טיפול שיניים לילדים בחולון

בגוף האדם יש פחות משתי מערכות שיניים, מערכת השיניים הנשירה ומערכת השיניים הקבועה. מאחר והשיניים לא יכולות להיבנות מחדש במקרה של נזק, חשוב להקפיד לשמור עליהן היטב כבר מגיל הילדות. הקניית הרגלים נכונים מגיל צעיר, עשויה לסייע לילד לשמור על השיניים גם בשארית חייו. במאמר הבא תוכלו לקרוא את כל מה שחשוב לדעת על טיפול שיניים לילדים בחולון.

 

למה כדאי לקחת ילדים לרופא השיניים?

יש מספר סיבות לקחת את ילדיכם לבדיקה אצל רופא שיניים, כשהסיבה העיקרית היא איתור בעיות דנטליות בזמן וטיפול מידי בהן.

סיבה נוספת וחשובה לא פחות היא חשיפת הילד לרופא השיניים בחולון, על ידי כך תוכלו להבטיח שילדיכם יבין שרופא השיניים יכול למנוע בעיות והוא כלל לא מפחיד כפי שרבים נוטים לחשוב. כמו כן רופא השיניים יוכל לבדוק אם ניקוי השיניים שמתבצע בבית הוא יעיל או שיש צורך בהדרכה נוספת ובשינוי הרגלים.

 

הפחתת כאב בזמן טיפול שיניים לילדים בחולון

כשמדובר בילדים, כדאי להימנע מהחדרת חומרים כימיים לגופם הקטן. על כן אחת השיטות להקלה על כאב היא שימוש בגז צחוק. גז הצחוק גורם לילד להרגיש תחושת ריחוף וקלילות ובמקביל ממזער כאבים במהלך הטיפול.

כמו כן גז הצחוק ניתן בשאיפה, זאת לעומת זריקות הרדמה אשר עלולות להכאיב וליצור אי נעימות בחלל הפה. במקרים בהם הילד מתנגד בתוקף לטיפול ניתן להשתמש בשיטות מתקדמות יותר להרדמה כמו טשטוש או הרדמה כללית.

אנו מטפלים במרפאתנו בחולון בילדים מגיל 7

טיפול שיניים לילדים בחולון
טיפול שיניים לילדים בחולון

פגישות ראשונות עם רופא השיניים

כאמור המפגש עם רופא השיניים בילדות, יכול לעזור לילד לגבש דעה על רופאי השיניים ככלל. על כן, אחת המטרות בבדיקה אצל רופא השיניים בחולון היא להשאיר רושם חיובי אצל הילד. ניתן לעזור לילד לזכור את המפגש בצורה טובה במספר דרכים.

כשהדבר החשוב ביותר כהורים הוא להסביר לילד מה הולך לקרות ולהתייחס אל הטיפול כדבר שבשגרה. לא פעם הורים מעבירים את הפחדים האישיים שלהם לילדיהם בצורה לא מכוונת. לפעמים די במשפט כמו "אל תדאג חמודי", דרכו הילד מבין שהולך להתרחש משהו מדאיג במהלך הטיפול.

על כן רצוי לשקול את המילים הנכונות לתיאור המפגש הראשוני. בנוסף חשוב להקפיד על הגעה לרופא השיניים בחולון בשעה בה הילד ערני ולא עייף ושההורים לא ממהרים. זמן ההגעה למרפאה חשוב על מנת ליצור אווירה נינוחה ככל שניתן עבור הילד.

