הלבנת שיניים בלייזר – מה זה, איך זה עובד והאם זה מומלץ

חיוך הוא לרוב הדבר הראשון שאנשים מבחינים בו בפגישה פנים אל פנים, ושיניים לבנות, מבריקות ונקיות הן המפתח לחיוך בריא ומרשים. בינינו, מי לא רוצה שיניים לבנות? הלבנת שיניים הפכה לאחת מהבקשות השכיחות של מטופלים בביקור אצל רופא השיניים שלהם. הלבנה מוגדרת ככל תהליך שיכול לגרום לשיניים להיראות לבנות יותר, ורוב הליכי הלבנת השיניים מתבצעים באמצעות חומרים אשר גורמים לשינוי מהותי באמייל השיניים, ולא בהסרת כתמי שטח. הלבנת שיניים בלייזר עשויה להיות אפשרות זמינה במרפאת השיניים שלך או במרפאות שיניים אחרות המתמחות בהליך זה, אך הטיפול אינו מיועד לכל אחד. בטיחות ההליך ויעילותו הינה בעלת חשיבות עליונה לתוצאה טובה ונטולת תופעות לוואי.

האם הלבנת שיניים בלייזר היא פתרון מתאים עבורי?

הלבנת שיניים בלייזר היא ההליך היעיל ביותר והכי פחות פולשני לשיפור החיוך שלך.
עם זאת, על פי הצהרה של איגוד השיניים האמריקני (ADA) בנושא הלבנת שיניים, הליכים אלה אינם חסרי מגבלות. מומלץ לדון באריכות על היתרונות והחסרונות של כל שיטה להלבנת שיניים עם  רופא השיניים שלך לאחר בדיקת שיניים פרטנית ומקיפה שעל פי ניתן יהיה לבחור את האפשרות הטובה ביותר להלבנת שיניים עבורך. בחינת מצב של השיניים שלך והגורם לשינוי הגוון בהן, נועדו בדיוק לשם כך. מלבד הלבנת שיניים בלייזר ישנן אפשרויות נוספות כמו מוצרי הלבנת שיניים לשימוש ביתי ועצמאי, חומרים המסופקים על ידי רופא השיניים לשימוש ביתי (כמו פלטה עם חומר מלבין) או טיפולי הלבנת שיניים מקצועיים כמו הלבנת שיניים בלייזר, אשר אותם מבצע רופא מומחה במרפאת שיניים.

 

הלבנת שיניים בלייזר – איך השיטה עובדת?

הלבנת שיניים בלייזר היא תהליך פשוט ומהיר של מריחת ג'ל מבוסס מי חמצן על השיניים על ידי רופא השיניים שלך. לאחר מספר דקות, רופא השיניים חושף את אזור הג'ל ללייזר המיוחד שמסיר את הכתמים ומבהיר את צבע השיניים. הלבנת שיניים בלייזר מתקיימת במרפאות שיניים באופן בלעדי, והיא בין השיטות היקרות יותר להלבנה כיום. בשיטה זו חומר מלבין נמרח על כל שן והחום הנוצר על ידי לייזר משפר את יעילותו ובסופו של דבר מזרז את התהליך של ההלבנה. בהליך זה משתמשים בג'ל הלבנה חזק שהלייזר מפעיל ומשפר לתוצאות מהירות ודרמטיות. על פי ה – ADA, החומרים הפעילים בג'ל כוללים מי חמצן בריכוז הנע בין 25 ל – 40 אחוז. בריכוזים גבוהים אלה ננקטים אמצעי זהירות מיוחדים להפחתת רגישות השיניים, כמו גם פתרונות שנועדו להגן על השפתיים, החניכיים ורקמות הפה האחרות מפני נזק.

 

למה ניתן לצפות במהלך טיפול הלבנת שיניים בלייזר?

טיפול הלבנת שיניים בלייזר אורך כשעה במרפאת השיניים והעלויות משתנות אך נוטות להיות גבוהות יותר משיטות אחרות. העלות תלויה במערכת הספציפית שיש למרפאה והמערכת מכתיבה כמה טיפולים נחוצים. לעיתים קרובות יש צורך במספר טיפולים בכדי להשיג את התוצאות הרצויות וייתכן שיהיה צורך בפלטות הלבנה לשימוש ביתי גם כדי לשפר או לשמור על תוצאות אלו. לא כולם מועמדים מתאימים להליך זה ונדרשת בדיקת שיניים לפני ששוקלים את ביצוע הטיפול.


