יישור שיניים למבוגרים

כיום מבוגרים רבים פונים לרופא אורתודנט כדי לבצע טיפולי יישור שיניים למבוגרים.

לעתים זה מבוצע על רקע בעיה אסתטית ולעתים השיקול הוא רפואי. במקרים מסוימים, שיניים עקומות יכולות להשפיע על איכות חייך.

לדוגמא, שיניים לא ישרות עלולות להשפיע על היכולת שלך ללעוס, ולגרום לך כאב בכל פעם שאתה אוכל.

בנוסף, אנשים מסוימים עשויים לחוש מבוכה רבה כל כך לגבי שיניהם העקומות עד שהם מפסיקים לחייך או מחליטים להימנע ממצבים חברתיים.

אז מה עושים? יישור שיניים למבוגרים.

 

אילו תופעות לוואי נגרמות כתוצאה משיניים עקומות?

ישנן בעיות דנטליות רבות שעלולות להופיע כתוצר לוואי של מבנה שיניים בלתי תקין:

  1. מחלת חניכיים: זה יכול להיות קשה לנקות בין שיניים עקומות. זה יכול לגרום לבעיות כמו עששת או מחלת חניכיים. אם לא מטופלת, מחלת חניכיים עלולה להוביל לדלקת חניכיים, ואף זיהום חמור יותר שעלול לפגוע בעצמות ובשיניים.
  2. לעיסה ועיכול: שיניים עקומות יכולות גם להפריע ללעיסה נאותה של מזון, מה שעלול לגרום בתורו לבעיות עיכול.
  3. בלאי: שיניים עקומות יכולות גם לגרום לבלאי עודף של השיניים, החניכיים ושרירי הלסת, וכתוצאה מכך שיניים סדוקות, עומס על הלסתות, כאב במפרק הלסת וסטיה שלו ממקומו או כאבי ראש כרוניים.
  4. קשיי דיבור: אם שינייך אינן ישרות, הן יכולות להשפיע על האופן בו אתה מפיק צלילים, ולגרום לבעיות בדיבור.
  5. הערכה עצמית: חוסר שביעות רצון מהמראה החיצוני של פניך יכול להוביל לחוסר הערכה עצמית והימנעות חברתית.
יישור שיניים למבוגרים
יישור שיניים למבוגרים

יישור שיניים למבוגרים – אילו סוגים קיימים?

מבוגרים שפונים לטיפולי יישור שיניים כיום, ישמחו לגלות שישנו היצע רחב בהרבה של התקנים אורתודנטים ביחס לאפשרויות שהם ודאי זוכרים מימי צעירותם. עבור למבוגרים אסתטיקה היא השיקול העיקרי בבחירת סוג הטיפול ליישור שיניים. עלות ואורח חיים הם שיקולי המפתח האחרים, כאשר כל אפשרות מציעה יתרונות וחסרונות משלה. התקני יישור שיניים עבור מבוגרים כוללים:

גשר קונבנציונלי

לפני עשרות שנים כלל ההתקן פס מתכת שלופף סביב כל השן או כמעט כולה. כיום, גשרים רגילים מחזיקים חוטים ממתכת עם קוביה אחת בלבד הממוקמת בקדמת השן. כמה רצועות מאחור מעגנות את החוטים. אפשרות שנייה לסוג הגשר הקונבנציונאלי היא גשר קרמי שקוף או בצבע שן. עם זאת גם המכשירים השקופים עדיין נראים לעין.

 

פלטות נשלפות שקופות או מיישרי שיניים שקופים

מיישרי שיניים שקופים הם סדים שקופים המוסרים מפיו של המטופל כל שבועיים כדי להתאים לתנועת השיניים. הם נשארים בפה 20 עד 22 שעות ביום, מוסרים למשך זמן הארוחות ולטובת ניקוי השיניים. מותג המיישר הנפוץ ביותר הוא Invisalign. מיישרים שקופים הם פתרון יישור שיניים שהוא בולט פחות מהגשר המסורתי, אך הם עדיין לא שקופים לגמרי. מה שכן, הם לא משפיעים על אופן הצחצוח או השימוש בחוט דנטלי בשיניים (בשונה מסוגי התקנים אחרים).

