ציפוי שיניים לומינירס

ההתפתחות בתחום רפואת השיניים בשנים האחרונות, הביאה עמה חידושים רבים בתחום ציפויי השיניים. אחד מן החידושים הללו, הינו ציפוי השיניים "לומינירס". מדובר בחומר ציפוי אשר מציע למטופלים פתרון יעיל ואסתטי גם כשמדובר באנשים הסובלים משיניים עקומות או בעלות פגמים רבים, והוא יעיל ביותר לטיפול בבעיה של כתמים על השיניים. הטיפול בעזרת ציפוי שיניים לומינירס מותיר את המטופל עם שיניים צחורות, בוהקות וללא רבב לאורך זמן.

 

מה הוא ציפוי שיניים לומיניריס?

ציפוי לומינירס הוא למעשה ציפוי פטנט שעשוי מחרסינה דקה מאוד ועמידה ביותר שנקראת באנגלית Cerinate והיא מיוצרת בארה"ב. השימוש בלומינירס כציפוי לשיניים מורשה אך ורק בקרב רופאי שיניים שעברו הכשרה מטעם היצרנית של החומר. בעוד שציפוי חסרינה סטנדרטי לשיניים (למינייט) הוא בעובי של חצי מילימטר, הציפוי לשיניים שעשוי מחסרינת לומינירס הוא בעובי של 0.2 מ"מ עד 0.3 מ"מ לכל היותר. משמעות הדבר היא שרופא השיניים אשר מבצע את ציפוי השיניים, יכול להטמיע את ציפוי הלומינירס גם מבלי שיצטרך להשחיז את השיניים של המטופל, מה שכרוך בדרך כלל בביצוע של הרדמה מקומית.

 

מה הם היתרונות של ציפוי לומינירס לשיניים על פני ציפויים אחרים?

מה הופך את ציפוי השיניים לומינירס לפופולארי ומוצלח כל כך בהשוואה לאלטרנטיבות המוכרות והותיקות כמו ציפוי פורצלן לשיניים? ראשית, ציפוי למינרס או למינייט הוא ציפוי דק מאין כמוהו, והדקיקות שלו הופכת אותו לכמעט בלתי מורגש וטבעי מאוד למראה.

למרות הדקות של ציפוי לומינירס, החומר מצטיין בחוזק ועמידות יוצאים מן הכלל, כך שמדובר במצב של WIN-WIN : גם ניראות מרשימה וגם אחיזה מצוינת בשיניים, שלא מאבדת את עמידותה לאורך זמן, וכפי שצינו קודם לכן – אין צורך בהכנת השיניים בהשחזה או בהרדמה מקומית.

במרבית המקרים, ציפוי שיניים בלומינירס הינו תהליך הפיך, כאשר לא התבצעה הסרה של חומר שן. במקרים אלו, למטופל יש אפשרות להחליט כי ברצונו לבצע הסרה של הציפוי גם לאחר הדבקתו, אף שמן הראוי לציין כי הסרת השחזורים כרוכה במאמץ ובעלויות גבוהות יחסית. מכך, חשוב לציין כי ציפוי לומינירס מתאים בעיקר עבור מטופלים שסידור השיניים שלהם הוא כדלהלן:

עם ציפוי שיניים מסוג זה, בדרך כלל לא נדרש השימוש בשחזורים זמניים אשר נוטים להתרופף ולנשור, היותר וההליך אינו מצריך השחזה של שיניים.

ציפוי שיניים לומינירס
ציפוי שיניים לומינירס

כיצד מסייע ציפוי שיניים לומינירס בטיפול בבעיות צבע של שיניים

ציפוי שיניים לומינירס מציע למטופלים הסובלים משיניים צבועות או מוכתמות, פתרון אסתטי ונוח.
מדובר בפתרון אשר נותן מענה גם לצורך לתקן את צורת השיניים או המנח שלהן.
מדובר בפעולה פשוטה יחסית וזריזה בהשוואה לטיפולים הסטנדרטיים של ציפוי שיניים בחרסינה.

