יישור שיניים מהיר ברבע מזמן הטיפול הסטנדרטי

יישור שיניים מהיר הפך בשנים האחרונות למבוקש בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד.

בשל הביקוש הרב ובעקבות הטכנולוגיה המתפתחת, מוצעות היום בשוק מגוון שיטות ליישור שיניים מהיר, ברבע מהזמן הרגיל.

שיטות אלה ליישור שיניים, בנוסף להיותן מהירות נותנות גם מענה אסתטי למטופלים המעוניינים לשמור על החיוך לאורך כל זמן הטיפול. 

 

אילו שיטות יישור שיניים מהיר זמינות כיום?

כיום, רופאי שיניים מציעים למטופליהם יישור שיניים מהיר בשיטות שלהלן:

  • יישור שיניים שקוף בשיטת אינויזליין
  • יישור שיניים בשיטת אינמן
  • יישור שיניים דיימון
  • יישור שיניים באמצעות סמכים שקופים
  • יישור שיניים עם סמכים מחרסינה
  • יישור שיניים בלייזר
  • ציפוי שיניים
  • יישור שיניים עם התקן אקסלדנט – AcceleDent
  • יישור שיניים בהנעה

 

 יישור שיניים בשיטת אינויזליין 

יישור שיניים בשיטת אינויזליין מבוצע בעזרת קשתיות שקופות. קשתיות אלה עשויות פולימר רפואי דקיק, קל משקל ושקוף.

הגשר השקוף מתוכנן באופן ממוחשב, מה שמאפשר לשנות את המיקום של כל שן או קבוצת שיניים בנפרד. כך ניתן להעניק למטופל הליך אורתודונטי ממוקד ויעיל יותר ללא צורך בטיפול ממושך מאוד. השימוש בשיטת אינויזליין ליישור שיניים בעזרת הפלטה השקופה, מביאה אותנו לתוצאות מהירות ונוחות מבלי לפגוע במראה האסתטי של הפה.

שיטת אינויזליין מורכבת  מיום אחד של טיפול מרוכז ולאחר מכן,  מספר שבועות של לבישת פלטה שקופה בפה כאשר בסיומה אנו מגיעים לתוצאות הרצויות.  יישור שיניים בשיטת אינויזליין הוא טיפול אורתודנטי אסתטי יותר מהחלופות, שבו הפלטה נשלפת וניתנת להסרה בכל עת, והשיניים מתיישרות כבר לאחר שבועות בודדים מתחילתו של הטיפול.

יישור שיניים מהיר ברבע מזמן הטיפול הסטנדרטי
יישור שיניים מהיר ברבע מזמן הטיפול הסטנדרטי

יישור שיניים בשיטת אינמן

יישור שיניים בשיטת אינמן מהווה תחליף לגשר השיניים המסורתי. מיישר אינמן הוא שילוב של אינויזליין ומכשור להרחבת הלסת. התקן ליישור שיניים בשיטת אינמן מורכב ממתקן בעל קפיצי ניקל המורכב בחלק הפנימי של השיניים.

המתקן עשוי פלסטיק ומותאם ליישור ארבעת השיניים הקדמיות בלסת העליונה או התחתונה. הקפיצים מפעילים לחץ בעל עוצמה קבועה, דבר הגורם לשיניים הקדמיות להתיישר תוך זמן קצר הנע בין חודש וחצי לארבעה חודשים, תלוי במצב השיניים. 

מיישר אינמן ניתן לשליפה בכל רגע נתון, קל לשימוש ונוח יותר מכל ההתקנים הרגילים. יישור שיניים בשיטת אינמן יעיל עבור מקרים קלים בלבד ולכן אינו מתאים לכל אחד. מחירו נמוך בהשוואה לשיטות אחרות

 

יישור שיניים דיימון – Damon

יישור שיניים בשיטת דיימון מבוצע בעזרת סמכים המודבקים על גבי השיניים של המטופל.

הסמכים מחוברים אחד לשני ע״י חוטים העשויים ממתכת בעלי מנגנון נעילה עצמית. עקב כך החיכוך והמגע בין החוטים לסמכים נמוך יותר והשיניים זזות למקומן הרצוי באופן עדין וחלק יותר. 

 קיימים שני סוגים של התקני יישור השיניים בשיטת דמון – מיישרי שיניים מתכתיים או מפורצלן. עם שני ההתקנים ניתן להגיע לתוצאות זהות. ההבדלים הם בעיקר בהיבטים האסתטיים וכן בעמידות:

גשרים מחרסינה תואמים לצבע השיניים של המטופל, ואף שהם כן נראים לעין, נוכחותם פחות מורגשת.

בנוסף, נדרשת זהירות יתרה בזמן הארוחות, היות וגשר פורצלן שביר יותר מגשרים מתכתיים. יישור שיניים בשיטת דיימון הוא טיפול קצר מועד בו ניתן לשמר את המראה האסתטי של המטופל גם תוך כדי יישור השינייים.

יישור שיניים עם גשר שקוף או גשר חרסינה

סמכים מחרסינה הינם גשר חיצוני לשיניים שהוא אסתטי יותר מגשר ממתכת.

