איך ניתן לעשות טיפולי שיניים במהלך היריון?

טיפולי שיניים במהלך ההיריון הם נושא בעל חשיבות לא מבוטלת, שכן תקופה זו כרוכה בשינויים משמעותיים שיכולים להשפיע על בריאות הפה של האישה. אימהות לעתיד עלולות להיתקל במגוון של בעיות דנטליות, החל מרגישות חניכיים ודימום, וכלה בסיכון מוגבר לריקבון, עקב תנודות הורמונליות ושינויים בתזונה. עם זאת, עם תכנון מדוקדק מאפשר לבצע טיפולי שיניים בביטחון.

 

קביעת פגישת ייעוץ

השלב הראשון בניהול בריאות השיניים במהלך ההיריון הוא קביעת פגישת ייעוץ עם רופא שיניים ברגע שההיריון אושר או מתוכנן. ביקור זה מאפשר לרופא השיניים להעריך את בריאות הפה של האם, לתת מענה לכל דאגה מיידית ולפתח תכנית טיפול המותאמת לצרכיה הספציפיים במהלך ההיריון. כמו כן רופא השיניים ינחה את האישה לטיפול מונע, כגון ניקיון ובדיקות, כדי למנוע התפתחות של מצבים חמורים יותר שעלולים לחייב הליכים מורכבים.

קבעו פגישת ייעוץ

טיפולי שיניים פולשניים

כאשר מדובר בטיפולי שיניים פולשניים יותר, העיתוי ואופי ההליכים דורשים התייחסות מדוקדקת. השליש השני של ההיריון נחשב בדרך כלל כתקופה הבטוחה ביותר לביצוע טיפול שיניים הכרחי. במהלך תקופה זו, הסיכון לסיבוכים נמוך יותר, ואי הנוחות בשכיבה על כיסא שיניים ממושכת מצטמצמת בהשוואה לשלבים המאוחרים של ההיריון. עם זאת, הליכים שאינם חירום נדחים לעתים קרובות עד לאחר הלידה כדי למנוע סיכונים פוטנציאליים לתינוק.

 

איזה טיפולים אסור לדחות?

אין לדחות טיפולי שיניים דחופים כגון אלו הנדרשים לזיהומים, כאבים או טראומה, עקב הריון. במקרים כאלה, רופאי שיניים העובדים במסגרת מרפאת שיניים בירושלים או בכל מקום נגיש למטופלת, עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מיילדות כדי לקבוע את הגישה הבטוחה ביותר לטיפול.

השימוש בחומרי הרדמה מקומיים, למשל, נחשב בטוח במהלך ההיריון, אך רופאי שיניים בוחרים בדרך כלל במינון האפקטיבי הנמוך ביותר כדי למזער את החשיפה. כאשר יש צורך באנטיביוטיקה או משככי כאבים, תרופות בטוחות לשימוש במהלך ההיריון נבחרות על סמך ההנחיות העדכניות ביותר.

 

מה לגבי צילומים?

צילומי רנטגן הם כמובן סוגיה נוספת בתחום טיפולי שיניים בהריון. בעוד שרופאי שיניים נמנעים מצילומי רנטגן במהלך ההיריון במידת האפשר, צילומי רנטגן דיגיטליים מודרניים פולטים רמות נמוכות מאוד של קרינה, ועם מיגון מתאים, הסיכון לעובר הוא מינימלי. לכן, אם צילום רנטגן חיוני לאבחון בעיית שיניים, ניתן לבצעו בבטחה עם אמצעי הזהירות המתאימים.

 

לא לשכוח היגיינת פה

נוהלי היגיינת פה טובים הם חיוניים במהלך ההיריון, לא רק כדי להפחית את הצורך בטיפולי שיניים, אלא גם כדי למנוע בעיות שיניים הקשורות להריון. צחצוח פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד, שימוש בחוט דנטלי מדי יום ושימוש במי פה אנטי-מיקרוביאליים, יכולים לעזור לאישה לשמור על בריאות הפה.

 

וכמובן, תזונה

לתזונה יש תפקיד משמעותי ברווחת השיניים, ולנשים בהריון מומלץ לצרוך תזונה מאוזנת ועשירה בוויטמינים ומינרלים, הימנעות מחטיפים ומשקאות ממותקים שעלולים לתרום לעששת.

טיפולי שיניים בהריון

טיפולי שיניים בהריון
מה היה לנו עד עכשיו?