ציפוי קומפוזיט לשיניים  – כל מה שאתם צריכים לדעת

קומפוזיט הוא חומר מרוכז אשר מפיקים משרף ועושים בו שימוש לטובת שיקום של שיניים פגועות, ציפוי שיניים ומילוי שלהן. ציפוי קומפוזיט לשיניים משמש גם לשיפורים קוסמטיים במראה השיניים על ידי שינוי צבע השיניים או עיצוב מחדש של שיניים פגומות, שבורות, סדוקות, מוכתמות וכדומה.
ציפוי קומפוזיט לשן מציע אפשרות מהירה, לא פולשנית וזולה יחסית שתאפשר לכם לקבל את החיוך היפה שתמיד רציתם.  במאמר זה נספר לכם על כל מה שחשוב לדעת בנוגע לתהליך ציפוי השיניים בקומפוזיט, כמו גם על הסיכונים והעלויות הנלווים לתהליך.

 

עבור אילו מצבים מתאים הטיפול בציפוי שיניים קומפוזיט?

ציפוי קומפוזיט לשיניים הוא אפשרות שמסייעת:

  • לתיקון שיניים רקובות (קומפוסיט משמש למילוי חורים)
  • לתיקון שיניים סדוקות או שבורות
  • לשיפור מראה שיניים עם ליקויי צבע
  • לסגירת רווחים בין השיניים
  • לגרום לשיניים להיראות ארוכות יותר
  • לשנות את צורת השיניים
  • כחלופה קוסמטית לסתימות אמלגם
  • להגן על חלק משורש השן שנחשף במקרים של נסיגת חניכיים

אם יש לך שן סדוקה, שבורה או כהה, הליך שיניים קוסמטי כמו ציפוי בקומפוזיט יכול לתת לך את הביטחון לחייך בפה מלא. ציפוי השן בקומפוסיט היא הליך בו רופא השיניים שלך מורח שרף מרוכב בצבע של השן שלך על אחת או יותר מהשיניים כדי לתקן נזקים. זהו פתרון חסכוני מכיוון שהוא משמעותית זול יותר בהשוואה לניתוחים קוסמטיים אחרים לתיקון פגמים בשיניים, כגון כתרים וציפוי חרסינה לשיניים.

 

מה היתרונות של ציפוי שיניים קומפוזיט?

קומפוזיט בשיניים יכול לתקן פגמים אסתטיים או בעיות בשן. יש אנשים שמשתמשים בשיטה זו כדי לתקן שן מרוסקת, סדוקה או בגוון כהה. הליך זה יכול גם לסייע לצמצם מרווחים קטנים בין השיניים.

בעזרת ציפוי קומפוסיט לשיניים, ניתן גם להגדיל את השן. לדוגמה, אולי יש לך שן שהיא קצרה יותר מהשאר, ואתה רוצה שכולן יהיו באותו האורך.

ציפוי השיניים בשרף מרוכב (קומפוזיט) הוא הליך מהיר ואינו דורש זמן התאוששות לאחריו. אם אינך זקוק להרדמה, תוכל להמשיך בשגרה היומית הרגילה שלך לאחר ההליך.

בדרך כלל, טיפול שיניים בקומפוזיט אורך בין 30 ל 60 דקות. טיפולים מסוימים עשויים להימשך זמן רב יותר, תלוי בהיקף ההליך.

ציפוי קומפוזיט לשיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת
ציפוי קומפוזיט לשיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת

ציפוי קומפוזיט לשיניים – איך זה עובד?

ציפוי שיניים בקומפוזיט הוא פעולה פשוטה יותר מאשר פרוצדורות שיניים קוסמטיות אחרות.
למעשה זה כל כך פשוט שתהליך זה אינו מצריך בדרך כלל הרדמה – אלא אם כן אתה ממלא חור בשן – והוא אינו דורש ביקורים מרובים אצל רופא השיניים.

כדי להתחיל בתהליך, רופא השיניים שלך משתמש במדריך גוונים לבחירת צבע ציפוי התואם את צבע השיניים הטבעיות שלך. לאחר מכן, רופא השיניים שלך ישייף את פני השן ואז ימרח נוזל המאפשר לציפוי הקומפוסיט להיצמד לשן. בהמשך, רופא השיניים שלך ימרח את תרכובת השרף המורכב (הקומפוזיט) על הנוזל שמרח, יעצב את צורת השן ואז יקשה את הציפוי באור אולטרה סגול.
במידת הצורך, רופא השיניים יכול לעשות תיקונים נוספים בעיצוב השן לאחר שהשרף מתקשה.

