הלבנת שיניים ביתית

"איך להלבין שיניים" זו אחת מן השאילתות הפופולאריות ביותר כיום בגוגל.  החיוך שלנו הוא למעשה כרטיס הביקור שלנו בעולם – וכולנו רוצים שהוא יותיר רושם טוב על מי שמשוחח עמנו! לכן קל להבין מדוע שיניים בבית הינה פתרון מבוקש ביותר בימינו להשגת שיניים חלקות, לבנות ובוהקות.

למרות שהרבה נשים וגברים מעוניינים להשיג חיוך מסנוור ומושלם – פעמים רבות העלות של טיפולי הלבנת שיניים מקצועיים עשויה להרתיע אותם. למזלנו קיימות כיום שיטות רבות אשר מאפשרות להלבין את השיניים באופן עצמאי בבית, ובעלויות שוות לכל כיס.

בין שיטות הלבנת השיניים הביתיות ניתן למצוא ערכות הלבנת שיניים מסוגים שונים וגם חומרים טבעיים שזמינים כמעט בכל מטבח שיסייעו לכם להשיג גוון בהיר וצחור יותר בשיניים. חשוב לציין כי עבור הרבה אנשים, הלבנת שיניים ביתית נותנת מענה זמין, זול ויעיל שלא נופל בהרבה מן הפתרונות המקצועיים הזמינים כיום בשוק הלבנות השיניים.

אם גם אתם סובלים משיניים צהובות או מוכתמות כתוצאה מעישון או שתיה של משקאות כמו קפה ומחפשים דרכים להבהיר את השיניים בלי לרוקן את הארנק, כדאי שתכירו את השיטות הביתיות השונות להלבנת שיניים. על כל הדרכים להלבין שיניים בבית, העלויות והמסקנות – נדון במאמר שלפניכם.

הלבנת שיניים ביתית
הלבנת שיניים ביתית

כיצד ניתן לבצע הלבנת שיניים בבית באופן עצמאי?

בשוק נמכרים בימינו שלל מוצרים שונים אשר מיועדים לאפשר לכם לבצע הלבנת שיניים ביתית, בכוחות עצמכם וללא צורך להעזר ברופא שיניים או מכון מקצועי להלבנת שיניים. מוצרי הלבנת השיניים מתאימים במיוחד עבור אנשים שאינם נרתעים משיטת "עשה זאת בעצמך" ומוכנים לטפל בהלבנת השיניים שלהם באופן עצמאי לחלוטין.

היתרון הבולט העיקרי של ערכות הלבנת השיניים לשימוש ביתי, הוא בדרך כלל המחיר הנמוך שלהן ביחס להלבנת שיניים מקצועית, לצד העובדה שערכות אלו זמינות ברשתות הפארם השונות או לרכישה באינטרנט במחירים סבירים למדי.

הלבנת שיניים ביתית מומלצת יכולה להתבצע גם בעזרת חומרים טבעיים או מוצרים שזמינים בכל בית. הכל תלוי בסוף בתוצאה שאליה אתם מקווים או מקוות להגיע, פרק הזמן וכמות הטיפולים שאתם מוכנים לבצע, וכן העמידות לה אתם מצפים.

הלבנת שיניים ביתית

אף שאנשים רבים חפצים בחיוך לבן, בוהק ומושלם – לעתים קרובות עלותה של הלבנת שיניים מקצועית, מהווה חסם. למרבה המזל, נכון להיום, ישנן שיטות רבות ומגוונות, אשר מאפשרות לכל אחד לבצע הלבנת שיניים ביתית בקלות, ובמחיר שווה לכל נפש. ברשתות הפארם השונות, ניתן למצוא כיום ערכות רבות להלבנת שיניים ביתית, וגם בכל מטבח זמינים מגוון תכשירים טבעיים המסייעים להבהרת גוון השיניים.

ניתן לומר אם כן, שהלבנת שיניים ביתית, מספקת פתרון זמין, יעיל ולא יקר, המאפשר לכל מי שסובל משיניים מוכתמות או צהובות – בין אם בעקבות עישון, או עקב צריכה של מזונות ומשקאות מכתימים – לשקם את מראה החיוך שלו מבלי להשקיע אלפי שקלים על טיפולי הלבנת שיניים מקצועיים. במאמר זה נסקור לנוחותכם, מבחר שיטות שונות שיאפשרו לכם לבצע הלבנת שיניים ביתית בכוחות עצמכם כבר היום.

