גיליתם גידול על העין? האם זה מסוכן ולמי צריך לפנות?

יום המודעות למחלת הסרטן שצוין לא מזמן ברחבי הארץ והעולם, גרם לנו להבין שיש צורך בהוספת תכנים לרשת שיעלו את המודעות לסוגי הסרטן שנחשבים לפחות מוכרים. מדריך זה הוא הראשון בסדרה, במהלכו נציג בפניכם את האינפורמציה הדרושה על גידול בעין. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את התשובות לשאלות שמעניינות אתכם בנושא.

 

גידול בעין – ההגדרה

ראוי שנתעכב על ההגדרה של גידול בעין, רגע לפני שנענה על השאלות שהוצגו בכותרת המדריך. שכן, עליכם להכיר תחילה בגידול המדובר מקרוב. נציין שהוא נוצר לאחר שתאים מסוימים בעין מתחילים להתרבות באופן לקוי. מומחים בתחום האונקולוגיה יודעים שזה נהוג לחלק את גידולי העיניים ל – 2 סוגים:

  • גידול שפיר שאינו מסכן חיים אך עלול לפגוע בראייה באופן ניכר
  • גידול ממאיר שעשוי להוות סכנה ממשית

 

כך תוכלו לדעת אם יש סיבה לחשוש

אי אפשר לדעת אם מדובר בגידול שפיר או ממאיר על סמך הסתכלות אקראית במראה. עליכם לפנות בתור התחלה לרופא עיניים שיבצע בדיקה להרחבת אישונים. שכן, זו מאפשרת לבצע בסופו של דבר את האבחון שיגלה אם קיים גידול. במידה והתשובה תהיה חיובית, אתם תקבלו את האבחנה ותופנו לרופא מוסמך לביצוע ניתוח הסרת גידול בעין. נציין שכל אחד עשוי לקבל אבחנה אחרת, לדוגמא: לימפומה בלחמית, CIN, מלנומה, לימפומה בארובה ועוד.

 

גיליתם שיש גידול בעין? כדאי שתבצעו את כל בדיקות העזר

בדיקת הרחבת האישונים שצוינה לעיל היא רק התחלת הדרך בכל הנוגע לטיפול בגידול בעין. שכן, בשלב הבא אתם תתבקשו לבצע בדיקות מקיפות שיאפשרו לגלות את גודל הגידול ואופן הטיפול המתאים לכם. חשוב לציין שההנחיות המדויקות יינתנו לכם על ידי אונקולוג עיניים. כאשר במרבית המקרים מדובר בביצוע הבדיקות הבאות:

  • אולטרסאונד
  • צילום OCT
  • צילום צבע
  • ביופסיה

 

כך תגיעו לאונקולוג עיניים מומלץ

כולנו רוצים להיות בטוח בכך שנקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, במיוחד כשמדובר בגידולים בעיניים, אבל הבעיה היא שלא כולם מכירים בדרך שתוביל אותם לאונקולוג הטוב ביותר בתחום. אם אתם מזדהים עם אמרה זו, עליכם לקרוא את הפסקה הנוכחית בעיון רב וליישם אותה.

שכן, נציע לכם לערוך בירור מעמיק אודות המומחים שעוסקים בתחום ולרשום את שמותיהם של 5 מהם על גבי דף. לאחר שתעשו זאת, תצטרכו לערוך חיפוש בלשונית הביקורות של גוגל שתציג בפניכם את הדירוג שניתן לכל אחד מהם על ידי הגולשים.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לטפל בגידול!

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הפרטים העדכניים שנוגעים לגידול בעיניים. אם גיליתם לאחרונה שאתם סובלים מגידול זה, עליכם לפנות לאבחון מקצועי שיאפשר להגיע למסקנה ברורה ויוביל לקבלת טיפול רפואי מתקדם. נאחל בהזדמנות זו שתהיו בריאים ושלא תדעו עוד גידולים לעולם.

גידול בעין

גיליתם גידול על העין_ האם זה מסוכן ולמי צריך לפנות
מה היה לנו עד עכשיו?