מחיר הלבנת שיניים – כמה זה עולה לנו ואילו אפשרויות יש?

הלבנת שיניים היא טיפול שהופך פופולארי ומבוקש יותר מיום ליום, ולא בכדי. כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ומסנוור, ומקווים לא להסתנוור מהמחיר. בין שיטות הלבנת השיניים המקובלות בשוק כיום, ניתן למצוא שלל שיטות ביתיות להלבנה – חלקן בחומרים טבעיים, אחרות בעזרת תכשירים סינתטיים, וכן שיטות להלבנת שיניים אצל רופא שיניים באמצעים טכנולוגיים וכימיים. ישנם אנשים שיפיקו תועלת רבה מהלבנת שיניים באמצעים ביתיים ויגיעו לגוון שהם רוצים, וישנם אחרים שכדי להגיע לתוצאה הרצויה להם, יזדקקו להלבנה מקצועית ובמקרה כזה כדאי לדעת גם מהו מחיר הלבנת שיניים.

כל הלבנה פועלת קצת אחרת על אנשים שונים וחשוב לקחת בחשבון כי גם בהלבנה באמצעים מקצועיים לא מגיעים לגוון לבן לחלוטין אלא להבהרה של השיניים בכמה רמות. במאמר שלפניכם נסקור את השיטות השונות הקיימות כיום בשוק הלבנות השיניים ואת המחירים של כל שיטה ושיטה.

 

מחיר הלבנת שיניים מקצועית

ישנן 3 שיטות נפוצות להלבנת שיניים ואלה המחירים:

מחיר הלבנת שיניים בעזרת סד לילה נע בין 1,000₪ – 1,500₪

מחיר הלבנת שיניים בלייזר נע בין 1,500₪ – 2,500₪

מחיר הבהרת שיניים באור כחול נע בין 1,000₪ – 1,500₪

 

מחיר הלבנת שיניים - כמה זה עולה לנו ואילו אפשרויות יש
מחיר הלבנת שיניים – כמה זה עולה לנו ואילו אפשרויות יש

על הלבנת שיניים בבית – האפשרויות והעלויות

ניתן למצוא כיום מוצרים רבים שמיועדים להלבנת שיניים ביתית, ומאפשרים לאנשים שמעוניינים להלבין את השיניים בעצמם לעשות זאת באופן עצמאי. מה שטוב בשיטות הביתיות להלבנת שיניים עצמית, הוא בעיקר המחיר הנמוך יחסית להלבנת שיניים מקצועית, וכן הזמינות. עם זאת, האפקטיביות של הלבנת שיניים בבית היא מן הסתם נמוכה משמעותית בהשוואה להלבנה אצל רופא שיניים ולעתים גם פחות עמידה ופחות בטיחותית. ישנן אפשרויות נוספות להלבנת שיניים שניתן להעמיק בהן במאמר הבא.

 

להלן 2 הדרכים הפופולאריות להלבנה של השיניים באופן עצמאי:

  • מדבקות להלבנת שיניים – מדובר ברצועות דביקות שמכילות בתוכן חומר מלבין בריכוז נמוך במיוחד של כ – 6% (בהשוואה להלבנה מקצועית במרפאת שיניים ששם זה בדרך כלל מלבין בשיעור של כ – 20% ויותר). את הסטריפים האלה מצמידים אל השיניים מדי יום בתדירות של 2 פעמים ביום למשך 30 דקות כל פעם, וממשיכים עם זה שבועיים. אם אתם סבלניים מספיק בשביל להתמיד בשיטת הטיפול הזו באופן עקבי למשך 14 יום כדי לראות תוצאות, והתקציב שלכם לטיפולי הלבנת שיניים הוא מוגבל, אז רצועות הלבנת שיניים עשויות להיות הפתרון המתאים עבורכם.
  • הלבנת שיניים ב"לק" – זהו בקבוקון אשר מגיע עם אפליקטור ומכיל חומר מלבין בריכוז גבוה יותר מהאלטרנטיבה הקודמת, של כ – 20%. את מלבין השיניים הזה אתם מניחים על השיניים ומשאירים את החומר לפרק זמן של כ – 30 דקות. מן הראוי לציין כי עדיין מדובר בחומר יחסית חלש כך שלא ניתן לצפות לתוצאות מהירות במיוחד גם פה. יתרה מכך, לא פשוט למרוח את החומר בצורה מדויקת ולכן ההלבנה של השיניים עם הלק עשויה לצאת לא אחידה. היתרון העיקרי של הלק להלבנת שיניים הוא במחיר הנמוך שלו והעובדה שבניגוד לפסים להלבנת שיניים, כאן נדרש טיפול חד פעמי.
  • אחרי ולפני הלבנה

כמה עולה הלבנת שיניים במרפאת שיניים? השיטות והמחירים

הלבנת שיניים בעזרת סד לילה

זהו פתרון מותאם אישית להלבנת שיניים מקצועית. סד הלילה הינו תבנית סיליקון שמכילה חומר הלבנה בריכוז לא גבוה של 10 עד 20 אחוז. הסד המלבין נוצר עבור כל מטופל במעבדת שיניים על פי מידותיו האישיות כפי שנאספו על ידי רופא השיניים שלו.

כך נוצרת תבנית שיושבת בצורה מדויקת וצמודה על הלסתות שלכם מה שמאפשר לחומר ההלבנה להגיע בדיוק לאן שהוא צריך להגיע מבלי לנזול לכם על החניכיים. טיפולי הלבנת שיניים בסד לילי, אורכים 10 ימים ועד 14 יום, ושיפור בגוון השיניים שלכם תוכלו לראות כבר כעבור כ – 5 ימים.

