פוסט טראומה – הפטנט הטכנולוגי שיקל על התסמינים

פוסט טראומה (PTSD), במובן הקליני של המילה מתייחס לשני מרכיבים עיקריים:
*האחד – הפרעת דחק פוסט טראומטית הנוצרת בעקבות חשיפה לאירוע משמעותי אשר יצר תחושה סובייקטיבית של איום ממשי על חיי האדם או על סביבתו.
*השני – חזרתיות של האירוע ללא שליטה, שחזור הסיטואציה הטראומטית על ידי סיוטים בלילה, פלאשבקים, טריגרים ועוד.

פוסט טראומה

תסמינים הנוצרים העקבות פוסט טראומה

תסמינים פסיכולוגיים

פוסט טראומה משפיעה על המבנה הפסיכולוגי של האדם הסובל ממנה בכמה אופנים: הופעת חרדות, נטייה לדיכאון, מצב רוח ירוד, התפרצויות זעם, שינויים קיצוניים במצב הרוח, עייפות, חוסר כוח, תחושת ריחוק והסתגרות. בנוסף, האדם עצמו עלול להימנע מיצירת קשרים חברתיים, להתרחק מסביבתו הקרובה, להיות אפתי ועצבני יותר בקשרים זוגיים ועוד.

תסמינים פיזיים

הפוסט טראומה משפיעה על האדם הסובל ממנה גם במאפיינים פיזיים העלולים להופיע בעקבות חשיפה לטריגרים שונים: דפיקות לב מואצות, לחץ בחזה, קשיי נשימה, זרמים בגוף, לחצים בבטן, כאבי ראש, תחושת שריפה או צריבה בחזה או בגרון, בחילות, סחרחורות ועוד.

לרוב, האדם הסובל מהפרעת דחק-פוסט-טראומטית ינהג כלפיה באחת משתי הדרכים הבאות:

1. הימנעות מכל הקשור אליה – התרחקות והדחקה של כל סממן שעלול להזכיר או לעורר את הטראומה מחדש, יפחית בדיבור והתעסקות בה.
  2. התעסקות אובססיבית בטראומה – שחזור האירוע בצורה אובססיבית, אי שקט והתייסרות, עיסוק טורדני בתוצאות האירוע.

טיפול בתסמיני פוסט טראומה בעזרת קנאביס רפואי

פוסט טראומה נחשבת לאבחנה הפסיכיאטרית היחידה בישראל כיום הנחשבת להתוויה מאושרת לשימוש בקנאביס רפואי. על פי הנתונים (אפריל 2023), כ-123,000 מטופלים מחזיקים ברישיון פעיל לשימוש בקנאביס רפואי, כאשר 10% מהם קיבלו את הרישיון בשל הכרה בהפרעת פוסט טראומה.

בקנאביס רפואי

מה נדרש על מנת לקבל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי לסובלים מפוסט טראומה?

בכדי לקבל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי בשל PTSD (פוסט טראומה), יש לעמוד במספר קריטריונים המפורטים בנוהל 106 של משרד הבריאות, ביניהם ניתן למצוא:

*נכות של מינימום 30% – למשך כ-3 שנים לפחות
*טיפול פסיכולוגי ומיצוי טיפול תרופתי
*ללא הפרעות פסיכוזה בעבר
*המלצת פסיכיאטר

בעלי רישיון לשימוש בקנאביס רפואי? הכירו את המשאף המדיד הראשון מסוגו

אם עדיין לא שמעתם על משאף ה-SyqeAir של חברת המד-טק הישראלית "סאיקי" – הגיע הזמן. מדובר בפטנט טכנולוגי פורץ דרך, אשר מצא כפתרון היעיל ביותר לצריכת קנאביס רפואי בשאיפה! הבעיה הרווחת בצריכת קנאביס רפואי בשאיפה היא אי-היכולת לדייק את כמות החומרים הפעילים הנכנסת אל הגוף בכל שאיפה, מה שהופך כל צריכה לכזו בעלת מינון והשפעה משתנים, היכולים להוביל לצריכת יתר ואף להתמכרות.

המשאף המדיד של סאיקי מגיע עם מחסניות מוכנות ומותאמות מראש, המכילות כמות חומרים פעילים מדויקת בכל שאיפה לפי הוראת הרופא המטפל, המותאמת באופן אישי למטופל עצמו. בכל שאיפה משתחררת יחידת מידה שווה, וההשפעה ניכרת בתוך מספר דקות!

שימוש במשאף SyqeAir הביא לתוצאות מדהימות, החל מהפחתה בחרדות, הפחתת פלאשבקים, יצירת תחושת רוגע ושלווה, הפחתת כאבים כרוניים ועוד, כל זאת תוך מינימום תופעות לוואי.

סבסוד מלא –100% מימון לסובלים מפוסט טראומה (בעלי רישיון לצריכת קנאביס רפואי)

למחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי – פגועי הלם קרב, סובלים מפוסט טראומה, נפגעי פעולות האיבה, נכי משרד הבטחון… ניתן סבסוד של כ-100% מימון עבור הטיפול בקנאביס רפואי של חברת סאיקי, החל מרכישת המשאף והמחסניות, ליווי אח/ות מוסמכ/ת וניוד הציוד מבית המרחקת עד לבית המטופל.

פטנט טכנולוגי

בקנאביס רפואי