אילו אפשרויות הלבנת שיניים יש?

בעשור האחרון, הלבנות שיניים הפכו פופולריות מתמיד, ולא במקרה. אין אדם שלא היה רוצה ליהנות מחיוך צחור ומלא ברק, ותודות למגוון השיטות הזמינות כיום בשוק הלבנות השיניים הביתיות והמקצועיות, כל אחד יכול למצוא את פתרון הלבנת השיניים המתאים ביותר לצרכיו ולתקציבו. במאמר שלפניכם נסביר אילו אפשרויות הלבנת שיניים זמינות כיום, ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

אילו אפשרויות הלבנת שיניים יש_
אילו אפשרויות הלבנת שיניים יש_

50 גוונים של לבן – על מגוון האפשרויות להלבנת שיניים

בין הפתרונות המגוונים הזמינים בימינו בשוק הלבנות השיניים, ניתן למנות מגוון טכניקות לביצוע הלבנת שיניים ביתית – בין אם באמצעות תכשירים טבעיים, ובין אם בעזרת שימוש בחומרים סינתטיים. מנגד, קיימות גם אפשרויות רבות ומתקדמות לביצוע הלבנת שיניים מקצועית במרפאת שיניים, בעזרת פתרונות כימיים וטכנולוגיים חדשניים.

 

הלבנת שיניים ביתית או הלבנת שיניים מקצועית – מה עדיף?

עבור אנשים מסוימים, הלבנת שיניים ביתית עשויה לספק פתרון מצוין במחיר נגיש לכל כיס. אולם ישנם אנשים שעל מנת להביא את שיניהם לגוון הרצוי, עשויים להזדקק לפתרון מקצועי יותר בדמות הלבנת שיניים אצל רופא שיניים.

עם זאת,  מן הראוי לציין כי גם הלבנות שיניים מקצועיות לרוב מביאות את שיניו של המטופל לגוון בהיר בכמה רמות מן הגוון המקורי שלהן, אך זו לא בהכרח תהיה רמת הלובן לה אתם מצפים.

היות וכל הלבנת שיניים עובדת באופן מעט שונה על כל אדם, בהתאם למצב השיניים שלו, התוצאות אינן אחידות ממקרה למקרה. לכן מן הראוי לבצע תיאום ציפיות מקדים מול המרפאה המטפלת, אם אתם שוקלים לבצע הלבנת שיניים מקצועית.

זאת היות והעלות של הלבנות שיניים מקצועיות היא משמעותית יקרה יותר מערכות של הלבנת שיניים ביתית, ואף שאין ספק כי הן יסייעו לכם לשפר את מראה החיוך שלכם באופן ניכר, זה עדיין לא מבטיח שתגיעו לגוון השיניים המדויק בו אתם חפצים.

בשורות הבאות נסקור את מגוון האפשרויות הזמינות כיום בשוק הלבנות השיניים ואת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

 

הלבנת שיניים ביתית – האפשרויות השונות

כיום ישנם אינספור מוצרי הלבנת שיניים ביתית, שמאפשרים למי שחפצים בהבהרת גוון השיניים שלהם באופן עצמאי, לעשות זאת במחיר שווה לכל כיס ובקלות יחסית. למרות זאת, חשוב להזכיר שמידת היעילות של הלבנת שיניים ביתית הינה נמוכה באופן ניכר מהלבנות שיניים המתבצעות במרפאות שיניים, ואף פחות בטיחותית ופחות עמידה מהן.

בין המוצרים היותר פופולריים להלבנת שיניים ביתית ניתן למנות:

 

מדבקות הלבנת שיניים

אלו הן רצועות נדבקות המכילות חומר הלבנה בריכוזים יחסית נמוכים סביב ה – 6% (זאת לעומת הלבנת שיניים מקצועית שבה החומר המלבין הוא לרוב בריכוז של סביב ה – 20% ומעלה). את הרצועות הדביקות הללו, יש להצמיד אל קשת השיניים בתדירות של פעמיים ביום, מדי יום, למשך חצי שעה בכל פעם. טיפול הלבנת שיניים ביתי שכזה אורך שבועיים.

היתרון של מדבקות להלבנת שיניים הינו שאם תתמידו בטיפול זה באופן עקבי למשך שבועיים, הרווחתם פתרון הלבנת שיניים יעיל למדי בתקציב מצומצם. עם זאת, נדרש דיוק בהנחת הסטריפים המלבינים, אחרת התוצאה עשויה להיות פחות אחידה והחומר המלבין עלול אף לגרום לגירוי ברקמת החניכיים ולרגישות מוגברת בשיניים.

 

"לק" להלבנת שיניים

מדובר בתכשיר שמגיע בבקבוקון המצויד באפליקטור שמזכיר מברשת למריחת לק. תכשיר זה מכיל חומר הלבנת שיניים שריכוזו גבוה מזה של המדבקות להלבנת שיניים, ועומד על כ – 20%. השימוש בלק המלבין, מתבצע על ידי מריחתו על שטח השיניים והמתנה בת כחצי שעה שנועדה לאפשר לחומר לפעול.

גם כאן, עדיין מדובר במלבין בריכוז נמוך ביחס להלבנות שיניים מקצועיות, ולכן אין לצפות להלבנת בזק. בדומה למדבקות המלבינות, גם את הלק המלבין לא קל למרוח על השיניים באופן מדויק ומסיבה זו ההלבנה שלכם עלולה להראות לא אחידה. יתרונותיו המרכזיים של לק להלבנת שיניים נעוצים במחירו הנמוך ובעובדה שבהשוואה לסטריפים להלבנת שיניים, עם הלק יש צורך בטיפול הלבנה יחיד בלבד.

