איך דואגים לאוורור הבית בעת שיפוץ הבית

שיפוץ הבית הוא תהליך מורכב במיוחד כנעשה שיפוץ גדול המצריך הריסת קירות וריצוף. הבית מתמלא באבק וחייבים לאוורר אותו. המאמר יפרט כיצד דואגים לאוורור הבית בעת שיפוץ.

 

אנחנו נשארים בבית

ישנם לא מעט אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לצאת מהבית בעת שיפוץ. קרובי משפחתם גרים רחוק ואין להם תקציב לשכור דירה או חדר במלון בעת השיפוץ. לפיכך הם חייבים להישאר בבית על מנת לנהל את אורח החיים הרגיל שלהם. במקרים כאלו חייבים להתייעץ עם קבלן השיפוצים. בין אם זהו קבלן שיפוצים בצפון ובין אם באזורים אחרים בארץ, הוא יצטרך לדאוג ולחלק את השיפוץ. כלומר, להתחיל בחלק אחד של הבית כמו: הסלון, פינת האוכל והמטבח ורק לאחר מכן לעבור לחדרי השינה, השירותים וחדרי האמבטיה. על אף זאת, בעת הריסת הקירות והריצוף הבית מתלכלך מאבק המזהם גם את האוויר אותו אתם נושמים. בין אם החלטתם להישאר בדירה ובין אם לא, חייבים לאוורר את הבית.

 

אוורור הבית בעת שיפוץ

אוורור הבית חייב להיות לאורך כל שעות היום והלילה. האבק אינו בריא ועשוי לגרום לשיעול ולתגובות אלרגיות. אם בבית ישנם אסתמטיים הם עלולים לחטוף התקף והבריאות שלהם חשובה יותר מהכל. על כן לאנשים אלרגיים לא מומלץ כלל להיות בבית בעת שיפוץ. לאורך השיפוץ חייבים לשמור שכל פתחי האוויר יהיו פתוחים. חלונות פתוחים ומיזוג אוויר יועילו לכך. אם הבית מרוהט יש לכסות את הרהיטים בניילון על מנת שיחדור כמה שפחות אבק אליהם. אך ההריסה והפירוק של הדלתות, החיפויים והריצוף, התקנת השיש והקרמיקה, צפויים להותיר אבק רב אם לא תאווררו את הבית. אם יש לכם מרפסת, שמרו שהיא תהיה פתוחה ותזרים אוויר לתוך הבית. בנוסף, הקבלן צריך לדאוג מדי יום להוצאת הפסולת לתוך מכולה ולכן חשוב לסכם זאת מראש.

 

כיצד מאווררים לאחר השיפוץ?

כאשר שיפוץ הבית מסתיים יש לנקות אותו ולהסיר את כל האבק והצבע שהצטברו. בזמן הניקוי משתמשים בחומרים עם ריחות חזקים שגם הם אינם מועילים למערכת הנשימה. הניקיון צריך להיעשות בחומרים ידידותיים לסביבה, חלונות פתוחים ומזגן. חשוב ללבוש כפפות חד פעמיות ואף מסכה לפנים כדי לא לשאוף את האבק והריחות החזקים. שטיפה מסיבית במים תסיר את האבק וייתכן שתאלצו לשטוף מספר פעמים עד שתיפטרו ממנו לחלוטין. לחילופין, הזמנת חברת ניקיון תהיה יסודית ומהירה יותר. הם יסירו את האבק הכבד מהתריסים, החלונות, המשקופים והמסילות וינקו את הפרטים הקטנים ביותר ממפסקי החשמל ועד לידיות. רצוי לערוך את הניקיון היסודי כאשר הבית ריק מחפצים ואנשים. לסיכום, הבית בעת שיפוץ צריך להיות מאוורר בכל מזג אוויר גם אם חם מאוד או קר וגשום. ההמלצה היא לא לגור בבית בזמן שיפוץ גדול וכך לסבול פחות.

 

אוורור

מה היה לנו עד עכשיו?