 

טיפולי שיניים נפוצים בילדים

הורים רבים טועים לחשוב שמאחר ומדובר בשיניים נשירות (או כפי שנהוג לכנות אותן שיני חלב), אין צורך לטפל בהן מאחר והן עתידות להתחלף. מחשבה זו שגוייה מיסודה, מאחר וחוסר טיפול עלול לגרום לנזקים נוספים בשיניים הקבועות. יש מספר טיפולי שיניים נפוצים ביותר לילדים בחולון:

 

איטום חריצים

בשיניים האחוריות קיימים חריצים כחלק מהמבנה שלהם. מדובר אומנם בצורה תקינה של השן, אך במקומות אלו יש סיכון מוגבר להתפתחות עששת. אחת הדרכים למנוע מראש דחיסת מזון, הצטברות חיידקים והתפתחות עששת היא באמצעות טיפול איטום חריצים. במהלך הטיפול מונח חומר על החריצים, אשר מונע כניסת חיידקים אל תוך השן ובכך מגן על השיניים לאורך זמן.

שחזורים (המוכרים גם כ'סתימות')

במידה והתפתחה עששת בשיני החלב יש צורך להסיר אותה ולשחזר את השן במקום בו היו מוקדי העששת. חשוב לאבחן את העששת מוקדם ככל שניתן, על מנת למנוע התפשטות של העששת לתוך השן או לשיניים סמוכות. סיבה נוספת לחשיבות הזיהוי המוקדם היא הדרכת הילד והוריו לצחצוח נכון על מנת למנוע הישנות אירוע זה.

 

טיפול שורש בשיני חלב

יעשה במידה והעששת לא טופלה בשלב מוקדם והספיקה להתפשט אל תוך השן. במידה והעששת הגיעה אל מוך השן יהיה צורך בטיפול שורש.

 

כתר טרומי

כתר זה הוא כתר לילדים, השימוש בו יהיה במידה והשן נהרסה כתוצאה מעששת ובעיקר לאחר טיפולי שורש. במקרה זה סתימה לא תספיק ולכן רופא השיניים בחולון יוסיף כתר טרומי על מנת לשמור על חוזק השן ותפקודה.

 

עקירת שיניים

במידה ולא ניתן להציל את השן ולבצע טיפול שורש, בשל עששת נרחבת, יתכן ורופא השיניים יחליט לעקור את השן. במצב כזה חשוב מאוד לשים 'שומר מקום' במיקום העקירה. שומר המקום ימנע מהשיניים הסמוכות לזוז לכיוון העקירה, ולמעשה מאפשר לשן הקבועה לבקוע במקום המיועד לה.

 

יישור שיניים

בדיקה נוספת שחשוב לעשות בגיל צעיר היא בדיקה של מבנה הלסת והשיניים בפה. מעבר להשפעה האסתטית הדבר עלול להשפיע על תפקוד הפה והחניכיים. ככל שהילד צעיר יותר, קל יותר לבצע מניפולציות על עצמות הלסת. זאת מאחר והעצמות נמצאות בתהליך בניה תמידי בגילאים אלו. יתכן ובמקרים מסוימים רופא השיניים יפנה אתכם לבדיקת אורתודונט בחולון, להמשך בירור.

 

הנחת פלואוריד

הפלואוריד מסייע בחיזוק שכבת האמייל של השן. שכבת האמייל היא שכבה חיצונית אשר עלולה להיהרס בשל שינויים המתרחשים בפה. הפלואוריד מסייע בשמירה על הרקמה. הטיפול בפלואוריד ניתן בעיקר על ידי מריחת ג'ל על השיניים.

 

מה זה פלואוריד?

פלואוריד הוא מינרל שמצוי בטבע, והוא מסייע לשכבת האמייל להיות עמידה יותר בפני עששת. כתוצאה מכך השימוש בפלואוריד מקטין את הסיכון להיווצרות חורים בשיניים.

מתן פלואוריד יכול להתבצע דרך מי השתיה, במשחות שיניים, בעזרת תוספי פלואוריד או באמצעות טיפול פלואוריד במרפאת השיניים בחולון. כמות הפלואוריד הניתנת על ידי רופא השיניים תלויה בגיל הילד, בכמות הפלואוריד המצויה במי השתייה וברמת הסיכון של ילדיכם לפתח עששת.

מה היה לנו עד עכשיו?