יישור שיניים לילדים בחולון

חיוך יפה יכול להשפיע לטובה על הרושם הראשוני שאדם יוצר. מעבר לתרומתו למראה האסתטי, החיוך תורם לביטחון העצמי שלנו. לא כולם נולדו עם חיוך מושלם, אך בימינו אין זו בעיה. יישור שיניים יכול להיות פתרון יעיל ולסדר את השיניים בצורה אסתטית ויפה. הורים רבים פונים למרפאת השיניים בחולון מאחר ומודאגים מהמראה האסתטי והחיוך של ילדיהם. ריכזנו פה את כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים לילדים בחולון.

מאיזה גיל ניתן לעשות יישור שיניים?

כל ילד הוא שונה מאחר, וכך גם המצב הדנטלי שלו. גיל תחילת הטיפול האורתודנטי משתנה בהתאם למטופל, אך ככלל עדיף לבצע את יישור השיניים לאחר שרוב השיניים הקבועות בפה בקעו.

כמו כן טרם יישור השיניים חשוב לוודא שהילד יודע ויכול לנקות את השיניים באופן יסודי, ושהוא אכן מקפיד על כך פעמיים ביום. במקרים בהם המטופל לא ישמור על ניקיון השיניים והחניכיים לאורך זמן, יתכן ורופא השיניים בחולון יאלץ להפסיק את הטיפול בכדי למנוע נזק לבריאות החניכיים והשיניים של המטופל.

בחלק מהילדים אשר צריכים טיפול אורתודנטי, הטיפול יתבצע בשלב מוקדם יותר (גילאי 7 עד 9) למרות שלא כל השיניים הקבועות בקעו. טיפול זה יבוצע במקרים של בעיות דנטליות כמו לסת תחתונה קטנה, סגר צלבי, שיניים בולטות ומצבים נוספים שעלולים להשפיע על תפקוד השיניים.

 

איך מתבצע יישור השיניים?

כחלק מטיפול אותודנטי הניתן במרפאה שבחולון, מורכבים סמכים בשיניים (או כפי שנהוג לכנות אותם – גשר בשיניים). תפקיד הסמכים הוא הפעלת כוחות על השיניים. הכוחות יגרמו לתזוזת השיניים בכיוון הרצוי, עד להזזתן למיקום הרצוי.

תהליך זה הינו תהליך ארוך אשר נמשך בין מספר חודשים ועד למספר שנים, ובכל אחד משלבי הטיפול השיניים זזות מעט לכיוון הרצוי. במקרים מסוימים יהיה צורך להגדיל את עצם הלסת על מנת לאפשר לשיניים לשבת יחד באותה קשת או בכדי שתתאים ללסת השנייה.

טרם יישור השיניים הרופא המטפל בחולון יכין תוכנית טיפול מפורטת שתתבסס על בדיקות וצילומי שיניים שבוצעו במרפאה בחולון. במהלך הטיפול, האורתודנט עשוי לשנות ולהתאים את תוכנית הטיפול, בהתאם לשינויים בכיוון השיניים וההשפעה שלהם על הרקמות הרכות סביבן.

 

אנו מטפלים במרפאתנו בחולון בילדים מגיל 7

יישור שיניים לילדים בחולון
יישור שיניים לילדים בחולון

יישור שיניים לילדים בחולון – איזה טיפולים קיימים בתחום?

סמכים ממתכת

זהו הטיפול הנפוץ ביותר כיום ליישור שיניים בילדים. במהלך הטיפול רופא השיניים בחולון מדביק את הסמכים ('הקוביות') על גבי השיניים. בתוך הסמכים ישנו חריץ ודרכו עובר חוט מתכת אשר מפעיל על השן כוחות שגורמים לתזוזתה. מאחר והסמכים עשויים ממתכת, הם בולטים לעין.

