מתי משתמשים בפילטר פחם ואיך אפשר להשתמש בזה באופן יותר בריא?

אם יצא לכם לשמוע את המושג ״פילטר פחם״ אתם ככל הנראה אנשים מעשנים. בשנים האחרונות נכנס לשוק מוצרי העישון מוצר עישון חדש בצורת גליל שנקרא ״פילטר חכם״. ניתן להסיק מהשם כי אכן מדובר בפילטר, אך הוא מכיל בתוכו חומרים אחרים שלא נמצאים בפילטרים הרגילים שאנחנו נוהגים לצרוך. אז מה בעצם הסיפור של פילטר פחם ואיך אפשר להשתמש בזה באופן יותר בריא? כל ההסברים כאן.

 

מה זה פילטר פחם?

פילטר פחם הוא פילטר שעשוי מחומר סופח. אותו החומר הסופח למעשה סופח מתוך העשן את החומרים המזיקים שעלולים להיכנס לתוך הגוף שלנו בעת העישון. הפילטר הוא בצורה גלילית מאורכת, שבפן החיצוני הוא עשוי קרמיקה אפויה שנאפתה בתנור תעשייתי מיוחד. הציפוי למעשה מהווה תחליף לחומר איטום, שבו משתמשים בפילטרים אחרים. הקרמיקה הופכת את הפילטר לעמיד יותר לחום ולאש, ומונעת ממנו להרס במהלך העישון או לפלוט חומרים מזיקים לגופנו.

הקרמיקה מעל הפילטר מכסה את הצד החיצוני ובתוך הקרמיקה והפילטר נמצאות צינוריות פחם. כדוריות הפחם למעשה מרכיבות מבנה ארוך יותר דמוי צינורית, ומספר צינוריות יחד יוצרות את המבנה הגלילי והמאורך של הפילטר. בפילטר כדוגמת פילטר פחם ריליף תוכלו למצוא את אותן הצינוריות.

מסנן פחם

מה ההבדל בין פילטר פחם לפילטר פחם קרמי?

למעשה, מדובר באותו המוצר רק בשמות נרדפים. כל פילטר פחם מצופה מעליו בציפוי קרמי נגד חום, והשם ״פילטר פחם קרמי״ הוא כינוי נוסף לפילטר פחם הרגיל. ההבדל היחיד בין פילטר פחם קרמי לפילטר פחם הוא, שהפילטרים שממותגים כקרמיים מיועדים לרוב לגלגול סיגריות, ואילו פילטר הפחם הרגיל מיועד לעישון קנאביס ובנוסף גם סיגריות.

 

מה הסגולות הבריאותיות של פילטר פחם?

אם נתחיל בבסיס הדברים, אז פחם הוא חומר טבעי. הוא ידוע בסגולותיו לסינון חומרים מזהמים, והוא משמש לא מעט במערכות שונות לסינון מים ואוויר במוצרים שונים לבית ומוצרים תעשייתיים. הפחם לרוב יהיה הסנן העיקרי במערכות שכאלו. באותה הדרך, גם פילטר הפחם משמש לניקוי החומרים הרעילים כאשר אנחנו מעשנים. כמו כן, פילטר פחם הוא סוג הפילטר היחיד כרגע בשוק שמכיל בתוכו חומרים בעלי יכולות סינון שהוכחו כיעילות.

 

איך פילטר פחם עובד?

הפחם שנמצא בתוך הפילטר, בצינוריות הקטנות בצידו הפנימי של הפילטר, למעשה מנקה את החומרים הרעילים מהעישון. הכדוריות נמצאות בצד היחיד שבא במגע באופן ישיר עם העשן בתוך הפילטר ולו יכולות ספיגה רבות של העשן.

 

היכן ניתן למצוא פילטר פחם?

פילטר פחם לא נרכש יחד עם נייר גלגול, אלא מגיע כמוצר נפרד שניתן לרכוש. פילטר פחם משווק באופן יחסית מצומצם וניתן לרוכשו דרך חנויות אלכוהול וטבק ייעודיות בלבד.

 

מתי משתמשים בפילטר פחם?

השימוש בפילטר פחם הוא כמובן למעשנים שמגלגלים את הסיגריות שלהם לבד, אך מאסו בפילטרים הרגילים ובשיעולים אינסופיים. בעקבות העובדה שהפחם סופג את הרעלים דרך העשן, יותר ויותר אנשים שמעוניינים לעבור לאספקט הבריא של עישון, יבחרו בפילטר פחם. בפילטר עצמו ניתן להשתמש מספר פעמים, אך מומלץ לא להשתמש בפילטר אחד יותר מ-5 פעמים לכל היותר. השימוש בפילטר בסיגריה דולקת אינו פוגם בפילטר עצמו. ניתן להוציא את הפילטר מהסיגריה בסיומה, ולאחר מכן להשתמש בו לסיגריה נוספת. שימו לב, כי שימוש יותר תכוף באותו הפילטר, עלול להוריד מאיכות ספיגת הרעלים של הפחם.

 

לסיכום

פילטר פחם הוא ללא ספק אחת התשובות הטובות לכאלה שמעשנים, לא רוצים או לא יכולים להפסיק, אך מעוניינים להימנע ככל האפשר מפגיעה בבריאות שלהם. פילטר פחם עוזר לספוג רעלים באמצעות הצינוריות הקטנות שבתוכו, וההמלצה היא לא להשתמש יותר מ-5 פעמים בכל פילטר.

מסנן פחם

מסנן פחם
מה היה לנו עד עכשיו?