כיצד מעריכים נזקים למימוש זכויות?

כולנו מכירים את התרחישים העגומים, בהם אדם חווה פגיעה פיזית או נפשית.

על מנת לפצות את הנפגע ולאפשר לו לממש את מלוא זכויותיו, יש לבצע הערכת נזקים.

כיצד מעריכים נזקים למימוש זכויות? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

הערכת נזקים למימוש זכויות נעשית בידי עורך דין מומחה בתחום

אף אדם מן השורה אינו יכול להעריך נזקים למימוש זכויות. על התחום הזה אמונים עורכי הדין שמומחים בתביעות נזיקין, ובעבודה רבה ומאומצת יגיעו לתובנות הנכונות. קיימות עדויות של אנשים רבים שנפגעו פיזית או נפשית, וניסו לצלוח את המשימה לבדם, אך לא הצליחו להתמודד היטב מול חברות הביטוח וכנגד מי שהסב להם נזק. על מנת שלא להיכשל כך, מומלץ שלא לעסוק בניחוש הערכת הנזק אלא לשכור את שירותיו הנאמנים של עורך דין מומחה בהערכת נזקים למימוש זכויות, עורך דין כזה, ימצא את הדרכים האפקטיביות ביותר להצלחת התביעה שלכם ולהערכת אומדן הנזקים שנגרמו לכם לשם מימוש של הזכויות המגיעות לכם על פי חוק. על מנת להקל על החיפושים המייגעים שלכם ברחבי רשת האינטרנט, מומלץ לפנות אל עורך דין לביטוח ונזיקין שי סולטן.

 

 

ישנם 3 פרמטרים מרכזיים לפיהם מעריכים נזקים למימוש זכויות

ראשית, מעריכים את מידת הסבל שלכם. במידה וכתוצאה מהנזק אתם סובלים מפגיעה גופנית, כדוגמת כאב מתמשך, שבר, סדק חתכים וכו', הדבר מעיד על הסבת סבל, אשר מאפשר לכם לתבוע שיפוי מהאשם, אף במידה ומדובר בסבל זמני. מצבים פשוטים יכולים להגיע לכמה מאות ₪, ומאידך מצבים קשים יכולים להגיע לעשרות או לאלפי מאות ₪.

שנית, מכמתים את ההפסד שחוויתם מהמקרה המצער, דהיינו דבר מה שנמנע מכם בשל המצב. כך לדוגמה במקרה של היעדרות מהעבודה אפשר לתבוע מהאחראי לנזק את השכר שמגיע לכם עבור תקופת ההיעדרות.

הפרמטר השלישי הוא אומדן על פי הוצאות כספיות שנשאתם בהן בשל פגיעתכם, כגון תשלום על תרופות, אשר יוחזר לכם על ידי מסב הנזק.

בהערכת נזק למימוש זכויות בהיבט של הוצאות או של הפסדים, נדרש לבצע בדיקות של המצב שקדם להסבת הנזק, וגם את המצב העתידי שיתכן שיהיה כרוך בהמשך של הוצאות והפסדים. דוגמה טובה לכך היא – אם הראייה שלכם נפגעה, ולאחר שנבדקתם אצל רופא עיניים מומחה, רכשתם בהמלצתו את המשקפיים הכי מתקדמות בשוק. יחד עם זאת, איש אינו יכול לדעת אם בעוד מספר שנים הראייה שלכם תידרדר כתוצאה מהנזק שנגרם לכם, ותזדקקו לטיפולים מיוחדים כמו גם לרכישת עזרים ספציפיים. זאת הסיבה שהינכם רשאים לתבוע את האשמים בעוולה שנגרמה לכם גם בעבור הוצאות שיהיו לכם בעתיד לצורך קבלת הטיפול המתאים ורכישת העזרים המתאימים. מכיוון שאנחנו לא מיומנים  בהערכת הנזק העתידי, צריך להיעזר במומחים לדבר. החישוב הכי מדויק שתצליחו להגיע אליו יתאפשר על ידי שכירת שירותי עורך דין בעל מוניטין, שישכיל לבצע באופן מקצועי הערכת נזק למימוש זכויות. עו"ד כזה  ידע היטב כיצד מחשבים את הנזקים ומה הם כללי האצבע שנועדו להעריך נזקים בעתיד.

 

ציוד משפוטי

מה היה לנו עד עכשיו?