ילדים שירצו גשר פחות בולט, יוכלו לבקש להחליף את הסמכים ממתכת בסמכים מפלסטיק או מחרסינה. סמכים אלו אומנם פחות בולטים אך חוט המתכת עדיין עובר דרכם ונראה לעין. חיסרון בולט של הסמכים הוא שהם עלולים לגרום להכתמה של השיניים בשל קושי בשמירה על היגיינת פה ראוייה.

 

סמכים פנימיים

שיטה זו דומה לשיטה הקודמת, כשההבדל העיקרי הוא במיקום הסמכים. בעוד בשיטה הראשונה הסמכים ממוקמים בחלק החיצוני של השיניים, בשיטה זו הסמכים ממוקמים לכיוון הלשון. אומנם הגשר בקושי נראה לעין בשיטה הזו, אך הנראות באה על חשבון הנוחות.

הסמכים וחוט המתכת שממוקמים בקרבת הלשון עלולים לגרום לחוסר נוחות ולקושי בניקוי האזור. גם מבחינת הרופא המטפל בחולון שיטה זו פחות נוחה, מאחר והגישה לשם מוגבלת וכך גם הכוחות שניתן להפעיל. גשר זה לרוב יקר יותר מגשר העשוי מסמכים חיצוניים.

קשתיות שקופות

שיטת טיפול זו לא מתאימה לכל הילדים, מאחר ויכולה לסייע להזיז את השיניים רק לחלק מהכיוונים. טיפול בקשתיות שקופות לא בולט לעין, ועל כן מספק אסתטיקה מירבית. את הקשתיות יש להרכיב על גבי השיניים במשך כל שעות היום, והן למעשה יוצרות לחץ על השיניים וגורמות לתזוזתן.

בטיפול זה מדובר בסדרה של קשתיות, אשר כל קשתית יוצרת לחץ בנקודה בה הקשתית הקודמת הפסיקה להפעיל אותו. הקשתיות השקופות נשלפות בקלות ומעוצבות בצורה נוחה למטופל. שימוש בטכנולוגיה זו כשמדובר בילדים, עשוי להיות מאתגר במקרים בהם הילד לא משתף פעולה עם הטיפול.

 

מניעת עששת ומחלות חניכיים

במהלך יישור שיניים, הסמכים שדבוקים לשן מקשים על צחצוח נכון של השיניים, כמו כן חוט המתכת המחבר את הסמכים מקשה על העברת חוט דנטלי בין השיניים. כתוצאה מכך קשה לנקות את השיניים ביסודיות, מה שמעלה את הסיכון לעששת ולהתפתחות דלקת בחניכיים.

על כן טרם התחלת הטיפול אצל האורתודנט בחולון, יש לוודא שהילד מסוגל לנקות היטב את שיניו. המלצה נוספת היא לקבוע טיפול שיננית במרפאה בחולון, על מנת שתבצע ניקוי עמוק ויסודי ובכך תסלק את רובד החיידקים ואבנית.

משקעים אלו עלולים לשמש כמצע פורה לגידול חיידקים שבהמשך עתידים לגרום לעששת או לדלקת חניכיים. במידה וקיימים נגעי עששת פעילים, יש לטפל בהם עוד לפני תחילת הטיפול האורתודנטי.

בנוסף לטיפולי יישור השיניים אצל האורתודנט בחולון, מומלץ להוסיף טיפולים תדירים נוספים במרפאת השיניים. ההמלצה לילדים שעוברים יישור שיניים, היא להגיע לטיפול שיננית שלוש פעמים בשנה לפחות ולבדיקה אצל רופא השיניים לא פחות מפעמיים בשנה.

מטופלים שיקפידו להגיע להיבדק יוכלו לטפל בבעיות שיניים ברגע שיתחילו, ובכך להבטיח שיניים בריאות ואת המשך תהליך יישור השיניים. ובמידה ובמהלך הטיפול האורתודנטי, הרופא יראה כי מתפתח נזק חמור לשיניים או לרקמות הפה שנמצאות בסמוך אליהן, יתכן והוא יעצור את תהליך יישור השיניים.

מה היה לנו עד עכשיו?