרק את השן או חלקים ממנה.

במידה והעששת לא מטופלת לאורך זמן, היא עלולה להגיע את לרקמה הפנימית של השן – המוך. עששת שמגיעה למוך השן, עלולה לגרום לכאבים עזים מאחר וברקמה זו ישנם כלי דם ועצבים רבים. הטיפול בעששת משתנה בהתאם לרמת ההתפשטות שלה, בחלק מהמקרים ניתן לבצע שחזור (או בכינוי המוכר – סתימה) ובמקרים אחרים יהיה צורך בטיפול שורש.

טיפולים בכאבי שיניים בחולון

שחיקת שיניים

שחיקת שיניים יכולה להיגרם ממספר גורמים, כמו חריקת שיניים בלילה, לעיסת חפצים או צחצוח אגרסיבי. כל הנ"ל עלולים לגרום לפגיעה בשכבת האמייל, השכבה החיצונית של השן. פגיעה בשכבה זו עלולה להאיץ כניסת חיידקים לתוך שכבות השן הפנימיות יותר.

על מנת למנוע שחיקת שיניים יש להימנע מהרגלים מזיקים. במידה והגורם הוא חריקת שיניים בלילה, יש לנסות להגיע לרגיעה נפשית, בנוסף ניתן למנוע את שחיקת השיניים באמצעות סד לילה. אחד הטיפולים לשחיקת שיניים הוא שיקום פה מלא והחזרת סגר השיניים למצב מאוזן.

טראומה

חבלה שנגרמת באזור הפנים ועלולה לגרום גם לפגיעה בשיניים. לא פעם הטראומה לשיניים לא נראית לעין, אך מורגשת, על כן בכל מצב של פגיעה בשיניים מומלץ לפנות לרופא השיניים בחולון על מנת לוודא שלא התרחש נזק לשיניים.

טיפול בשבר בשן, כולל תיקון בעזרת דבק שיניים, ציפוי חרסינה, שחזור או חומר מילוי. כמובן שהטיפול יהיה תואם את גודל השבר. במקרה של שבר משמעותי יתכן ותצטרכו כתר או טיפול שורש. כל זאת בהתאם להמלצת רופא השיניים שלכם בחולון.

נסיגת חניכיים

מדובר במצב בו החניכיים מתרחקות מצוואר השן לכיוון השורש. נסיגת החניכיים יכולה להיגרם מפגיעה ישירה בחניכיים כמו בעת צחצוח אגרסיבי או כתוצאה מדלקת חניכיים לא מטופלת. חשיפת שורש השן עלולה לגרום לרגישות ולכאבים, זאת בשל העצבים הרבים שנמצאים באזור.

טיפול אפשרי הוא ניתוח חניכיים, בו נכסה את חלק השורש שנחשף. כמו כן חשוב לעבור לצחצוח עדין יותר במברשות שיניים מתאימות על מנת למנוע החמרה של נסיגת החניכיים.

איך ניתן למנוע כאבי שיניים?

כמובן שלא כל כאב שיניים ניתן למניעה, אך רוב כאבי השיניים נובעים כתוצאה מתהליכים ממושכים. הדרך הטובה ביותר להימנע מנזק ומכאבים, היא הגעה לבדיקה תקופתית לרופא השיניים בחולון.

במהלך הבדיקה הרופא יבדוק את מצב הפה והשיניים ויבצע צילומי רנטגן. צילומים אלו הם כלי נוסף לאבחנת המצב הדנטלי. במידה ומתפתח נזק כלשהו לרקמות הפה או השיניים, רופא השיניים יוכל לראות זאת עוד לפני שהמצב מחמיר ובהתאם ידע לטפל בו.

בנוסף רופא השיניים יוכל להנחות אתכם לשנות הרגלים מסוימים על מנת למנוע את חזרת הנזק במידה ואפשר. הדרך הטובה ביותר לשמור על השיניים היא שמירה על היגיינה דנטלית, הכוללת צחצוח שיניים פעמיים ביום, העברת חוט דנטלי ואכילת מזונות בריאים.

על ידי שמירה על הרגלים נכונים תוכלו למנוע חלק גדול ממחלות וכאבי השיניים. אם אתם כבר סובלים מכאבי שיניים, כדאי להגיע בהקדם לרופא השיניים בחולון על מנת שיקל על הכאב ויבדוק מה הסיבה לו.

איך ניתן להפחית כאבי שיניים עד ההגעה לטיפולים בכאבי שיניים בחולון?

לא תמיד ניתן להגיע לרופא השיניים במהירות, ולכן במקרים כאלו רצוי לקחת משככי כאבים על מנת למזער את הכאב ככל שניתן. חשוב לציין שמשככי הכאבים לא יטפלו בגורם לבעיה אלא יפחיתו את הסימפטומים שלה.

רוב רופאי השיניים ממליצים ליטול משככי כאבים נוגדי דלקות ללא סטרואידים. כמו כן קיימים תכשירים שונים לשימוש חיצוני אשר יכולים לסייע בהקלה על כאבי השיניים. תכשירים אלו יכולים להיות על בסיס ציפורן, או להכיל חומרי אלחוש. את התכשירים ניתן למרוח על אזור הכאב, וההקלה תהיה מיידית.

ההמלצה היא לא להשתמש בתכשירים אלו מתחת לגיל 12. פתרון ביתי נוסף, לאלו שגרים בחולון, להרגעת אזור הכאב הוא גרגור מי מלח. כמובן שבכל מצב בו הכאב נמשך יותר מיומיים יש להגיע בהקדם לרופא השיניים, ולהימנע מלדחות את התור.