איך לטפל בשיער דק ונשירה?

איך לטפל בשיער דק ונשירה? תמיד רצינו מראה שיער מלא.

עד גיל מסוים, זה לא היווה בעיה – משכנו פה, סידרנו שם, השתמשנו בשמפו ההוא וזהו.

יש לנו אחלה שיער. אבל ככל שעובר הזמן, זה מספיק פחות. אנחנו רואים שערות באמבטיה, ע"ג מברשת השיער ובכרית…

איך לטפל בשיער דק ונשירה? יש מה לעשות!

 

השמפו שלנו יכול להשפיע

השמפואים שאנו קונים בדרך כלל בפארמים השונים, מציעים ריחות נעימים ותחושה מפנקת – אבל לא די בכך שהם אינם יעילים כמו שמפואים טבעיים, הם אף עלולים להזיק לשיער. שמפו המכיל SLS, למשל, עלול לגרום ליובש וחולשה של השערות, תוך שמנוניות יתר של הקרקפת. כל הגורמים הללו תורמים לנשירה. שמפו טבעי שאינו מכיל כימיקלים יעלה לנו אמנם מעט יותר, אבל ישמור על השיער והקרקפת שלנו באיזון טבעי ונכון.

נשים לב: שמפו טבעי תורם בעיקר למניעת יובש בשערות. התוצאות של שימוש בשמפו טבעי על שיער שהוא כבר יבש, הן חלקיות וגם איטיות מאוד.

 

התזונה שלנו חשובה לא פחות

לחסרים שונים בתזונה יש השפעה על בריאות השיער. כדי לטפל בשיער דק ונשירה נתחיל בבדיקות שיגלו לנו האם חסרים לנו אבץ, ברזל וויטמין B 12 (חומצה פולית).

 

מה חסר  כיצד משפיע איך נבדוק האם הוא חסר לנו? מזונות מומלצים
אבץ אבץ מעורב בתהליכים הבסיסיים של חידוש תאי העור ושמירה על איזון בכל רקמות העור. הוא מרכיב חיוני בצמיחת השיער והציפורניים ויש לו גם קשר לתפקוד מיני ניתן לטעום את התוסף "אבץ סולפאט הפטהידראט". אם מורגש טעם מריר, אין חסר באבץ. אך אם קשה לחוש בטעם או שהתחושה איננה מיידית, זה מעיד על מחסור במינרל. דגנים וקטניות, זרעים ואגוזים, בשר בקר, עוף ודגים. אגוז הקשיו עשיר במיוחד באבץ, וכן זרעי הדלעת. דג הסלומון עשיר באבץ, ובשר בקר או כבש מספק אבץ שנספג בקלות. גם חומוס ושעועית (שחורה / לבנה) מספקים אבץ זמין.

כמובן שניתן גם לצרוך את התוסף.

ברזל / חומצה פולית מחסור גורם לאנמיה. לחץ הדם יורד, נפח תאי הדם קטן ואספקת החמצן והאנרגיה לתאים, ובכללם לזקיקי השערות, יורדת. בדיקת דם פשוטה, הדורשת צום מקדים של 8-10 שעות מזונות עשירים בברזל הם כבד, בקר, טחינה, דג סלומון, תרד ועלים ירוקים, אצות וקינואה. מזונות עשירים בחומצה פולית הם אבוקדו, בקורולי, אספרגוס, פירות הדר וקטניות.

 

טיפול במרכיב הגנטי של שיער דק ונושר: קונבנציונאלי או טבעי?

הגורם הנךפוץ ביותר לשיער דק ונושר הוא גורם גנטי-הורמונלי. המרכיב הגנטי הוא פעולתו של אנזים בשם 5 אלפא רדוקטאז. האנזים הזה הופך את הטסטוסטרון למולקולה שונה מעט – DHT. רמות גבוהות של DHT מביאות לנשירה מוגברת. אם כן, הדרך להפחית את הנשירה וההידלדלות היא לשבש את פעילות האנזים 5 אלפא רדוקטאז.

 

איך עושים את זה?

  • הרפואה הקונבנציונאלית מציעה את התרופה פינסטריד, המשמשת לטיפול בערמונית מוגדלת. פינסטריד מפחיתה את התסמינים של נשירה והידלדלות שיער, אך יש לה תופעות לוואי. התופעות כוללות אימפוטנציה, ירידה בחשק המיני ופגיעה בפוריות (המתבטאת בתאי זרע מעטים וקטנים בנפחם).
  • הדרך הטבעית היא מריחת שמנים טבעיים שעשירים בפיטוסטרולים, כמו שמן זרעי דלעת. גם לפיטוסטרולים יש השפעה על האנזים 5 אלפא רדוקטאז, אלא שהשפעה זו היא "עדינה" יותר. נראה ששימוש בשמן טבעי מונע אמנם את תופעות הלוואי שנגרמות מהתרופה, אך אינו משתווה לה במידת היעילות.

 

השתלת שיער

ובסוף, אין מנוס מלומר זאת – שיער דק ונשירה הם תופעה נפוצה. נכון, שמפו טבעי ושמן זרעי דלעת הם רעיונות מעולים – אבל לא תמיד זה מספיק. אלפי ישראלים טסים מדי שנה לבצע השתלת שיער בטורקיה, ולנו באופן אישי קשה להאמין שהם פשוט לא שמעו על מחסור באבץ.

כנראה שהשתלת שיער בטורקיה זו הדרך הבטוחה, האפקטיבית והמהירה ביותר לטיפול בשיער דק ונשירה. אפס תופעות לוואי, 100% תוצאות מדהימות – אין בכלל מה להשוות.

 

 

דוגמן

איש
מה היה לנו עד עכשיו?