שתלים בשיניים בחולון

מי לא רוצה חיוך מושלם, כזה עם שיניים טבעיות ככל שאפשר? לא פעם ניתן לראות אנשים עם שיניים חסרות או הרוסות שמשתדלים לא לחייך ואפילו לדבר בפה סגור, כדי שהסובבים אותם לא יבחינו במצב השיניים שלהם. לעיתים ניתן להציל את השיניים ההרוסות ולשפר את התפקוד והנראות שלהן, אך ישנם מקרים בהם ההרס נרחב ואין מנוס מלעקור את השיניים. במקרים כאלו ניתן לפצות על השיניים החסרות בעזרת שתלים דנטליים. על אף ששתלים דנטליים קיימים כבר שנים רבות, עדיין לא מעט חוששים מהם. על כן ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא שתלים בשיניים בחולון.

 

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים יכולה להיות פתרון עבור אנשים שחסרה להם שן אחת או יותר. אחת מדרכי ההתמודדות עם שיניים חסרות היא השתלת שיניים מלאכותיות במקומן. אומנם אין כמו שיניים טבעיות, אך עבור אנשים שאיבדו את השיניים הטבעיות שלהם מכל סיבה שהיא, השתלת שיניים היא הפתרון הקרוב ביותר אליהן.

בעיר חולון יש מספר סוגים של השתלות שיניים, ומספר דרכים לבצע את התהליך. ישנן השתלות שאורכות מספר חודשים, ולעומת זאת השתלות שמתבצעות ביום אחד. לכל שיטה היתרונות שלה, והבחירה תהיה בהתאם למצבו הדנטלי של המטופל.

 

מי יכול לעשות שתלים בשיניים בחולון?

השתלת שיניים בחולון כאמור היא פתרון מעולה, אבל חשוב לזכור שמדובר בתהליך כירורגי שלא מתאים לכל מטופל.

ישנם מקרים בהם ההשתלה עלולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, ואלו הם המצבים בהם נמנע מלבצע אותה. מטופלים אשר עלולים לפתח דלקת חריפה באזור השתלים, בחניכיים או בלסת  הם חולי סכרת בלתי מאוזנת, חולים במחלות דם ולסתות כרוניות.

במטופלים אלו נמנע מלבצע את הטיפול, על מנת לא להזיק להם. מטופלים נוספים שלא יכולים לעבור ניתוח השתלת שניים, אלו מטופלים אשר העצמות שלהם נמצאות בתהליכי גדילה. ביצוע שתלים דנטליים בקרב מטופלים אלו עלול להוביל לכישלון של התהליך.

שתלים בשיניים בחולון
שתלים בשיניים בחולון

איך מתבצע התהליך?

שלב ראשון – בדיקה, אבחון, ותכנון

שלב זה מתבצע טרם ניתוח השתלת השיניים, ובו הרופא עורך בדיקה מקיפה במהלכה מוודא שהתהליך אכן מתאים למטופל. במהלך הבדיקה, הרופא ישאל אתכם אודות ההיסטוריה הרפואית שלכם.

חשוב מאוד לא לזלזל בשלב זה, ולספר לרופא בפירוט על מחלות עימן אתם מתמודדים, תרופות שאתם נוטלים באופן קבוע ואף לפרט על הרגלים כמו עישון. פרטים אלה נחוצים על מנת להבין אם אתם אכן מתאימים לעבור את הטיפול, ואם הטיפול יצליח והשתלים יחזירו מעמד בפה שלכם.

לאחר הבדיקה, תקבלו הפנייה לצילומי CT ורנטגן, גם אותם תוכלו לבצע במכוני צילום המיועדים לכך בחולון. במידה והטיפול אכן מתאים לכם, תגיעו לפגישה נוספת אצל הרופא בה תתכננו יחד עימו את צבע השן המלאכותית. כמו כן יתכן ותאלצו לעבור ניתוח מקדים טרם הכנסת השתלים, זה במקרה שמיקום השתל קרוב מידי לסינוס ויש חשש שיכנס אליו.

