מדוע קנאביס רפואי עובר הקרנות והאם הן מזיקות לבריאות?

בתהליך גידול הקנאביס עוברים הצמחים עיבוד הכולל ייבוש. תהליכים אלו עלולים להוביל להצטברות של פתוגנים כמו פטריות וחיידקים – עם זאת, במדינות רבות יש תקנות מחמירות לגבי רמת הפתוגנים שמותר שיימצאו במוצר הקנאביס לפני שהם מועברים לצרכנים.

בשל סיבות כגון זו, חלק ממגדלי הקנאביס עושים שימוש בקרינה על פרחים יבשים על מנת להפחית את הסיכוי והצטברות של פתוגנים מזיקים. לפני שנבין טוב יותר את ה"מה" וה"למה" של קנאביס מוקרן, בואו נסתכל במהירות על פתוגנים של קנאביס.

 

צמחי קנאביס נתונים למגוון פתוגנים

פתוגנים צמחיים הנמצאים בצמחי קנאביס יכולים להשפיע על צמיחת הצמח מכיוון שהוא משפיע על השורשים, הכתר והעלווה של הצמחים. אלה כוללים פטריות שמתיישבות את התפרחות (הניצנים) מה שעלול להוביל לירידה באיכות המוצר. על כן ישנם מספר פתרונות למגדלי קנאביס, כאשר הפופולארית בשנים האחרונות היא טיפול הקרנות קנאביס רפואי.

הקרנות קנאביס

הקרנה עוזרת לחסל פתוגנים

הקרנה מתייחסת למצב שבו הצמח נחשף לקרינה. על פי דיווחים בתקשורת, ההערכה היא שכ-80% מהמטפחים המורשים משתמשים בקרינה לצורך חיטוי קנאביס מפתוגנים. הקרנה אינה מושג חדש ואף שימשה למטרות רבות כגון חיטוי ציוד רפואי. קרינה משמשת גם לחיטוי קנאביס, כך שבסוף התהליך נותרו רק התרכובות האורגניות והטיפוליות. בעוד ששימוש בקרינה אינו הכרחי לייצור קנאביס נטול מזהמים, הוא היה יעיל בהרג מיקרואורגניזמים לא רצויים תוך חיטוי המוצרים.

 

האם קנאביס שעבר הקרנות בטוח לשימוש?

דאגה מרכזית אחת לגבי מוצרים מוקרנים נובעת מהיווצרות תרכובות רדיוליטיות. תרכובת רדיוליטית זו מתרחשת כאשר מזונות המכילים שומן באחוזים גבוהים נחשפים לקרינת גמא, "ותכולתם עולה עם מינון ההקרנה". עם זאת, מכיוון שקנאביס אינו עשיר בשומן, החשש הזה לא ממש ישים במונחים של שימוש בקרינה כדי לחטא קנאביס. כאשר התהליך נעשה בשימוש קרינה מסוג גאמה, שאינה מחממת את הפרחים, ואינה גורמת לאיבוד לחות.

במילים פשוטות, קנאביס שעבר הקרנות בטוח לשימוש. הסיבה העיקרית לחיטוי שהוא עובר נעוצה בעמידה בתקנות שנקבעו על ידי הרשויות המקומיות, שכן שיטות אחרות אינן יעילות. מלבד ירידה בתכולת טרפן מסוימת, קנאביס שעבר הקרנות נחשב בטוח ויעיל באותה מידה. כמו הקנאביס עצמו, תמשיך להיות מחלוקת סביב הקרנת גמא ובסופו של דבר, כל אדם צריך להחליט אם לצרוך, או לא, בעצמו.

 

האם קנאביס מוקרן מתאים לי?

בהתחשב עד כמה זיהום חיידקים יכול להיות מסוכן עבור חולים מסוימים, ברור שיש צורך באיזשהו תהליך שיכול להפוך מוצרי קנאביס לבטוחים באופן חד משמעי לצריכה. האם הקרנה היא האפשרות הטובה ביותר היא שאלה אחרת, ובהחלט נראה שיש מקום למחקר נוסף ולפתרון חלופי.

עם זאת, לא כל המטופלים זקוקים למוצר מזוהם, ולו רק בשביל חוויה מהנה יותר מבחינת חלקות העשן, הטעם והריח, יעדיפו גישה למוצר שאינו מוקרן. קנאביס ללא הקרנה, יכול להיות זמין גם לכם.

הקרנות קנאביס

הקרנות קנאביס
מה היה לנו עד עכשיו?