מה שטוב בסד ההלבנה הוא שתוכלו להלבין את השיניים שלכם לבד בבית מבלי שתצטרכו לגשת במיוחד לקליניקה של הרופא. אתם מקבלים עם הסד מנות של המלבין בתוך מזרקים וברגע שהם נגמרים – ניתן לרכוש נוספים כאלו בבתי מרקחת באופן עצמאי. היתרונות של הסד הוא שלא צריך להגיע למרפאה וניתן להשתמש בו באופן עצמאי בבית: הרופא נותן לכם מראש מזרקים המכילים את חומר ההלבנה.

בנוסף, ניתן לבצע את ההלבנה שוב בכל פעם מחדש, תצטרכו לקנות רק את המזרקים מבית המרקחת. היתרון הכי משמעותי כאן הוא שהסד המלבין חוסך מכם את הסיכון של פגיעה באמייל של השיניים – לעומת הלבנת שיניים בלייזר שעשויה לפגוע בבריאות השיניים שלכם. הבעיה עם הלבנת שיניים בעזרת סד היא שזה לוקח זמן לראות תוצאות ומצריך עקביות בשימוש.

פלטה להלבנת שיניים

 

הלבנת שיניים בלייזר

זוהי שיטת הלבנה לשיניים שנחשבת יותר אגרסיבית בגלל הריכוז הגבוה של החומר המלבין שנעשה בו שימוש כדי לקצר תהליכים ולהלבין את השיניים בפרק זמן מקוצר מאוד של כ – 60 דקות. מדובר בריכוז של כ – 35% ולכן מטופלים בהלבנת שיניים בלייזר מדווחים לעתים קרובות על רגישות מוגברת של שיניהם לאחר הטיפול לחום וקור, אשר עלולה להמשך ימים ספורים.

כיצד עובדת הלבנת שיניים בעזרת לייזר? בשיטה זו רופא השיניים מכסה את שיני המטופל במעין ג'ל מלבין ואז מכוון עליהן קרני לייזר שמחממות את האזור ובכך תורמות לזירוז החדירה של החומר המלבין אל השיניים. מטופלים רבים בוחרים להלבין את שיניהם בלייזר תודות לתוצאות המהירות שניתן לראות בשיטה זו, בתוך טיפול בודד או מקסימום 2 טיפולים. התוצאה מחזיקה לרוב מעמד לאורך 4 שנים ואפילו 6.

הבעיה היא שהלבנת שיניים בלייזר יכולה לגרום לנזקים בחלל הפה כגון פגיעה בחניכיים, בשורשי השיניים, שחיקה של ציפוי השן (האמייל), דלקות ועוד. מעבר לחסרונות הללו, ישנו גם תג המחיר הכבד של הלבנת שיניים בלייזר, שלא מגיע עם אחריות לטיפולים נוספים.

 

הבהרת שיניים באור כחול

הלבנת שיניים בקרן אור כחולה, או בשמה האחר: הלבנת שיניים בלד (LED) הינה שיטה של הלבנה שעובדת באופן שמזכיר מאוד את טכניקת הלבנת השיניים בלייזר, אם כי מעט עדינה יותר. גם כאן המטפל מורח על השיניים המולבנות ג'ל מלבין שריכוזו החל מ 15% ועד 25% ועל מנת להחדיר את חומר ההלבנה הזה אל השיניים מקרינים עליו תאורת לד.

הלבנת שיניים בלד אורכת עד 60 דקות ובדרך כלל טיפול בודד כבר מאפשר לכם לראות תוצאות מרשימות למדי. מה שטוב במיוחד בטיפול הלבנת שיניים בקרן אור כחולה הוא היעילות הגבוהה והמהירה שלו בהלבנת השיניים לצד הפגיעה המצומצמת בהשוואה ללייזר. עם זאת, גם בשיטה זו אתם עלולים לחוש רגישות בפה בעקבות ההלבנה.

לפני ואחרי הלבנה

 

ישנן 3 שיטות נפוצות להלבנת שיניים ואלה המחירים:

מחיר הלבנת שיניים בעזרת סד לילה נע בין 1,000₪ – 1,500₪

מחיר הלבנת שיניים בלייזר נע בין 1,500₪ – 2,500₪

מחיר הבהרת שיניים באור כחול נע בין 1,000₪ – 1,500₪

בהחלט! ישנן 2 דרכים פופולאריות להלבנת שיניים באופן עצמאי: מדבקות להלבנת שיניים והלבנת שיניים ב"לק". מוזמנים לקרוא עוד בנושא במאמר הבא.

הלנה בעזרת סד לילה היא הלבנת שיניים מקצועית בעזרת תבנית סיליקון המכילה חומר הלבנה מרוכז. את התבנית מכינים לכל מטופל באופן אישי לפי מידות  פיו ושיניו.

שיטה זו נחשבת אגרסיבית יותר, זאת בעקבות הריכוז הגבוה של החומר המלבין שנעשה בו שימוש בתהליך. יכולות להיווצר תופעות לוואי אצל חלק מהמטופלים שכוללות רגישות מוגברת בשיניים.

הלבנת שיניים מסוג זה נקראת גם הלבנת שיניים בלד (LEDׂׂ). מבחינת אגרסיביות של הטיפול הלבנה זו ממוקמת בין הלבנה בלייזר והלבנה בעזרת סד. גם בשיטה זו משתמשים בג'ל מלבין. בנוסף, משתמשים בתאורת לד על מנת להחדיר את חומר ההלבנה.

גבר עם שיניים מולבנות
מה היה לנו עד עכשיו?