הכירו את זני הקנאביס השונים הקיימים בישראל

כיום בישראל אפשר למצוא מעל 560 סוגי זנים שונים של קנאביס. על פי חוק, הוא מותר לשימוש במדינת ישראל רק לאלו אשר קיבלו אישור רפואי לכך. עקב היכולת של הקנאביס לסייע לרבים בבעיות רפואיות ומחלות שונות, הותר לאחרונה גם חוק שמאפשר מכירת מוצרי קנאביס בבתי מרקחת שונים. במאמר הבא איגדנו לכם את שלושת הזנים הנפוצים ביותר של הקנאביס ואת ההשפעות שיש לכל אחד.

 

שלושה סוגים מרכזיים

כשמדובר על זני קנאביס בישראל, ניתן למצוא שלושה זנים מרכזיים. זני קנאביס אלו הם אינדיקה, סאטיבה או היברידי, כשלכל אחד מהם ישנו השפעה מעט שונה מהשני בהתאם להרכב ה-סיבידי וה-THC שלו. ההבדלים העיקריים שבין זן האינדיקה לסאטיבה יכולים לבוא לידי ביטוי במאפיינים חיצוניים שאפשר לזהות, כמו למשל גובה הגבעול, צבע, גודל העלים ועוד, או לחילופין בהשפעה של הזן עליכם. עבור מי שצורך קנאביס, ההבדל המרכזי הוא בפרופיל הקנבואידים של הזנים ובאיזה ריכוז הם קיימים. אז כיצד תוכלו לדעת מהו הזן המתאים ביותר עבורכם?

 

הזן המרגיע והמרדים

אינדיקה זהו זן קנאביס רפואי שנמצא כבעל השפעה מרדימה ומרגיעה. הוא משרה תחושה נעימה שנוטה להרפות את השרירים וכך גם את המתח שבגוף. רבים מעידים כי ההשפעה הפיזית והרוחנית הינה כאחד, ולכן האינדיקה מצליחה להרגיע גם את כאבי השרירים וגם את כאבי הראש. צריכה של אינדיקה מומלצת בשעות הערב והלילה, בייחוד במקרים שבהם יש צורך בטיפול שמשרה שינה. מי שמעוניין לקבל קנאביס במטרה לסייע בבעיות של חרדה, דיכאון, פוסט טראומה וכו', יכול לבחור בזני האינדיקה.

 

הזן המעורר

זן הסאטיבה ידוע כמעורר ומרומם עבור מצב הרוח. הוא משרה תחושה ממריצה, ועל כן ההמלצה הרווחת היא להשתמש בו במהלך היום. עדויות קליניות שונות וגם מחקרים, מציגים שזן הסאטיבה נוטה לעורר את התיאבון, לרומם מצב רוח, לעורר יצירתיות מחשבתית ואף לייצר תחושה קלה ונינוחה. חשוב לזכור כי אלו ממצאים שלא תמיד רלוונטיים לכולם, ועל כן ההמלצה היא לבחון סוגים שונים ולחוש את ההשפעה שלהם עליכם.

 

סוגים היברידיים

הזן הנפוץ ביותר הוא הזן ההיברידי. כיום, נהוג מאוד לשלב בין אינדיקה לסאטיבה ברמות שונות ולייצר זנים היברידיים. כאן, ניתנת האפשרות לשחק עם רמות ה THC וגם רמות הCBD במטרה לייצר זן ייחודי שפועל בדרכו שלו. זן כזה יכול למשל לעורר יצירתיות וגם לייצר תחושת תיאבון ולמנוע חרדה. טרפנים הם המולקולות האורגניות שמקנות תכונות פיזיולוגיות לצמח כמו למשל טעמים וריחות. בצמח הקנאביס, טרפנים נמצאו כבעלי סגולות רפואיות, ששונות מסגולות הקנבואידים, והם אלו שיקבעו האם הזן הוא סאטיבה או אינדיקה. לאחר הבנת הטרפנים, ניתן לייצר זנים היברידיים.

 

לסיכום

כאשר אתם מחפשים את זנים מומלצים של קנאביס, הבחירה תהיה מתוך מאגר זני קנאביס גדול, אך בהכרח תהיה תחת אחד משלושת הזנים שהצגנו, כיוון שכל השאר הם תת זנים. אפשר לחפש מגזין זנים של צמח הקנאביס או מגזין זני קנאביס כדי ללמוד עוד על התחום. כעת, אתם יודעים את הבסיס שחשוב להכיר.

פרח רפואי

 

צנצנת עם פרחים
מה היה לנו עד עכשיו?