על יישור שיניים למבוגרים – כל האפשרויות וההמלצות

כשרובנו חושבים על גשר, אנו מדמיינים ילד או נער עם רשת של חוטי מתכת שחוצים את שיניו. אבל מה אם אתה מזמן לא נמצא בחטיבת הביניים ואתה מחליט שתרצה לבצע שינויים במראה השיניים שלך? החדשות הטובות הן שאתה אף פעם לא מבוגר מכדי להנות מחיוך נהדר! תודות להתקדמות בתחום האורתודונטיה ב – 15 השנים האחרונות, כיום אנשים בכל גיל יכולים לתקן שיניים עקומות ובולטות או מרווחים בשיניהם, ואף הרבה מעבר לכך, מבלי שהברזלים בשיניים יחשפו לכל העולם ואחותו את העובדה שאתם בעיצומו של טיפול ליישור שיניים. כיום קיימות כמה אפשרויות חלופיות נהדרות עבור אנשים שניגשים לבצע יישור שיניים בבגרותם. קראו את המאמר הבא כדי לגלות הכל על יישור שיניים למבוגרים.

 

איך מבצעים יישור שיניים למבוגרים ללא גשר ממתכת?

אחת החלופות הפופולריות ביותר לגשר בשיניים בקרב מטופלים בוגרים היא התקן יישור שיניים שקוף של Invisalign – או בעברית: אינויזיליין, שעושים בו שימוש לבדו או בשילוב עם טכניקות אחרות.

Invisalign היא מעין פלטה שקופה ומינימליסטית ליישור שיניים והיא מציעה חלופה למיישרי שיניים ממתכת. זוהי פלטה שקופה בהתאמה אישית שהיא גם נשלפת והיא מזיזה את השיניים בהדרגה למקומן הנכון. הטיפול בפלטה השקופה מבית אינויזיליין מצריך מכם להסתובב איתה למשך 22 שעות ביום למשך שבועיים מבלי להסיר אותה מפיכם למעט בזמני הארוחות והשתיה או צחצוח השיניים. Invisalign מציעה פתרון ליישור שיניים שאמנם לוקח קצת יותר זמן מישור שיניים למבוגרים בעזרת גשר מתכת, אך מטופלים מבוגרים אוהבים את האינויזיליין מאוד, מכיוון שה פתרון שאינו מורגש כל כך, אינו נראה כמעט לעין, וניתן להוציא אותו מהפה לאירועים מיוחדים או לאכילה. ישנם מטופלים בוגרים שמשלבים ביישור השינים שלהם גם שימוש בגשר ממתכת, אך מכיוון שהם גם עושים Invisalign, הם לא נדרשים ללכת עם הגשר המתכתי כל כך הרבה זמן.
את ההתקן השקוף מחליפים לרוב בתדירות של אחת לשבועיים בפלטה שקופה חדשה.

 

גשר בחלק הפנימי של השיניים

בגזרת הגשרים קיימת האפשרות גם למקם את הגשר מאחורי השיניים, מחוץ לטווח הראייה. זוהי אפשרות שהיא מעט יקרה יותר מאופציות אחרות כמו גשר מתכת על השיניים הקדמיות, והיא מקשה על שמירת הגיינת השיניים ודיבור בהתחלה. אך לחולים הדבקים ביישור שיניים בלתי ניתן להבחנה, גשרים פנימיים מציעים אפשרות טובה ליישור שיניים דיסקרטי.

על יישור שיניים למבוגרים – כל האפשרויות וההמלצות
על יישור שיניים למבוגרים – כל האפשרויות וההמלצות

קוביות בשיניים מקרמיקה

אלטרנטיבה אחרת כמעט בלתי נראית היא סמכים בלתי נראים. סמכים ידועים גם בתור "קוביות בשיניים". הם עשויים מקרמיקה, הצבע שלהם הוא בצבען של השיניים, והם רק כמעט בלתי ניתנים לזיהוי. עד שמסתכלים עליהם מקרוב.