 

כיצד מתכוננים לטיפול שיניים בקומפוזיט?

להליך ציפוי השן בקומפוזיט נדרשת מעט מאד הכנה מראש. לעתים קרובות אין אפילו צורך בהרדמה אלא אם כן נעשה שימוש בתרכובת כדי למלא שן שיש בה חור, לטפל בשן רקובה, כשיש לקדוח לתוך השן כדי לשנות את צורתה, או שהסדק / שבר בשן קרוב לעצב. כפי שציינו קודם לכן, רופא השיניים שלך ישתמש במדריך גוונים לבחירת צבע שרף מורכב אשר יתאים באופן מדויק לצבע השן שלך.
ציפוי קומפוזיט עבור השיניים אינו דורש כאמור הכנה מיוחדת, אך עליך להתייעץ עם רופא השיניים שלך כדי לבדוק אם אתה מועמד מתאים להליך זה.

מה הסיכונים בציפוי שיניים בקומפוזיט

ציפוי השן בקומפוזיט אינו כרוך בסיכונים גדולים. חשוב לזכור כי השרף המורכב המשמש בהליך זה אינו חזק כמו השיניים הטבעיות שלך. יתכן שהחומר יסדק או ייפרד מפני השן האמיתית שלך. עם זאת, סדקים או שברים במעטה הקומפוזיט לא מתרחשים לעתים קרובות כל כך עם כתר, ציפוי פורניר או מילוי.

שן מצופה בקומפוסיט עשויה להשבר אם אתם אוכלים קרח, לועסים עטים או עפרונות, כוססים ציפורניים או אוכלים אוכל קשה או סוכריות.

השרף המרוכב גם אינו עמיד בפני כתמים כמו חומרים דנטאליים אחרים. זה אומר שאתה עלול לראות שינויי צבע בשיניים המצופות אם אתה מעשן או שותה הרבה קפה.

חשוב לציין כי השיטה עשויה שלא לעבוד אם אתה סובל מנזק רציני לשיניים או ריקבון. במקרים מסוג זה, יתכן שתצטרך לטפל בבעיה עם ציפוי חרסינה או כתר במקום.

 

כמה עולה ציפוי שיניים קומפוזיט?

עלות ציפוי שיניים קומפוזיט משתנה בהתאם למרפאה המטפלת, היקף ההליך ורמת המומחיות של רופא השיניים שמבצע אותו.

בממוצע, אתה יכול לצפות לשלם בין 500 ועד 1500 ש"ח לשן. התוצאות אמורות להחזיק מעמד למשך כ –  5 עד 10 שנים.

במידה ויש לך ביטוח משלים בקופת החולים שלך או ביטוח שיניים, מומלץ כמובן לבדוק אם תנאי הפוליסה שלכם מכסים ציפוי קומפוזיט לשיניים.

 

כיצד לטפל בשיניים מצופות בקומפוזיט

שמירה על הגיינת השיניים מסייעת להאריך את חייה של שן מצופה בקומפוסיט. ההמלצות לשמירה על בריאות השן לאחר הטיפול כוללות:

  • צחצוח לפחות פעמיים ביום וחוט דנטלי מדי יום
  • הימנעות ממזון קשה וסוכריות
  • להמנע מכסיסת ציפורניים
  • הימנעות מקפה, תה וטבק ביומיים הראשונים שלאחר ההליך כדי להימנע מכתמים
  • לתזמן טיפולי שיננית קבועים כל חצי שנה

חשוב לפנות לרופא שיניים אם אתה סודק בטעות או שובר את חומר הציפוי, או אם אתה חש בקצוות חדים או מחוספסים לאחר ההליך.

 

ציפוי שיניים קומפוזיט – האם זה טיפול מומלץ עבורי?

חיוך בריא מקדם ביטחון עצמי. אם יש לך שן שבורה, סדוקה, מוכתמת או מרווח בין השיניים ואתה מחפש תיקון לא יקר, בהחלט שווה לפנות למרפאת צוהר – רפואת שיניים להתייעצות.

מומחי השיניים ב"צוהר" יוכלו לקבוע אם הליך זה מתאים לך, ואם לא, להמליץ ​​על אפשרויות אחרות לשיפור מראה השיניים שלך. אחרי הכל מדובר בהשקעה בעצמך.

 

מה היה לנו עד עכשיו?