טיפולי שיננית בחולון

השיננית היא אחת מבעלי המקצוע המרכזיים ביותר במרפאות השיניים בחולון. הטיפולים אצלה אומנם פשוטים אך חשובים מאוד לשמירה על היגיינת הפה. השיננית מבצעת ניקוי שיניים יסודי, בעיקר באזורים בהם יש נטייה להצטברות חיידקים ואבנית שעלולים לגרום לדלקת. מה כולל הטיפול אצל השיננית? מתי ולמה כדאי להגיע אל השיננית? לאן להגיע לטיפולי שיננית בחולון? כל הפרטים במאמר.

 

מתי כדאי להגיע לשיננית?

טיפול אצל השיננית חשוב מאוד למניעת דלקות חניכיים, אך עוד לפני זה חשוב לזכור שהטיפול אצלה הוא טיפול משמר ונועד לסייע בשמירה על בריאות הפה והשיניים. הטיפול בחולון כולל ניקוי עמוק של השיניים, ומסייע לשמור על היגיינת פה גבוהה ולשפר את תחזוקת השיניים.

את הטיפול כדאי לבצע אחת לחצי שנה, גם במקרה ואין בעיה ממשית בחלל הפה. למטופלים הסובלים מדלקות חניכיים, ההמלצה היא להגיע לשיננית בתדירות גבוהה יותר וכך להבטיח את יעילות הטיפולים.

 

מה ההבדלים בין רופא שיניים לשיננית?

שיננית היא לא רופאה, תחת תפקידה היא מוסמכת לבצע ניקוי עמוק בחלל הפה ולהדריך כיצד לשמור על היגיינה אוראלית. מעבר לכך היא לא רשאית להשתמש בחומרי הרדמה במהלך הטיפולים או לבצע טיפולים רפואיים כמו שחזורים, עקירת שיניים, טיפולי שורש ועוד.

השיננית מכירה היטב את חלל הפה, ובזמן הטיפול היא מסוגלת להבין האם יש צורך להפנות את המטופל לרופא מומחה בחולון בהתאם למצבו הדנטלי. במקרה של מטופל עם דלקת חניכיים מתקדמת לדוגמה, השיננית תדע להפנות אותו לרופא מומחה אשר יבצע טיפול מתאים.

בנוסף השננית מוסמכת להשתמש בתרופות לשחרור מושהה אשר מסייעות להפחית דלקת חניכיים, בהתאם למרשם הרופא. כמו כן היא רשאית למרוח פלואוריד על השיניים בכדי למנוע רגישות מוגברת לשינוי בטמפרטורה ובכדי להפחית את הסיכון להתפתחות עששת על השיניים.

טיפולי שיננית בחולון
טיפולי שיננית בחולון

תהליך הטיפול אצל השיננית

בתחילת הטיפול השיננית תשאל אתכם אודות מצבכם הבריאותי ועל תרופות שאתם נוטלים. שאלון זה בעל חשיבות גדולה בכדי לצמצם סיבוכים הכרוכים בטיפול.

חלק מהתרופות עלולות לגרום ליובש פה או לדימום, אשר עלולים להשפיע על אופי הטיפול. לאחר השאלון השיננית תסתכל על חלל הפה ובמידה ותזהה מצב חריג או בעיה כלשהי היא תפנה אתכם לרופא שיניים בחולון אשר מוסמך לטפל בבעיה.

השלב הבא בטיפול הוא ניקוי עמוק של הפה באמצעות מכשירים שונים, במהלך הניקוי השיננית מסלקת את האבנית ואת רובד החיידקים שהצטברו בפה. לאחר הניקוי השיננית עושה פוליש לצורך הברקת השיניים ומורחת פלואוריד במידת הצורך.

אחד התפקידים החשובים של השיננית הוא הדרכה לשמירה על היגיינה אוראלית, כך שהמטופל יוכל לתחזק ולנקות את השיניים בצורה נכונה, ובכך לשמור עליהן. השיננית בעלת ניסיון ולכן יכולה להמליץ לכם על אביזרים לניקוי ועל מברשות שיניים אשר מתאימים לכם באופן אישי. כמו כן השיננית בחולון יכולה להדריך וללמד על הרגלים נכונים ועל צחצוח נכון.

רגישות לאחר טיפול

אחרי הטיפול אצל השיננית בחולון, עלולה להיות רגישות יתר בשיניים או כאבים בחניכיים. תופעות אלו ידועות ומוכרות בקרב לא מעט מטופלים. בעקבות חוסר נוחות זמנית זו, מטופלים רבים נמנעים מלהגיע לטיפולי המשך אצל השיננית בחולון.

חשוב להבין שמקור הרגישות הוא סילוק האבנית אשר חושף את חומר השן שרגיש למגע תרמי. אחת הדרכים להפחית את הרגישות הזו היא הימנעות מאכילה ושתיה לאחר הטיפול, בהתאם להוראות השיננית.

 

טיפולי שיננית בחולון – היום שאחרי

הביקור אצל השיננית בחולון אומנם מסייע לשמור על היגיינת פה נאותה, אך הוא לבדו לא מספיק בכדי לשמור על שיניים ופה בריאים. האחראים היחידים לכך הם המטופלים עצמם.

בכדי לעשות זאת כדאי מאוד להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום עם מברשת רכה, ולהקפיד לנקות את האזורים בין השיניים עם חוט דנטלי לפחות פעם ביום. כמו כן כדאי להקפיד להגיע לביקורים קבועים אצל השיננית ואצל רופא השיניים בחולון. בנוסף יש לא מעט הרגלים שעשויים לפגוע בהיגיינת הפה כמו צריכת מזונות עתירי סוכר ועישון.

 

טיפים נוספים לשמירה על היגיינה אוראלית

  • צחצחו את השיניים בעדינות ובתנועות מעגליות, על מנת לא לפגוע בחניכיים ולנקות אותם בצורה הטובה ביותר. עדיף לצחצח בעזרת מברשת שיניים חשמלית בעלת ראש עדין.
  • הקפידו לשתות מים. המים מסייעים להפרשת ויצירת הרוק, אשר מהווה תפקיד חשוב בסילוק חיידקים מחלל הפה.
  • השתמשו במי פה רק אם קיבלתם הנחיה משיננית או רופא שיניים לכך. מי פה יכולים לעזור לשמור על בריאות הפה, אבל שימוש בהם עלול לגרום לנזק או לצביעת השיניים. במידה ואתם מתקשים לוותר על השימוש במי הפה, מומלץ להתייעץ עם שיננית בחולון לגבי סוג התכשיר המתאים ביותר עבורכם.
  • השתמשו בחוט דנטלי אחרי כל צחצוח, או לפחות פעם ביום. יתכן ובפעמים הראשונות בהן תשמשו בחוט דנטלי יהיה דימום מהחניכיים , אל תתנו לזה להבהיל אתכם מאחר וזה תקין לחלוטין.
  • הקפידו לחטא את מברשת השיניים אחת לשבוע במים רותחים ולהחליפה אחת לשלושה חודשים. לאחר כל שימוש במברשת השיניים יש להקפיד לשטוף אותה היטב ולהסיר ממנה את החיידקים.
  • השתמשו במנקה לשון על מנת להסיר לכלוך וחיידקים מהלשון. אומנם לא ניתן לראות אותם אך על הלשון יש כמות מכובדת של חיידקים שבעזרת פעולה פשוטה ניתן להסירם ולמנוע התפתחות מחלות וריח פה רע.
מה היה לנו עד עכשיו?