 

עם זאת, הפלטות השקופות דורשות את המשמעת של המטופל כדי להבטיח שהטיפול יצליח. התנערות מאחריות זו פירושה לעיתים שטיפול במיישרים אלו אורך זמן רב יותר מאשר באפשרויות המקובלות.

 

האם אתה יכול לגרום ליישור השיניים שלך לעבוד מהר יותר?

לאחרונה, נוצרו מוצרים שיכולים לעזור לזרז את טיפול יישור השיניים למבוגרים:

מכשיר יישור שיניים אקסלדנט – AcceleDent

AcceleDent משתמש בסד המוחדר לפה למשך 20 דקות ביום לטובת יישור שיניים. הסד בפיו של המטופל רוטט, ושולח מיקרו פולסים לשיניים. היצרן אומר כי התהליך מקצר את זמן הטיפול האורתודונטי של יישור שיניים עבור מבוגרים בשעור של עד 50 אחוז. רופאים אורתודוניים מדווחים כי לקוחותיהם רואים ירידה של כ – 30 אחוזים במשך הליך יישור השיניים שלהם.

 

יישור שיניים בהנעה

בטיפול יישור שיניים בשיטת ההנעה, רופא השיניים מחדיר סיב דק דרך החניכיים ישירות לעצם בשניים או לשלושה מקומות סביב שן. הפה מאולחש באמצעות הרדמה מקומית או מלאה לבחירת המטופל. הטכניקה הזו ליישור שיניים נשענת על העובדה שגשר לשיניים או יישור שיניים בשיטות אחרות מתבססים על הזזת השיניים ומיקומן מחדש בחניכיים. הגירוי שגורם הסיב נועד לעורר את תגובת הריפוי של גופך המאפשרת לשיניים לנוע מהר יותר למקומן החדש. 

הטיפול יכול להיעשות לאנשים הסובלים מיישור השיניים בעזרת גשר או פלטה רגילה. ניתן לעשות זאת יותר מפעם אחת, עם מרווח של כשישה עד שמונה שבועות  בין טיפול לטיפול. מטופלים המשתמשים בישור שיניים בשיטה זו מעידים כי משך הטיפול האורתודונטי שלהם נחתך בחצי.

יישור שיניים למבוגרים – מהלך הטיפול שלך

טיפול אורתודונטי טיפוסי יכול להמשך בין 18 ועד 22 חודשים, תלוי בחומרת הבעיה ובסוג המכשיר שנבחר לטובת יישור שיניים למבוגרים. אמנם משך הטיפול במיישרים תלוי בהקפדת המטופל על לבישת המכשיר נאמנה, אך בדרך כלל מבוגרים הם בעלי רבה מוטיבציה לכך ולכן הטיפולים מצליחים.

אפשר להשתמש ביותר ממכשיר אחד במהלך טיפול של ישור שיניים למבוגרים. לדוגמה, ייתכן שאדם ירצה להתחיל עם גשר ממתכת למשך מספר חודשים לפני שהוא עובר למיישר שיניים שקוף של אינוויזיליין (Invisalign) וכן הלאה.

 

מה קורה בטיפול שיניים למבוגרים – איך מתחילים?

בתחיל הטיפול האורתודונטי שלך, האורתודנט שלך יסקור את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלך לפני שתתחיל בטיפול ליישור שיניך.

מכיוון ששיניים עוברות דרך רקמה חיה בזמן טיפול אורתודונטי, חשוב כי האורתודנט יידע אם יש לך צפיפות עצם נמוכה או שאתה נוטל תרופות לטיפול בבעיה רפואית אחרת.

הנושא בעיקר נוגע לנשים, מכיוון שהן נוטות יותר מגברים לפנות לטיפול אורתודונטי למבוגרים וסביר יותר שהן יסבלו מצפיפות עצם נמוכה.

 

יישור שיניים למבוגרים – מגוון אפשרויות לבחור מתוכן

הפופולריות של הפלטה השקופה ליישור שיניים בקרב מבוגרים הולכת וגדלה ואינה מציגה סימני האטה. הטכנולוגיה מציעה אפשרויות למגוון אורחות חיים ואסטרטגיות להשלמת הטיפול במהירות וביעילות.

מה היה לנו עד עכשיו?