הייחודיות שלהם ניכרת בכך שהסמכים לא משנים את צבעם תוך כדי הטיפול בדרך כלל, ומשתלבים באופן טבעי עם צבען הטבעי של שיני המטופל. בין הסמכים ישנו חוט ממתכת בציפוי סיליקון או חומרים אחרים, אשר מסווים את הניראות שלו.

הסמכים השקופים מותקנים על גבי חלקם החיצוני של שיני המטופל, והם בקושי בולטים לעין כשהמטופל מחייך, אוכל או מדבר. כיום, רופאי שיניים אורתודנטיים משתמשים בסמכים מתקדמים שמולבשים על חוט המתכת ללא חיכוך כמעט, מה שמסייע לצמצום של הכאב ואי הנוחות של המטופל, ומאפשר הליך יישור שיניים מזורז ופשוט יותר.

ישור שיניים באמצעות סמכים שקופים מיועד לכל גיל החל מבני נוער כמו גם למבוגרים.

טיפול בשיטת הסמכים השקופים הינו יקר יותר בהשוואה לגשר המסורתי הבולט לעין, אך זול יותר בהשוואה לשיטות יישור שיניים שקופות אחרות כמו אינויזליין או גשר פנימי. גם טיפול זה הוא קצר מועד בהשוואה לחלופות המסורתיות.

 

יישור שיניים בלייזר

יישור שיניים בלייזר מתבצע עם מכשיר לייזר ייעודי המותאם ללסת ולשיניים. השימוש בלייזר ליישור שיניים מהווה טיפול משלים בלבד ואינו יכול להיות תחליף ליישור שיניים מקיף יותר. 

יישור שיניים בלייזר ניתן להציע למבוגרים על מנת לבצע תיקונים ברקמות הרכות של הפה, טיפול בבעיות חניכיים שונות וכטיפול משלים ליישור שיניים. השימוש במכשיר הלייזר מאפשר להחליף את הסקלפל בחיתוך הרקמה הרכה באמצעות אידוי, ולא באמצעות חיתוך של ממש.

השימוש במכשיר הלייזר מזרז את תהליך יישור השיניים שבאמצעותו ניתן לעצב את גובה קו החניכיים, לעצב את המרווח בין החניכיים, לבצע חיתוך פרנום, חשיפת שיניים כלואות ובנוסף, ניתן לטפל בבעיות חניכיים אחרות. היתרון בשימוש בלייזר בכך שהוא נותן פתרון מהיר, יעיל ואיכותי ביום אחד.

 

יישור שיניים באמצעות ציפוי שיניים

ציפוי שיניים מהווה פתרון אסתטי מהיר, קל ונוח, לא רק לטיפול ביישור שיניים אלא גם לבעיות אסתטיות אחרות לכל מי שיש לו שיניים בריאות, אך לא יפות, למי שרוצה לכסות פגמים בשן, שיניים שבורות, רווחים בין השיניים ובכלל – לכל מי שחולם על חיוך זוהר ובוהק.

היתרונות בציפוי שיניים הינם – הלבנת השיניים, השגת אחידות באורך השיניים, צמצום רווחים ויישור שיניים קל – אולם הטיפול אינו מתאים לאנשים הזקוקים ליישור מסיבי. 

 

יישור שיניים מהיר – מוצרים תומכים

לאחרונה, נכנסו לשוק הטיפולים האורתודנטיים, מוצרים שיכולים לתמוך בקיצור של הטיפול האורתודנטי למבוגרים:

 

 

יישור שיניים עם התקן אקסלדנט – AcceleDent

אקסלדנט הוא פתרון שמשתמש בסד אשר מוחדר לפה של המטופל למשך 20 דקות ביום. הסד בפיו של המטופל שולח מיקרו פולסים לשיניים.

לדברי היצרן תהליך זה נועד לקצר את משך טיפולי יישור השיניים במבוגרים בשיעור של עד 50 אחוז. רופאים אורתודנטיים מספרים כי מטופליהם מדווחים על ירידה של כ 30 אחוז באורך טיפול יישור השיניים כתוצאה מן השימוש בהתקן זה.

 

 

יישור שיניים בהנעה

בשיטה זו האורתודנט מכניס סיב דק מהחניכיים של המטופל ישירות לעצם, ב 2 עד 3 מקומות סביב השן. הגירוי שגורם הסיב מעורר את תגובת הריפוי של גופו של המטופל, מה שמאפשר לשיניים לנוע מהר יותר למיקומן המבוקש.

ניתן לעשות זאת יותר מפעם אחת, עם מרווח של כ 6 עד 8 שבועות בין הטיפולים. מטופלים המשתמשים ביישור שיניים בהנעה מעידים כי אורך הטיפול האורתודונטי שלהם התקצר בחצי.

 

 

יישור שיניים בשיטה המהירה

בעקבות הביקוש הרב ליישור שיניים מהיר בקרב מבוגרים ובני נוער, כיום מוצע מגוון רחב של שיטות ליישור שיניים ברבע מזמן הטיפול הרגיל.

לא כל השיטות ליישור שיניים מתאימות לכל אחד ועל כן יש להיוועץ עם אורתודנט מומחה כדי למצוא את פתרון יישור השיניים המתאים ביותר למטופל. 

מה היה לנו עד עכשיו?