 

שלב שני – מכניסים את השתל לעצם הלסת

לאחר ביצוע כל הבדיקות וההתאמות הנדרשות, יש צורך בהכנסת השתל לתוך עצם הלסת וקיבוע שלו אליה. יתכן ולפני שלב זה הרופא ידרוש מכם לקחת אנטיביוטיקה. על מנת להחדיר את השתל, רופא השיניים יפתח את החניכיים ויבריג אותו לתוך עצם הלסת.

לאחר הכנסה מלאה של השתל כך שלא יבלוט מעל קו החניכיים, הרופא יסגור את החניכיים מעליו. על מנת לתת מענה אסתטי ולא להשאיר אתכם ללא שן, יש אפשרות להתקין שן זמנית עשויה אקריל במקום השן החסרה. בתום התהליך תדרשו לקחת אנטיביוטיקה לפי מרשם הרופא.

שלב שלישי – חושפים את השתל

מספר חודשים לאחר החדרת השתל ללסת, הרופא יחשוף את השתל ויתקין מעליו כיפת מתכת. שלב זה מכין את השתל לקראת הרכבת הכתר מעליו. ההמתנה לשלב זה יכולה להימשך בין שלושה לשישה חודשים. במידה ואת תקופת ההמתנה העברתם עם שן זמנית מאקריל, תוכלו להרכיב אותה גם בשלב זה ועד להרכבת הכתרים.

 

שלב רביעי – מרכיבים את הכתר

לאחר מספר שבועות, מרכיבים את הכתר שעשוי מחרסינה. שלב זה עשוי להיערך מספר מפגשים, במהלכם הרופא ימדוד ויתאים את הכתר כך שיתאים לשאר השיניים בפה.

במהלך ההתאמה חשוב לשים לב לצבע, לצורה ולגודל של הכתר ביחס לשיניים הסמוכות. במידת הצורך רופא השיניים יחזיר את הכתר לתיקונים במעבדה. לאחר הטיפול הכתר ישלח בחזרה למרפאת רופא השיניים אשר בחולון.

 

שלב חמישי – הבראה

ניתוח השתלת שיניים הינו ניתוח כירורגי לכל דבר ועניין, משכך לאחר ההשתלה יתכנו כאבים שלרוב יחלפו תוך מספר ימים. מספר ימים לאחר ביצוע הניתוח, הרקמה שסביב אזור ההשתלה תחלים אף היא, עד אז מומלץ להימנע מלעיסת מזון על אזור הניתוח ולעיסת מזון קשה ככלל.

על מנת לשמור על השיניים המושתלות והטבעיות, חשוב להקפיד ולצחצח שיניים ולנקות בין השיניים בעזרת חוט דנטלי. כמו כן חשוב להגיע אל רופא השיניים בחולון למספר ביקורות לאחר ההשתלה, או באופן מידי אם מתפתחות תופעות לוואי.

 

סיבוכים אפשריים בתהליך השתלת שיניים

בניתוח השתלת שיניים יש לא מעט סיבוכים שעלולים להתרחש. סיבוכים אלו יכולים להיות ספציפיים להשתלות שיניים או כלליים לניתוחים כירורגים. סיבוכים ספציפיים להשתלות שיניים עלולים להוביל לחוסר תחושה, פגיעה בחוש הטעם או תחושת נמלול בפה.

סיבוכים אלו עלולים להתרחש בעקבות פגיעה בעצבים שעוברים סמוך לאזור ההשתלה. לרוב פגיעה זו נדירה ועוברת מעצמה. סיבוך נוסף אשר ספציפי להשתלה יכול להיות חדירה לסינוס בזמן החדרת השתל.

על מנת למזער את הסיכון לסיבוכים אלו, חשוב לבצע את שלב ההכנה מראש בצורה מדויקת, וכמובן לפנות לרופא שיניים מקצועי. במידה ולאחר הטיפול יתפתח דימום חזק, כאב קיצוני, הפרשות מהפה או עליה בחום הגוף יש לפנות באופן מידי לרופא השיניים המטפל לבדיקה.

ישנם מקומות רבים בחולון שיבצעו את השתלת השיניים בצורה מקצועית ובטוחה. חפשו ומצאו את הטובים ביותר.

מה היה לנו עד עכשיו?