בשל נטיית הסמכים הקרמיים להישבר, לא ניתן להפעיל עליהם לחץ רב ולכן יישור השיניים באמצעותם אורך לרוב יותר זמן מיישור שיניים בגשר רגיל. יישור שיניים בשיטת הסמכים הבלתי נראים דורש ערנות גבוהה יותר לבריאות השיניים מצד המטופל, שכן הם הופכים את השמירה על הגיינת השיניים למאתגרת יותר.

 

יישור שיניים בעזרת הרחבות אורתודונטיות

קיימים יתרונות רבים ליישור שיניים בעזרת הרחבות של הלסת העליונה והתחתונה.
הרחבת הלסת יכולה לשפר את התוצאות של Invisalign או התקני ישור אחרים ולקצר את זמן הטיפול. זה יכול לעזור לפנות מקום לשיניים צפופות ובכך לבטל את הצורך למשוך אותן החוצה.
אבל זה יכול להציע גם יתרונות קוסמטיים כמו הרחבת החיוך, סנטר מעוצב יותר, הענקת מלאות לשפתיים ועצם לחיים בולטת יותר. באמצעות התרחבות הלסת אפשר להציע את אותן תוצאות כמו ניתוחים פלסטיים, לגרום למישהו להיראות צעיר בעשר או עשר שנים, ובניגוד לניתוחים פלסטיים, שינוי השלד הוא קבוע ולא צריך לבצע אותו מחדש כל כמה שנים.

 

ישור שיניים כפתרון הקלה בכאבי ראש, צוואר ולסת

לעתים קרובות מיגרנות או כאבים כרוניים אחרים בראש, בצוואר ובלסת נגרמים כתוצאה מסגירה לא נכונה של הלסת. יישור שיניים יכול להקל על כאבי ראש וצוואר כרוניים אצל מטופלים שסובלים מאלו. 

מכיוון שהתאמה לא נכונה של הלסת נגרמת לרוב על ידי לסת צרה מדי, ניתן להשתמש בהרחבת הלסת בשילוב עם Invisalign כדי ליצור לסת עם סגירה בריאה יותר ולמקם שיניים צפופות מחדש. בעזרת מיקום מחדש של השיניים והלסתות, ניתן להקל על הכאבים הכרוניים, להפחית את השחיקה בשיניים וכתועלת נלווית לטיפול זה – אף להפוך את המטופל למושך יותר תודות לשיפור הקוסמטי בחזות הכללית של מבנה פניו או פניה.

הכל על יישור שיניים למבוגרים אצל מומחים

חשוב מאוד לפנות אך ורק לאורתודנט מוסמך כשמחפשים פתרון ליישור שיניים לאנשים בוגרים.Invisalign ואפשרויות חדשות אחרות הן כמו כלים בחגורה של איש מקצוע, אך עקרונות הזזת השיניים לא משתנים, לא משנה באיזו טכנולוגיה אתה משתמש. 

יישור שיניים הוא יותר מאשר טיפול קוסמטי. שיניים שמיושרות בצורה לא טובה יכולות להשפיע על הבריאות הכללית שלך ועל אורך החיים של השיניים שלך. למשל, קשה לשמור על ניקיון שיניים עקומות ויש נטיה מוגברת לחורים, עששת, סדקים, שברים ובלאי של השיניים.

אורתודנט הוא רופא שיניים שבילה שנתיים עד שלוש שנים נוספות בהכשרה, בלימוד עקרונות אלה. זה כמו לראות קרדיולוג – מומחה לב – לבעיית הלב שלך. קריטי לפתרון הבעיה והכרחי מאוד.

אפילו עם אפשרויות חדשות בשוק מיישרי השיניים, ההבנה המהותית של הביולוגיה של תנועת השיניים היא מה שחשוב ואורתודנט הוא האדם המוסמך הטוב ביותר ליישם את העקרונות הללו.

אז בין אם אתה שוקל ליישר את השיניים מסיבות אסתטיות או מסיבות רפואיות, ישנן אפשרויות נהדרות שהן ידידותיות מאוד למבוגרים. רופאי השיניים המוסמכים ב"צוהר – רפואת שיניים" ישמחו לייעץ לכם בנושא ישור שיניים למבוגרים ולהתאים את הפתרון האידיאלי לצורכיכם.

מה היה לנו עד עכשיו?