רופא שיניים לתינוקות בחולון

הורים צעירים נוטים לקחת את ילדם התינוק לאין ספור בדיקות וטיפולים בשנים הראשונות לחייו. לא פעם ההורים מדלגים על הביקור אצל רופא שיניים, מאחר ואינם יודעים שכדאי להגיע לרופא השיניים בחולון כבר לאחר בקיעת השן הראשונה. כל המידע על רופאי שיניים לתינוקות במאמר הבא.

 

למה חשוב לקחת תינוקות לרופא שיניים?

אחד הדברים החשובים שנעשים בעת הגעת תינוק לבדיקת שיניים בחולון הוא הערכת גורמי סיכון לעששת. במהלך האבחון הרופא המטפל מאבחן את הסיכוי של התינוק לפתח עששת בעתיד.

אבחון זה נעשה על ידי בדיקת חלל הפה ומידע אודות מצב העששת במשפחה, הרגלי ההיגיינה והרגלי האכילה של התינוק. בעת הביקור רופא השיניים יכין תוכנית מניעה אישית, על מנת לוודא שלא תתפתח עששת בשיניים כבר מגיל צעיר.

דבר נוסף שמתבצע בעת ההגעה למרפאה בחולון הוא הסבר אודות היגיינת פה, תזונה ותוספי פלואוריד. רופא השיניים יסביר כיצד ניתן להימנע מהרגלים שעלולים להוביל לבעיות שיניים. למעשה הגעה לרופא שיניים כבר בעת בקיעת השן הראשונה, תסייע במניעת נזקים עתידיים.

 

איך אפשר להתמודד עם טראומה לשן של תינוק?

במידה ואחת או יותר משיניו של התינוק נשברו, ניתן להקל על מיקום הכאב בעזרת נשכן קר. דבר חשוב הוא לקבוע תור לרופא השיניים בחולון במהרה. אומנם שבר או סדק בשן התינוק לא צריכה להדאיג אתכם, אך חשוב לוודא שלא נגרם נזק לחניכיים או לשיניים הסמוכות בפה התינוק. יש לנהוג כך גם במקרים בהם השן נעקרה לחלוטין ממקומה.

 

איך ניתן להקל על התינוק בעת ההגעה לטיפול השיניים?

כהורים, אתם מכירים את ילדכם בצורה הטובה ביותר. במידה ואתם חוששים שהוא יירתע מרופא השיניים או יילחץ ממנו מומלץ להגיע עם צעצוע אהוב ומנחם כך שתוכלו להרגיע אותו במהלך הביקור.

בנוסף מומלץ להצטייד בהפתעה לסיום הטיפול כך שיצא מהמרפאה בחולון עם זיכרון טוב ומתוק. גם במידה והתינוק יבכה במהלך הבדיקה, חשוב לנו להרגיע אתכם שזה טבעי וכל רופא שיניים מנוסה בחולון נתקל בזה עוד קודם לכן.

 

בקיעת שיני חלב

אצל רוב התינוקות בקיעת שיני החלב תחל לקראת גיל חצי שנה, ותסתיים לקראת גיל שלוש. שיני החלב הן שיניים נשירות שמתחילות את התפתחותן עוד בשלב ההתפתחות העוברית ברחם. לבני האדם יש סך הכל 20 שיני חלב, שבגיל מאוחר יותר ינשרו לטובת צמיחת שיניים קבועות.

תהליך בקיעת שיני החלב אורך מספר ימים. כל תינוק הוא שונה וכך גם התגובה שלו לבקיעת השיניים. בעוד שחלק מהתינוקות לא ירגישו כלל את בקיעת השיניים ולא יראו שינויים בהתנהגות, חלקם האחר עלול להרגיש ולהגיב לתהליך.

תינוקות אלו יבכו במשך רוב שעות היום, ובמבט אל החניכיים, ניתן יהיה לראות נפיחות ואדמומיות סביב השן הבוקעת. במידה ואתם חושדים שהשיניים בוקעות בצורה עקומה או לא נכונה, ניתן להתייעץ על כך עם רופא השיניים כך שיוכל לאבחן ובמידת הצורך לטפל בכך בשלב מוקדם.

 

איך ניתן להקל על כאבי שיניים אצל תינוקות?

יש לא מעט תרופות סבתא שנועדו להקל על כאבי השיניים שחווים התינוקות. מומלץ להימנע מתרופות סבתא אלו, לאחר ושימוש ברוב התכשירים הללו עלול לגרום לנזק לתינוק. דרכים בטוחות יותר להקל על הכאב של ילדכם הוא להשתמש בנשכנים קרים. את הנשכנים ניתן לרכוש בחולון ולהניח לקירור במקרר או המקפיא.

השימוש בהם מסייע לכווץ את כלי הדם בחניכיים של התינוק ועל ידי כך להפחית את הנפיחות והכאבים באזור. זהו הפתרון המומלץ ביותר כיום. בעת שימוש בנשכן חשוב לשים לב שהוא שלם ושהנוזל שבתוכו לא יכול לנזול החוצה לפה התינוק. דרך נוספת להקלה על כאבי חניכיים בתינוקות היא עיסוי שלהם.

יש לנקות היטב את אצבעות הידיים מראש, ולאחר מכן לעסות בעדינות את החניכיים של התינוק. פעולה זו מסייעת להגביר את זרימת הדם לאזור ובכך מקלה על תחושת חוסר הנעימות. ניתן לבצע עיסוי חניכיים גם באמצעות פד גזה לח או מברשת שיניים המותאמת לתינוק.

 

איך ניתן לטפל בשיניים של תינוקות?

בדרך הטובה ביותר לדאוג לבריאות הפה של ילדכם, היא להטמיע הרגלים טובים לשמירה על השיניים כבר מגיל צעיר. עששת מתפתחת בפה ועלולה לפגוע בשיניים גם אם בפה קיימת שן אחת בלבד, לכן כבר לאחר בקיעת השן הראשונה חשוב להתחיל ולהטמיע את ההרגלים הללו.

צחצוח שיניים בתינוקות יכול להתבצע על ידי פד גזה רטוב או מטלית לחה פעמיים ביום. לאחר שהשיניים יבקעו בשלמותן אל חלל הפה, תוכלו לרכוש מברשת שיניים רכה המותאמת לתינוקות.

שימו לב שצחצוח שיניים בתינוקות עד גיל שנה וחצי נעשה על ידי מברשת רטובה ורכה בלבד, ללא שימוש במשחת שיניים. כמו כן בעת הביקור אצל רופא השיניים בחולון, תוכלו לבקש ממנו שיראה לכם כיצד ניתן להעביר חוט דנטלי במידת הצורך.

 

מתי ניתן לעבור לצחצוח במשחת שיניים?

בגיל שתיים עד שתיים וחצי ניתן להוסיף לצחצוח משחת שיניים המכילה פלואוריד. על המשחה להיות מותאמת לתינוקות מבחינת כמויות הפלואוריד, כך שגם במידה והילד יבלע מעט מהמשחה לא יקרה כלום.

הניחו כמות קטנה של משחת שיניים על מברשת רכה ועזרו לילדכם לצחצח. גם אם נראה שהילד מצחצח בצורה נכונה, כדאי לעזור לו עד להגיעו לגיל בוגר יותר. לקראת גיל שבע, תוכלו להעביר את אחראיות הצחצוח לילד בהדרגה.

מה היה לנו עד עכשיו?