כאשר מצפים את השן בציפוי לומינריס לא נדרשת השחזה של השיניים ולכן ההליך הוא קצר, לא דורש הרדמה מקומית, על פי רוב, וגם לא שימוש בשחזורים זמניים. ציפוי שיניים בלומינירס הוא עמיד לאורך זמן ואפשר לעשות בו שימוש גם לטובת ציפוי של כתרים או גשרים ישנים שעדיין עובדים, במקום להחליף שחזורי שיניים מפעם.

 

אילו חסרונות קיימים בציפוי שיניים בלומינירס?

  • לומינירס אינו מאפשר לצפות שן אחת בלבד, אלא רק לטפל בקשת שיניים שלמה או ארבע שיניים קדמיות. זאת משום שלומינירס גורם לשיניים שעברו ציפוי לבלוט קלות ולכן על מנת לראות תוצאה אחידה צריך לצפות את כל השיניים הסמוכות אליהן.
  • לומינירס אינו מאפשר לצפות שיניים שיש ביניהן הבדלים בולטים מאוד בגוון. זאת משום שעובי הציפוי הינו מינימלי ביותר ויש בו מידה מסוימת של שקיפות שחיונית לשמירה על המראה הטבעי של השיניים המצופות.
  • ציפוי השיניים בלומינירס גורם לשיניים להראות קצת בולטות יותר וארוכות יותר מכפי שהיו לפני הציפוי. התוצאה נראית מצוין, אך זהו עניין שחשוב שמטופלים בציפוי שיניים לומינריס יהיו מודעים אליו לפני הטיפול ויחליטו האם מהווה שיקול נגד מבחינתם.
  • לאחר ציפוי שיניים לומינריס ההקפדה על הגיינת הפה והחניכיים הופכת קריטית מתמיד, שכן דלקות חניכיים ועששת עשויים להתפתח בקלות יתרה בשוליים של השחזורים.

עבור מי מומלץ טיפול בציפוי שיניים לומינריס ללא השחזת שיניים?

ציפוי שיניים לומינירס הוא פתרון מומלץ ביותר עבור מטופלים שרוצים לשפר את צבען או צורתן של השיניים שלהם. להלן רשימה של מקרים שבהם מפיקים מטופלים בשיטת לומינירס תועלת רבה במיוחד מן הטיפול:

  • אנשים בעלי שיניים בגוון אחיד יחסית ללא הבדלי צבעים משמעותיים מאוד בין השיניים
  • אנשים אשר סובלים משיניים עם שברים או סדקים
  • אנשים שרוצים לטפל ברווחים בשיניים
  • אנשים בעלי שיניים עם ליקוי צורתי (כאלו שהתפתחו באופן חלקי בלבד)
  • מטופלים בעלי שיניים עם צפיפות קלה
  • אנשים אשר סובלים משחיקה בשיניים שלהם

יתרהאנשים בעלי שיניים אשר מסודרות כמעט בקשת או לחילופין בקשת ישרה

  • אנשים שיש להם שיניים קטנות עם מרווחים ביניהן
  • בעלי שיניים שפונות פנימה ולא החוצה (לינגואלית או פלטינאלית)

 

עבור אילו אנשים ציפוי שיניים ללא השחזה פחות מתאים?

למרות היתרונות הרבים שמציע טיפול בציפוי שיניים בחרסינת לומינריס למטופלים, ישנם מקרים מסוימים שמצב השיניים או מבנה הלסת אינו מאפשר למטופל להפיק את התועלת הרצויה מטיפול ציפוי השיניים ולכן ימליץ רופא השיניים על טיפול מסוג שונה. במידה ואתם נמנים על אחת מן הקבוצות שלהלן, כנראה שטיפול של ציפוי שיניים לומינירס אינו הפתרון הכי מוצלח לצרכיכם:

  • אנשים שהשיניים שלהם בולטות החוצה
  • אנשים שבריאות הפה שלהם טעונת שיפור רב – לאחר ציפוי שיניים בלומינריס יש נטיה מוגברת להצטברות של אבנית ורובד חיידקים בשולי הציפוי, מה שמצריך כפי שציינו קודם לכן הקפדה יתרה על היגיינה אורלית על מנת להמנע מהתפתחות של מחלות שיניים וחניכיים.
מה היה לנו עד עכשיו?