טיפולי שיניים בחולון

בניגוד לאיברים רבים בגוף, השיניים לא מתחדשות. לכן ישנה חשיבות גדולה לשמירה וטיפול בשיניים בצורה עקבית. לרוב, נזקים לשיניים נגרמים כתוצאה מתהליכים ארוכי טווח ולכן ביקורים תקופתיים אצל הרופא עשויים לסייע במניעת נזקים בלתי הפיכים. אילו טיפולי שיניים קיימים בחולון ואיך ניתן לטפל בשיניים כואבות? כל הפרטים על טיפולי שיניים בחולון במאמר הבא.

טיפול בשיניים כואבות

לכאבי שיניים יש מספר גורמים, והטיפול שינתן יהיה בהתאם לגורמים השונים. גורמים לכאבי שיניים יכולים להיות:

עששת

עששת עלולה לגרום לחורים בשיניים, ואף לכאבי שיניים. במהלך הטיפול בחולון, רופא השיניים יסיר את נגע העששת ולאחר מכן ישחזר את מבנה השן.

שן שבורה או סדוקה

שבר בשן יכול להיגרם כתוצאה מחבלה קשה באזור הפה. לאחר שבירה, החלק הפנימי של השן נחשף לסביבה חיצונית ובין היתר לחיידקים, מזון ונוזלים, חומרים אלו עלולים להיכנס לתוך השן ולזהם את מוך השן או לגרות את העצבים שנמצאים בו.

כתוצאה מכך מטופל עם שן שבורה יחוש בכאב בשן החבולה. הטיפול בשן שבורה מותאם לגודל השבר, בחלק מהמקרים ניתן לתקן את השבר בעזרת שחזור ('סתימה'), חומר מילוי או ציפוי לשיניים. במקרים בהם השבר מסיבי יותר, יתכן ויהיה צורך בטיפול שורש והתקנת כתר על השן החבולה.

טיפולי שיניים בחולון

פגיעה בשחזורים קודמים

בפה שלנו מופעלים כוחות במשך רוב שעות היום, דבר אשר עלול להביא לכישלון של שחזורים ('סתימות') שבוצעו בעבר. כשלון יכול להיות התנתקות של השחזור, שחיקה, סדיקה או התפוררות שלו. במצב כזה יש להגיע אל רופא השיניים בחולון על מנת שיחליף את השחזור הפגום באחד חדש. במידה והשן נפגעה בצורה משמעותית, יתכן ויהיה צורך בהתקנת כתר על גבי השן.

מורסה במוך השן

במצב זה הרקמה הפנימית של השן נהרסת ומכילה בעיקר חיידקים ומוגלה. מצב זה עלול להיגרם בשל דלקת או זיהום שיניים, ולכן חשוב לטפל בשיניים והשברים בהם במהירות.

בעת ההגעה למרפאה בחולון, ככל הנראה הרופא המטפל ירשום לכם אנטיביוטיקה בכדי לנקות את הזיהום. לאחר מכן הרופא ידאג לטפל בגורם לנמק. כך לדוגמה אם הגורם לנמק הוא בחניכיים יבוצע ניקוי חניכיים ואם הגורם הוא שבר בשן יבוצע טיפול שורש.

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים עלולה להיגרם כתוצאה משמירה לקויה על היגיינת פה, מתזונה לקויה, עישון, צריכת תרופות ועוד. במצב זה חיידקים מצטברים על החניכיים ועלולים להגיע לשורשי השיניים ולגרום לזיהום וכאבי שיניים.

במצבים מתקדמים, דלקת החניכיים עלולה לגרום לפירוק העצם שמחזיקה את השיניים וכתוצאה מכך לגרום לאובדן שיניים. במידה ואתם סובלים מדלקת חניכיים, יש להגיע לרופא השיניים בחולון אשר יבדוק את מצב הדלקת. לרוב הטיפול הוא נטילת אנטיביוטיקה וניקוי יסודי של השיניים על ידי שיננית או רופא שיניים.

טיפולי שורש

טיפול זה מתבצע במוך השן, לאחר חדירת עששת או חיידקים לתוכו. זיהום במוך השן עלול לגרום לכאבים רבים, אשר טיפול שורש מסייע למנוע. טיפול זה כולל הסרה של רקמת המוך, ניקוי תעלות השורש, וכיסוי השן למניעת זיהום נוסף בעתיד. חשוב לציין שטיפול שורש נחשב לטיפול פשוט וניתן לבצעו גם בזמן היריון. במידה וטיפול השורש לא מצליח יהיה צורך בעקירת השן.

עקירת שיניים

תהליך זה הינו מהיר ומבוצע תחת הרדמה מקומית במרפאת השיניים בחולון. לעיתים עקירה שיניים יכולה להיות הליך כירורגי, וזאת כתלות במצב השן ומיקומה. במידה וקיים קושי בחילוץ השן, רופא השיניים עשוי לחתוך חתיכה מהחניכיים שסביב השן, על מנת לסייע בהוצאתה. לרוב טיפול זה מתרחש כתוצאה מריקבון שיניים, דלקות שיניים וחניכיים או צפיפות של השיניים.

כריתת חוד השורש

במהלך טיפול זה כורתים את חוד השורש. חוד השורש הוא המיקום דרכו נכנסים כלי דם ועצבים אל תוך מוך השן. תהליך זה הינו כירורגי ומבוצע על ידי רופא שיניים מומחה לאנדודונטיה בחולון. הטיפול מבוצע כאשר אחת מתעלות השורש מזדהמות או במקרים בהם לא ניתן לבצע טיפולי שורש, ונועד על מנת למנוע עקירת שיניים.

טיפולים שיניים בהרדמה כללית

חלק מהמטופלים המגיעים למרפאה בחולון, סובלים מחרדה מרופאי שיניים. מטופלים אלו לרוב מגיעים לבדיקה וטיפול במרפאה לעיתים רחוקות ולכן לא פעם צריכים מספר רב של טיפולי שיניים. מטופלים אלו מעדיפים להימנע מטיפול רפואי.

דרך אפשרית לביצוע הטיפול היא בהרדמה מלאה. בטיפול מסוג כזה יש שני רופאים, האחד הוא רופא השיניים המטפל בחולון, והשני הוא רופא מרדים. במצב זה של הרדמה כללית, המטופל לא מרגיש דבר ממהלך הטיפול. חשוב לציין שטיפולים בהרדמה כללית לא מתאימים לכל המטופלים, וטרם ההרדמה יש לבדוק מה הם הסיכונים הכרוכים בו.

טיפולי שיניים בחולון – טיפול מונע

אחד מטיפולי השניים אשר מסייעים למנוע מחלות שיניים וחניכיים, הוא טיפול קבוע אצל השיננית. במהלך הטיפול, השיננית מבצעת ניקוי עמוק ויסודי, ובמידת הצורך גם מדריכה להרגלים נכונים לשמירה על פה בריא. בנוסף לביקור תקופתי וקבוע אצל השיננית בחולון ואצל רופא השיניים, חשוב לשמור על היגיינת פה באופן עצמאי.

צחצוח שיניים נכון בכל בוקר ובכל לילה לפני השינה, והעברת חוט דנטלי, יכולים לסייע בשמירה על שיניים נקיות ופה בריא. שמירה על פה בריא, יכולה למנוע כאבים וסיבוכים נוספים בעתיד וכמובן לחסוך לכם לא מעט כסף וכאב ראש.