יתרונות בריאותיים במרכז גמילה מסמים

לצערנו הרב העידן המודרני מביא עימו אתגרים רבים בתחום ההתמכרויות.

התמכרויות הן תופעה נפוצה הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

מכורים מתביישים להודות שהם מכורים כיוון שיש על כך ביקורת חברתית מאוד נוקבת.

סוגי ההתמכרויות הם רבים ומגוונים – טלפון, מים, סמים, אלכוהול ועוד.

לכל סוג התמכרות יש דרך אחרת לטיפול אך הדבר החשוב ביותר שמשותף לכולם זה קבלת עזרה בתהליך הגמילה ושיתוף בין אישי תדיר.

קשה מאוד להיגמל בכוחות עצמכם ולנצח את ההתמכרות מבלי לספר לאיש, לשתף, לתמוך ולהיתמך.

מרכז הגמילה מאפשר לכל אחד שרוצה להיגמל להגיע למרחב נקי משיפוט, מלא בחום ובאנשים שייתנו את הלכים הנכונים.

 

היתרונות

  1. סדר יום – במרכז גמילה המכור כפוף לסדר יום שיוצר לו תחושת ארגון, סדר ושליטה בחייו. התמכרות לסמים משבשת את כל הסדר והמבנה של החיים – חוסר שינה, חוסר מעש, חוסר התפתחות ועוד. כל אלה מביאים לפגיעה נפשית ובריאותית. במרכז גמילה המטופל מתחייב לסדר של המקום ויוכל להחזיר לעצמו את השליטה על חייו ולהשיב לעצמו את הבריאות. לפרטים על מרכז גמילה מסמים.
  2. אין אופציה – במרכז גמילה פשוט אין אופציה להשתמש בסם. הגמילה הטובה ביותר היא הפסקת השימוש – זה הצעד החשוב ביותר בתהליך הגמילה. צעד זה אמנם ילווה בקשיים בריאותיים ונפשיים – חרדות, דכאון ועוד. מרכז הגמילה מאפשר לנגמל להימנע מהחיפוש הכפייתי אחר הסם כי הוא פשוט לא בהישג ידו.
  3. חשיבה על הגוף – במרכז גמילה יש הקפדה על אוכל מאוזן, שינה טובה ובאופן כללי הנגמלים מעניקים לגופם את כל הטוב שהוא לא קיבל זה שנים רבות.
  4. במרכז הגמילה יש תמיכה נפשית שותפת שמונעת מהנגמל להגיע למצבים נפשיים קשים ולהתמודד איתם לבד.
  5. מרכז גמילה יחזיר לכל מכור את הבריאות הפיזית והנפשית שלו לאחר תהליך ארוך ויסודי.
  6. השהייה במרכז לגמילה למספר חודשים מנקה את הגוף של המכור מכל הרעלים ומטפלת בצד הביולוגי של ההתמכרות. לאחר זמן מספיק המטופל יוכל להתפנות לטפל בצדדים נוספים של ההתמכרות – קושי נפשי, חברתי או רוחני. ההתמכרות מורכבת מכל הפרטים האלה ויש לטפל בכולם, אך קודם כל בפן הבריאותי – ביולוגי.
  7. תהליך הגמילה במוסד נבנה בצורה נכונה ובריאה לנפש ולגוף. במילה מהתמכרות לסמים בצורה לא נכונה עלולה גם היא להזיק מאוד. התהליך במוסד שם דגש על הבריאות, הגוף, סדר היום וההדרגתיות.

 

סיכום

גמילה מסמים זה אתגר גדול מאוד שדורש כוחות נפש עצומים. מרכזי הגמילה נועדו בשביל להקל על התהליך ולהפוך אותו לנכון יותר ובריא יותר. הבחירה ללכת למרכז גמילה ולא להתמודד לבד היא בחירה נכונה עבור כל מכור. המרכז ידאג לכם, ייתן לכם מקום חם לשתף ולהיתמך ויהפוך את התהליך לבריא יותר.

 

מזרק וסיגריה

אקסטזי
מה היה לנו עד עכשיו?