 

הלבנת שיניים ביתית – האם זה מתאים לכל אחד?

בשוק הלבנות השיניים הביתיות ניתן למצוא כיום מגוון רחב של מוצרי הלבנת שיניים שנועדו לשימוש ביתי, ללא צורך בטיפול מול מרפאת שיניים או מכונים מקצועיים. ערכות הלבנת שיניים ביתיות, מתאימות מאוד לשימוש של אנשים שאינם בוחלים בשיטת "עשה זאת בעצמך", אשר נכונים להלבין את שיניהם בכוחות עצמם.

 

מה היתרון בטיפולי הלבנת שיניים בבית?

היתרון העיקרי של מוצרי הלבנת שיניים ביתיים, הינו בתג המחיר ההוגן שלהם, שהוא נמוך מאוד לעומת עלותה של הלבנת שיניים המתבצעת אצל רופא שיניים או מכוני הלבנה מקצועיים. כמו כן, מדובר בערכות הלבנה הזמינות להשגה בעלות נוחה מאוד, הן ברשת האינטרנט והן בסניפי הפארם.

איך מתבצעת הלבנת שיניים ביתית?

הלבנת שיניים ביתית מומלצת יכולה להתבצע הן בעזרת ערכות הלבנה הנרכשות אונליין או ברשתות הפארם השונות, והן בעזרת תכשירים טבעיים שזמינים כמעט בכל בית. הכל תלוי בסופו של עניין בתוצאה אליה אתם שואפים להגיע, משך הזמן ומספר טיפולי ההלבנה שאתם מוכנים לבצע, וכמובן, רמת העמידות שלה אתם מצפים.

 

הלבנת שיניים ביתית – כל השיטות המקובלות

להלן השיטות הכי פופולריות כיום עבור הלבנת שיניים ביתית שניתן לבצע באופן עצמאי בבית:

מדבקות הלבנת שיניים

אלו הן מדבקות עם חומרים מלבינים בריכוז נמוך למדי של כשישה אחוזים (לעומת החומר בהלבנת שיניים מקצועית שהוא לרוב חומר מלבין בריכוז של כעשרים אחוזים ומעלה). את המדבקות להלבנת שיניים נהוג להדביק אל משטח השיניים מדי יום בתדירות של פעמיים ביום, למשך 30 דקות בכל טיפול הלבנה, ולחזור על ביצוע הפעולה כל יום במשך 14 ימים.

היה והצלחתם להתמיד בשיטת ההלבנה הזו באופן עקבי במשך שבועיים שלמים, תוכלו לראות תוצאות יפות למדי גם אם עומד לרשותכם תקציב מצומצם לטיפולי הלבנת שיניים.

הלבנת שיניים בלק

הלבנת שיניים זו מגיעה בתוך בקבוקון עם מברשת אפליקטור וחומר מלבין מרוכז יותר מזה שמגיע במדבקות ההלבנה שסקרנו לעיל. החומר המלבין בלק להלבנת שיניים הוא בריכוז עשרים אחוזים לערך. את החומר הזה מורחים על השיניים ונותנים לו להיספג למשך כשלושים דקות.

חשוב לדעת כי זהו חומר הלבנה עדין יחסית, כך שאין לצפות לתוצאות דרמטיות במיוחד או סופר מהירות. יתרה מכך, הנחת החומר המלבין על השיניים הינה מאתגרת במקצת, ולכן קשה לדייק בהלבנת שיניים בעזרת "לק" מלבין. היתרון היחסי הקיים בלק להלבנת שיניים טמון בעלות הסבירה שלו ובעובדה שבהשוואה למדבקות להלבנת שיניים, הטיפול עם הלק המלבין הוא חד פעמי.

הלבנת שיניים ביתית בעזרת סודה לשתיה

הלבנת שיניים ביתית ניתנת לביצוע גם בעזרת אבקת סודה לשתיה, אותה יש לערבב במעט מים. זוהי תערובת שניתן לצחצח עמה את השיניים ואפקט ההלבנה ניכר כבר באופן מיידי לאחר הצחצוח. מדובר בפתרון זמין, זול וקל לשימוש. עם זאת, חשוב להביא בחשבון את העובדה שהשימוש באבקת סודה לשתיה גורם לשחיקה של אמייל השן, מה שעלול לגרור נזקים קבועים לשיניים אם הפעולה מתבצעת באופן תדיר.