 

הלבנת שיניים מקצועית במרפאת שיניים – האפשרויות המומלצות

הלבנת שיניים עם סד מלבין

סד הלבנה הינו פתרון להלבנת שיניים מקצועית בהתאמה אישית. הסד הוא תבנית העשויה סיליקון שמיוצר עבורכם במעבדת שיניים, בהתאמה מדויקת למבנה הלסת שלכם, והוא מגיע בערכה עם חומר מלבין בריכוז בינוני של 10 – 20 אחוזים. המידות שמספק רופא השיניים למעבדת השיניים המייצרת את סדי ההלבנה עבור המטופל, מבטיחות שהסד יתאים בצורה הרמטית ללסת שלכם.

הודות להתאמה האישית הזו, חומרי ההלבנה מצליחים להגיע באופן מדויק ושווה לכל חלקי השן, מבלי לזלוג לאזור החניכיים של המטופל. הלבנת שיניים בסד לילי, אורכת בין 10 ימים לשבועיים, כאשר השיפור בצבע השיניים ניכר כבר בתוך כחמישה ימים.

יתרונו של סד ההלבנה הינו בכך שניתן לבצע את הלבנת השיניים באופן עצמאי בבית ללא צורך להגיע במיוחד למרפאת השיניים. הסד מגיע עם מנות של חומר הלבנה בתוך מזרקים, וגם כשאלו נגמרים – ניתן לרכוש עוד מהם בבתי המרקחת בצורה עצמאית.

כך ניתן לחדש את ההלבנה שוב ושוב מבלי לשלם באופן חזרתי למרפאת השיניים. חשובה לא פחות היא העובדה שסד ההלבנה מונע את הפגיעה באמייל השן האופיינת להלבנות שיניים בלייזר. החסרון הינו שעם הלבנת שיניים בעזרת סד לילה נדרש שימוש עקבי ולוקח זמן עד שרואים שיפור אמיתי בגוון השיניים.

 

הלבנת שיניים מקצועית בלייזר

הלבנת שיניים בלייזר נחשבת כהלבנת שיניים אגרסיבית יותר, הודות לריכוז הגבוה של חומרי ההלבנה בה. הסיבה לשימוש בחומר הלבנה מרוכזב מאוד בהליך זה, היא קיצור תהליכים, המאפשר להלבין את השיניים בתוך שעה בלבד.
במסגרת הלבנת שיניים בלייזר, שיני המטופל נמשחות בג'ל מלבין על ידי רופא השיניים, ואז מטופלות בעזרת קרן לייזר אשר מחממת את משטח השן על מנת לזרז את חדירת חומר ההלבנה לשיניים.  היתרון בהלבנת שיניים בלייזר הינו התוצאות המהירות שניתן לראות כבר לאחר טיפול או שניים. גם עמידות התוצאה לאורך ארבע שנים ויותר הופכת את הלבנת השיניים בלייזר לטיפול אטרקטיבי עבור מטופלים רבים.

עם זאת, היות וריכוז חומר ההלבנה בטיפול הלבנת שיניים בלייזר עומד על כ – 35%, מטופלים מדווחים פעמים רבות על רגישות מוגברת של השיניים לחום ולקור לאחר הטיפול. רגישות זו עשויה להימשך כמה ימים בעקבות הלבנת שיניים בלייזר.

החיסרון המרכזי מעבר לעלותם הגבוהה של טיפולי הלבנת שיניים בלייזר (והיעדר אחריות לטיפולי המשך במידה וידרשו כאלו), הינו בכך שמדובר בטיפול הלבנה שעלול לגרום לפגיעה בחניכיים, בשורשי השן, שחיקה של אמייל השן של המטופל, דלקות בחלל הפה וכן הלאה.

 

הבהרת שיניים אקולוגית בתאורת LED

הלבנת שיניים בתאורת לד היא שיטת הלבנה אשר פועלת באופן דומה לשיטה של הלבנת שיניים בלייזר. ההבדל הוא שהלבנת שיניים ב – LED היא מעט עדינה יותר. בשיטה זו רופא השיניים מכסה את שיני המטופל בג'ל הלבנה, בריכוז של  15% עד 25%.

השוני לעומת הלבנת שיניים בלייזר, הוא שבשיטה של הלבנת שיניים אקולוגית, על מנת להחדיר את חומר ההלבנה לשיניים, מקרינים עליו קרן אור כחולה. הלבנת שיניים בתאורת LED אורכת עד שעה, ולרוב בתוך טיפול בודד ניתן כבר לראות שיפור ניכר בלובן השיניים.

היתרון המשמעותי של הלבנת שיניים אקולוגית הוא ביעילות הרבה של השיטה בהלבנת השיניים מהירה, שאינה באה במחיר של פגיעה מתמשכת בשיניים, האופייני לטיפולי לייזר לשיניים. החסרון הוא, שגם בשיטת הלבנת שיניים בלד, המטופל עדיין עשוי לחוות רגישות בחלל הפה לאחר הטיפול.

הבהרת שיניים אקולוגית בתאורת LED
הבהרת שיניים אקולוגית בתאורת LED
מה היה לנו עד עכשיו?