3 שלבים לגמילה ממריחואנה

אין ספק שאחד מהסמים הכי נפוצים שיש בישראל, ובעולם כולו, הינו סם המריחואנה.

יש לו הרבה שמות, כמו: ירוק, גראס ועוד, אך מה שבטוח זה שאם גם אתם צורכים אותו על בסיס יומי ואתם רוצים לעשות שינוי – גמילה היא הדרך הנכונה.

 

השלב הראשון: קבלת ההחלטה / מפסיקים להכחיש

בבואנו לדבר על גמילה ממריחואנה אנחנו רואים שממש כמו שקורה בגמילה מכל דבר אחר, גם כאן השלב הראשון הוא השלב שבו צריך להבין את המצב. בשלב הזה מפסיקים לטמון את הראש בחול, מביטים למציאות בעיניים ובעיקר – מקבלים את ההחלטה שתשנה לנו את החיים. כלומר, אנחנו בוחרים להיגמל. זה לא משנה כמה פעמים ניסיתם בעבר להיגמל ולא הצלחתם, כי הפעם, אם תעשו את זה אחרת, בהחלט צפויה לכם החלטה.

 

השלב השני: מתמודדים עם הקשיים הפיזיים

החדשות הטובות הן שבדרך כלל אנשים שנגמלים מסם כמו מריחואנה, לא באמת סובלים מתופעות כמו אלה שאיתם מתמודדים האנשים שנגמלים מסמים קשים יותר. כלומר, כאן לא מדובר על רעידות בכל הגוף או על קשיים פיזיים אחרים. אומנם לפעמים העניין מלווה בכאבי ראש, אך זה לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו עם כדורים מסוגים שונים.

 

השלב השלישי: ההתמודדות הנפשית

בעניין הזה הדברים כבר נראים אחרת. כלומר, בגמילה ממריחואנה ובגמילה מסמים אחרים אין הרבה הבדל מבחינת הצד הרגשי, שכן כל פרידה מחומר כזה עשויה להיות קשה. כל אדם שמנסה להיגמל ירגיש תסמינים אחרים, אך בהחלט ניתן לראות שיש אנשים שחווים דיכאון ברמה כזו או אחרת, ייאוש ועוד. הרבה פעמים במהלך תהליך הגמילה אנחנו חשים את הצורך העז לשוב ולהשתמש בסם שאותו עזבנו, אך חשוב מאוד להישאר חזקים בדיוק בשלב המורכב הזה. בנוסף, אתם יכולים להיות בטוחים שאם תצליחו לעבור את השלב הרגשי הזה, בסופו של דבר באמת תהיו גמולים. זה לא אומר שלא תחשבו על הסם בעתיד וזה לא אומר שלא תרגישו בעתיד כמיהה, אך מצד שני, הדברים יהיו ברמה אחרת לגמרי, והרבה יותר נשלטת.

 

השלב הרביעי: מחזיקים מעמד ומוצאים תחליפים בריאים

השלב הבא יהיה לקבע את הגמילה. כלומר, הזמן צריך לעבור, אתם צריכים להרגיש הרבה יותר חזקים מול הסם וגם רצוי מאוד למלא את החיים שלכם בסוגים שונים של תחליפים, רק שהפעם כדאי יהיה לבחור באופציה בריאה. למשל: פעילות גופנית, לימודים או כל דבר אחר שיכול למלא אתכם גם מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית.

לסיכום, תהליך של גמילה הוא לא תהליך פשוט, אך יחד עם זאת, זה בהחלט משהו שאפשר להצליח בו. מאוד משתלם לעבור גמילה, גם ממריחואנה, כי אין כמו התחושה הברורה שאתם שולטים על החיים שלכם ולא צריכים שום עזרים חיצוניים כדי לתפקד וכדי להרגיש טוב.

 

פרחים

צמח רפואי
מה היה לנו עד עכשיו?