השפעת קנאביס רפואי על כאבי שיניים

קנאביס הולך ומוצא את דרכו לרפואה המיינסטרימית בזכות היתרונות הגדולים שלו בטיפול בבעיות שונות כמו כאב, לחץ נפשי, טראומה, חוסר שינה ועוד. השימוש בקנאביס הופך חוקי בעזרת רישיון. לאחרונה נכנסה לתוקף מדיניות אי הפללה לצרכני קנאביס לשימוש עצמי. אבל האם קנאביס יכול לעזור לכאבי שיניים? מחקרים מהשנים האחרונות מצאו שלקנאביס השפעה חיובית על כאבי שיניים, ולמעשה על בריאות חלל הפה בכללותו.

קנאביס

לאורך כל ההיסטוריה, השפעותיו החיוביות של צמח הקנאביס היו ידועות. מדובר על אחד מצמחי המרפא העתיקים בעולם. בקנאביס מספר חומרים פעילים. THC הוא החומר הפעיל בעל ההשפעות הפסיכו-אקטיביות ונהוג להיעזר בו במקרים של מצוקה נפשית. CBD הוא החומר הפעיל שמשפיע על מרכזי הכאב בגוף, ובנוסף לאחרונה התגלה שיש לו תכונות אנטי דלקתיות.

השפעה על כאבי שיניים

קנאביס ידוע ביכולת הגבוהה שלו להפחית כאב, ולא סתם להפחית כאב אלא לעשות זאת עם מינימום של תופעות לוואי. משככי כאבים תעשייתיים יכולים להפחית כאב אבל במחיר גבוה של פגיעה באיברים פנימיים כמו הכבד והכליות והתמכרות, בעוד קנאביס הוא מפחית כאב טבעי.

כאבי שיניים יכולים להיות מטרד מאוד גדול. הכאב הממוקם בפה לא מאפשר להתעלם ממנו והוא דומה לכאב ראש טורדני שלא מאפשר להתרכז. קנאביס יכול לסייע בהפחתת כאב שיניים באופן יעיל כשם שהוא מסייע בהפחתה של כל כאב. לאחרונה יצאו לשוק מוצרי קנאביס חדשים לטיפול בכאב, שניתן להשיג בבתי מרקחת כדוגמת גרין פארמה – קנאביס רפואי.

בריאות חלל הפה

במחקרים אחרונים התגלה שלחומר הפעיל בקנאביס CBD יש אפקט אנטי דלקתי משמעותי. כלומר טיפול סדור בקנאביס יכול לטפל בדלקות חניכיים טורדניות ועששת. אלו מחלות שמאוד קשה להיפטר מהן ללא טיפול בגורם הדלקתי. CBD מטפל בגורם הדלקתי באופן טבעי ללא אנטיביוטיקה.

הורדת סטרס

רופא שיניים הוא אחת החרדות הגדולות של אנשים רבים. אנחנו מאוד פוחדים מהכאב המתלווה לטיפולי שיניים. קנאביס יכול לסייע בהפחתה של הכאב במהלך ואחרי הטיפול, אבל חשוב מזה, הוא יכול להפחית את החרדה שלנו מהטיפול עצמו, ובכך לגרום לנו ללכת לטיפול ולא לדחות אותו לזמן מאוחר שאז הוא אכן יהיה כואב וקשה מאוד.

טיפול בקנאביס רפואי

בריאות הפה אינה נכללת בסל הבריאות בישראל כגורם למתן רישיון קנאביס רפואי רשמי, אבל ישנם מוצרים בשוק שמורכבים אך ורק מ-CBD והם חוקיים כבר כיום. ה-CBD הוא החומר המשמעותי לטיפול בבעיות בחלל הפה. בנוסף, בישראל מונהגת בשנים האחרונות מדיניות אי הפללה לשימוש עצמי בקנאביס, כלומר אם אדם נתפס עם קנאביס לשימוש עצמי עד 15 גרם, הוא לא יופלל אלא רק ישלם קנס בסך 500 ₪.

סיכום

כמו במקרים רבים אחרים, לקנאביס יתרונות גדולים בטיפול בכאב ובכלל זה גם כאב שיניים. תופעות הלוואי של שימוש בקנאביס עם ריכוז גבוה של CBD הן קטנות מאוד ואינן כוללות השפעה פסיכו-אקטיבית והתמכרות. זוהי תרופה טבעית, לא כימית, שיכולה להקל מאוד על כל כאב. לאחרונה התגלו היתרונות האנטי דלקתיים של ה-CBD ומכאן שהוא עשוי להיות בעל השפעה חיובית מאוד על בריאות חלל הפה, לתרום להקטנת עששת, ולהקל על דלקות חניכיים שונות.