פטור ממס הכנסה: טעויות נפוצות שיש להימנע מהן

על מנת לממש את זכאותכם לקבלת הטבת פטור ממס הכנסה, עליכם יהיה לעבור תהליך בירוקרטי בעיקרו מול רשות המיסים. כל טעות בתהליך יכולה לגרור עיכוב בטיפול הבקשה ואף להביא לדחיית הבקשה. אז מה הן אם כן הטעויות הנפוצות שיש להימנע מהן?

 

פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות

על פי פקודת רשות המיסים, לאנשים בעלי אחוזי נכות בשיעור של 90% לפחות, יהיו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה וזאת בתנאי שאחוזי הנכות הללו נקבעו להם לתקופה של לפחות 185 ימים. את הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות, ניתן יהיה לממש גם במקרים של שילוב מספר בעיות וללא הבדל ממה הן נובעות – תאונה, מחלה ועוד.

פטור ממס הכנסה

כיצד נקבעים אחוזי הנכות הרפואית?

כפי שניתן להבין, שיעור אחוזי הנכות שנקבעים לנו, מהווים גורם מהותי בקביעת הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, כאשר אחוזי הנכות הללו נקבעים בוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי. בוועדה זו, המורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה בתחום הרלוונטי, יבחנו את הבקשה והתיק הרפואי שלכם, ובמקרים מסוימים אף יבצעו בדיקות נוספות, כאשר בסופו של תהליך ייקבעו את אחוזי הנכות הרפואית ולאיזה פרק זמן.

 

תהליך הגשת הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה

במציאות אידיאלית, פטור ממס הכנסה היה מגיע באופן אוטומטי לסובלים מבעיות רפואיות בגינן נקבע להם שיעור אחוזי נכות רפואית בסך 90% ומעלה, אך במציאות של ימינו, התהליך כרוך בהליך בירוקרטי בעיקרו, הכולל ביקור בוועדה הרפואית כאמור והגשת טפסים רלוונטיים – טפסי הבקשה עצמה ומסמכים נלווים (מסמכים רפואיים ועוד).

 

פטור ממס הכנסה – מאילו טעויות נפוצות יש להימנע?

טעויות ואי דיוקים בתהליך הגשת הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה, יכולים לא רק להביא לעיכובים מהותיים במימוש הזכאות לקבלת ההטבה, אלא אף להביא לדחייתה המוחלטת. בין הטעויות הנפוצות מהן יש להימנע נמצאות:

פטור ממס הכנסה

אי בדיקת זכאות מוקדמת

בכדי למנוע עוגמת נפש ובזבוז משאבים וזמן יקר, מומלץ לבדוק מראש ולפני שמתחילים בתהליך, האם אתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים.

 

הכנה לקויה של התיק הרפואי

הכנה מיטבית של התיק הרפואי היא פעולה הכרחית בדרך למימוש הטבת פטור ממס הכנסה, כשפעמים רבות היא מהווה את נקודת ההבדל בקביעת שיעור אחוזי נכות מספקים.

 

אי הגשה בזמן

בין אם זה בגלל הבירוקרטיה המסורבלת ובין אם בגלל הנטייה שלנו לקחת את הזמן, לא מעט אנשים נוטים להתעכב בהגשת הבקשה ומימוש זכאותם. טעות זו עלולה לעלות להם ביוקר, שכן ניתן להגיש את הבקשה עד 7 שנים לאחור.

 

לסיכום

תהליך מימוש הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, כאשר טעויות ואי דיוקים עלולים להביא לעיכובים משמעותיים ואף דחיית הבקשה. בין הטעויות הנפוצות מהן כדאי להימנע בתהליך פטור ממס הכנסה נמצאות אי בדיקת זכאות מוקדמת, הכנה לקויה של התיק הרפואי ואי הגשת הבקשה בזמן, כאשר הדרך המומלצת ביותר להימנע מטעויות אלו היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה
מה היה לנו עד עכשיו?