 

הלבנת שיניים ביתית באמצעות מיץ לימון

אומרים שמיץ לימון מוסיף המון, אבל בהקשר של השימוש במיץ לימון על השיניים, הוא דווקא גורע מן הגוון הצהבהב והכתמים שהצטברו עליהן. צחצוח שיניים בעזרת מיץ לימון, גם הוא פתרון זול ונגיש עבור הלבנות שיניים ביתיות. אולם יש להשתמש בו במשורה בלבד, היות ורמת החומציות במיץ הלימון גבוהה ופוגעת בשכבת ההגנה של השיניים, הלא היא שכבת האמייל. הפגיעה באמייל, עלולה לגרום להיווצרות של חורים עם הזמן והכתמת השיניים בעקבות עששת וריקבון.

הלבנת שיניים ביתית בעזרת מי מלח

לכל אחד מאיתנו יש מלח ים במטבח שלו, ומסתבר שאם עושים בו שימוש לטובת צחצוח שיניים או משתמשים במי מלח, ניתן לראות שיפור נאה ומהיר בצבע השיניים. גם כאן, קיים הסיכון לשחיקת האמייל ופגיעה בבריאות השן.
כמו כן, המלח גורם לחריצים בשכבת האמייל בשיניים ומסכן אותן בהצטברות חיידקים וכפועל יוצא של זה- גם פוטנציאל להיווצרות הכתמה בולטת יותר בהמשך.

למה חשוב לשים לב לפני שמבצעים הלבנת שיניים ביתית?

אף כי עבור אנשים רבים הלבנת שיניים ביתית "סוגרת את הפינה", אחרים עלולים להגיע אל המסקנה שנדרשת להם הלבנת שיניים מקצועית. זאת היות והיעילות של הלבנת שיניים ביתית אינה ארוכת טווח, והטיפולים הביתיים עלולים לדרוש התעסקות רבה מדי.

כלומר, מבחינת עלות תועלת,  טיפולי הלבנת שיניים ביתית הם אמנם פתרון זול, אך כזה שלא תמיד משיג את התוצאות הרצויות. יתרה מכך, ישנם גם שיקולים של בריאות השיניים וההשפעה לרעה של ערכות הלבנת שיניים ביתיות ותרופות סבתא להלבנה, על בריאות השיניים והחניכיים.

הלבנת שיניים ביתית – כדאי או לא כדאי?

בסופו של דבר, אם משקללים את הלכלוך, הרגישות המוגברת בשיניים והצריבה בחניכיים בעקבות השימוש בחומר המלבין, ומספר הטיפולים הנדרש על מנת לראות תוצאות ניכרות לעין, ניתן להסיק שלפעמים הלבנת שיניים ביתית אינה מצדיקה את הטרחה. ההשקעה בטיפולי הלבנת שיניים בלייזר או הלבנת שיניים אקולוגית בתאורת לד, עשויה להפיק תוצאות בולטות ועמידות יותר.

 

לפניכם כמה מן השיטות הכי שכיחות ומקובלות כיום להלבנה של השיניים בצורה עצמאית בבית

 

הלבנת שיניים במדבקות

מדובר במדבקות שיש בתוכן חומר הלבנה בריכוז נמוך מאוד של כ – 6% (לעומת ההלבנה המקצועית של רופא השיניים, שם זה לרוב מלבין בריכוז של כ – 20% ויותר). את המדבקה הזו מצמידים אל השיניים כל יום בתדירות פעמיים ביום למשך חצי שעה כל פעם, וחוזרים על הפעולה במשך שבועיים.

אם אתם מסוגלים להתמיד עם צורת ההלבנה הזו באופן קבוע למשך 14 ימים על מנת לראות תוצאות, ולרשותכם עומד תקציב מוגבל מאוד עבור טיפולי הלבנת שיניים, אז אין ספק כי ערכות הסטריפים הללו להלבנת שיניים יכולות להיות הפתרון לו קיוויתם.