מה הם היתרונות של הלבנת שיניים בלייזר?

ישנן דרכים רבות להלבנת שיניים כמו הלבנת שיניים בלייזר , רצועות הלבנה, סד הלבנה, טכניקות להלבנה עצמאית בבית כמו סודה, לימון, מי חמצן וכו'. אולם מבין אלה, הלבנת שיניים בלייזר היא אחת משיטות ההלבנה של רפואת השיניים הקוסמטית הטובות ביותר שלא מספקת רק את השיניים הלבנות אלא גם תורמת להסרת כתמים ורובד חיידקי.

תוצאות הטיפול של הלבנת שיניים בלייזר יכולות להימשך 6 עד 24 חודשים אם לאחריהם תשמרו על הגיינת השיניים כראוי.



להלן יתרונות נוספים של הליכי הלבנת שיניים בלייזר בהשואה לשיטות אחרות:

  • הלבנת לייזר נעשית על ידי רופאי שיניים מקצועיים בלבד 
  • תהליך מהיר ודורש פחות משעה ברוב המקרים
  • אחד מההליכים להלבנת השיניים הנגישים ביותר
  • הליך קל ולא פולשני
  • הליך נטול כאב לחלוטין שאינו דורש מחטים 
  • אתה יכול לבחור להבהיר רק שן אחת או מעטות מוכתמות מאוד במקום כולן
  • מסיר את הכתמים הקשים שפרוצדורות ההלבנה האחרות לא הצליחו להתמודד איתם
  • מספקת תוצאה לאורך זמן 

 

כמה עולה הלבנת שיניים בלייזר?

עלות תהליך הלבנת שיניים בלייזר יכולה להשתנות, בהתאם לרופא השיניים וסוג הטיפול שתבחרו.

במהלך הייעוץ, רופא השיניים יקבע: כמה טיפולים דרושים לכם להלבנת שיניים יעילה, אם אתה צריך להבהיר את כל השיניים שלך או סתם שן בודדה או שיניים ספורות.

כמה עולה הלבנת שיניים בלייזר_
כמה עולה הלבנת שיניים בלייזר_

תופעות לוואי שכיחות של הלבנת שיניים בלייזר

בדרך כלל טיפולי הלבנת לייזר דורשים שני מפגשי מעקב או יותר כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. זה יקר יותר משיטות אחרות להלבנת שיניים, ובנוסף – חלק מהמטופלים עלולים לחוות גירוי בשן או בחניכיים עקב רגישות. אבל אלה סוגיות זמניות שחולפות עם הזמן. אם לא, אנא התייעץ עם רופא השיניים שלך.



אמצעי זהירות למניעת שינוי צבע בשיניים לאחר הלבנת שיניים בלייזר

עליכם לבצע את הצעדים המעטים שלפניכם, כדי לשמור על חיוך לבן יותר ובריא לאורך זמן:

  • להפסיק לעשן: עישון עלול לגרום להכתמה מחדש בשיניים.
  • הימנע ממשקאות ומזונות הגורמים כתמים: יין, תה, קפה, משקאות ספורט, רוטב עגבניות, פירות יער וכו'.
  • השתמש בקש: נסה להשתמש בקש בזמן שתיית משקאות הגורמים לכתמים. 

מרפאת פירוב דנט שיניים - PRF פסגת הטכנולוגיה

הלבנת שיניים בלייזר – המסקנות

היעילות והיתרונות של טיפול בהלבנת שיניים בלייזר הופכים אותו להשקעה חשובה המשפרת את בריאות השיניים ואת הבריאות הכללית שלך. שוקלים לבצע טיפול הלבנת שיניים בלייזר ולשפר את הניראות והבטחון העצמי שלכם? מומלץ לקבוע פגישת יעוץ עם רופא שיניים מנוסה ב"צוהר – רפואת שיניים" ולהתרשם האם הלבנת שיניים בלייזר היא הפתרון הנכון עבורכם.

קרני לייזר
מה היה לנו עד עכשיו?