הלבנת שיניים עם לק מיוחד

זהו בקבוקון שכולל מעין אפליקטור וחומר הלבנה בריכוז גבוה יותר ממה שיש במדבקות להלבנת שיניים. הריכוז ב"לק" המלבין הוא של בערך 20% חומר הלבנה. את החומר הזה אתם אמורים למרוח על גבי השיניים להשאיר אותו למשך משהו כמו חצי שעה. חשוב מאוד להזכיר כי למרות הכל, זה חומר הלבנה די עדין כך שלא סביר שתוכלו לראות תוצאות ממש דרמטיות או מהירות במראה.

מעבר לזה, המריחה של המלבין הזה על השיניים קצת מאתגרת לביצוע באופן מדויק ולכן הלבנת שיניים ב"לק" יכולה לצאת לא מדויקת. מה שטוב בכל זאת בלק להלבנת שיניים הוא העלות הנמוכה יחסית שלו והעובדה שבניגוד למדבקה להלבנת שיניים, כאן תזדקקו לטיפול חד פעמי בלבד.

 

הלבנת שיניים עם סודה לשתיה

ניתן להלבין את השיניים בבית בעזרת קצת סודה לשתיה שמערבבים עם מים. עם התערובת הזו אתם מצחצחים את השיניים. חשוב לקחת בחשבון כי הסודה לשתיה מביאה לשחיקה בשכבת האמייל שהיא השכבה החיצונית שמגנה על השיניים שלכם, ולשים לב לא להגזים כדי להמנע מיצירת נזק בלתי הפיך לשיניים.

 

הלבנת שיניים בעזרת מיץ לימון

הרבה מכם ודאי שמעו על עצת הסבתא המפורסמת להבהיר את השיניים על ידי צחצוח עם מיץ לימון. הסיבה שהשיטה הזו עובדת, היא למעשה גם מה שהופך אותה למסוכנת עבור השיניים שלכם. רמת החומציות של מיץ הלימון היא גבוהה כך שבעצם היא ממיסה לכם את האמייל של השיניים. זה אמנם עשוי לגרום לשן להראות בגוון בהיר יותר, אך באותה העת גם מחליש את ההגנה של השן ומסכנת אתכם בחורים.

 

הלבנת שיניים במי מלח

כולם מחזיקים מלח במטבח ומסתבר שאם מצחצים שיניים עם קצת ממנו על המברשת או לחילופין מי מלח, אפשר לראות שיפור בגוון של השיניים ממש מהר. הסיכון כאן הוא דומה למה שציינו קודם לכן בהקשר לצחצוח עם אבקת סודה לשתיה. בנוסף, המלח גם גורם לחריצים בציפוי האימייל של השן ומסכן אותה בהצטברות של חיידקים ואף פוטנציאל להווצרות כתמים רבים יותר בעתיד.

 

הבהרה לגבי הלבנת שיניים ביתית

בעוד שקיימים אנשים אשר הלבנת שיניים עצמאית בבית תסגור עבורם את הפינה, יתכן שרבים אחרים יגיעו אל המסקנה כי הם זקוקים להלבנה באמצעים מקצועיים. זאת מאחר וכל שיטה להלבנת שיניים עובדת באופן שונה על כל אדם.

במקרים מסוימים מגיעים אנשים למסקנה שהלבנת השיניים בבית מצריכה יותר מדי התעסקות ואינה משיגה את התוצאות שקיוו לקבל, או שהשיניים אכן מתבהרות אך לא במידה שקיוו להשיג או שהגוון הצחור אינו נשאר לאורך זמן.  בנוסף, ישנם גם שיקולים הנוגעים לבטיחות השימוש באמצעים ביתיים להלבנת שיניים ולסיכונים הקשורים לבריאות השיניים והחניכיים, הכרוכים בשימוש בערכות ביתיות להלבנת השיניים.

אם לוקחים בחשבון את הלכלוך, הצריבה בחניכיים מהחומר המלבין, הרגישות המוגברת בשיניים, וכמות הטיפולים הנדרשים כדי להגיע לשיניים לבנות ומושלמות, לפעמים זה פשוט לא שווה את זה ועדיף כבר להשקיע בהלבנת שיניים בלייזר או הלבנת שיניים באור כחול אצל רופא שיניים מומחה.

מה היה לנו עד עכשיו?