ציוד רפואי לרופא שיניים – מה צריך לפני שפותחים קליניקה

אתם או מכריכם מתכננים לפתוח קליניקה לרפואת שיניים? אולי אתם פשוט מתעניינים בנושא? הגעתם למקום הנכון.

כאשר פותחים קליניקה לרפואת שיניים, קופצים לראש המון מכשירים ואביזרים גדולים. מכשירים אלו הם הברורים מאליהם – מיטה חשמלית המתאימה לטיפולים, מכשירים חשמליים לטיפולים עצמם ועוד. דברים אלו אכן חשובים מאוד אך ישנה נטייה לשכוח אביזרים נחוצים אחרים – ציוד רפואי לרופא שיניים. אנו נרחיב על אביזרים אלו, אשר בלעדיהם כמעט ולא ניתן בכלל להפעיל את הקליניקה. לפניכם מה שצריך לפני שפותחים קליניקה לרופא שיניים.

 

מה זה ציוד רופאי לרופא שיניים

כל רופא, על מנת לבצע את עבודתו, צריך ציוד רפואי. כל פעולה בעצם שהוא מבצע על המטופל נעשית עם ציוד שכזה. כאן בהמשך נרחיב על מספר דוגמאות לציוד זה. כמובן שישנן עוד הרבה דוגמאות ואת כולן צריך לקחת בחשבון לפני שפותחים קליניקה לטיפולי שיניים.

 

ביגוד מגן

כאשר רופא שיניים מטפל במטופל עליו לענוד, לחבוש וללבוש ביגוד מגן. כך הוא שומר על סטריליות, יוצר הגנה עליו וגם מגן על המטופל מחיידקים וזיהומים. ישנם הרבה אביזרי מיגון ולא מדובר במוצר אחד. דוגמאות למוצרים אלה – כפפות, מסיכות פנים, משקפי מגן, חלוקי מעבדה מניילון ועוד.

 

פדים

בכל מקום אשר מעניק טיפול רפואי כלשהו רצוי שיהיו פדים. הרבה טיפולים לצערנו גוררים דימום קל (לעתים כבד) ולכן חשוב שיהיו תחבושות למען עצירת הדימום. לכן, מומלץ לקנות פדים לפני פתיחת הקליניקה, לשים בארון ולדעת שזה תמיד שם.

 

שקיות קירור

דבר אשר יכול להיראות מינורי ובעצם להישכח הוא קניית שקיות קירור. שקיות אלו יכולות לשמור על טמפרטורה נמוכה מאוד לאורך זמן ארוך יחסית – כמה שעות. לאחר טיפולים מסוימים רצוי להניח שקית קירור על האזור בו נעשה הטיפול כדי להוריד נפיחות או לעזור למקום להשתקם מהטראומה שחווה.

 

משקפי הגדלה

כלי נחוץ לרופא שיניים הוא משקפי הגדלה. משקפיים אלו מגדילות את מה שהרופא יכול לראות פי 3 ובכך עוזרות לו לתפעל את הציוד ולעזור למטופל בדרך הטובה והבטוחה ביותר. בעזרת משקפיים אלו הדברים ייעשו ביעילות רבה יותר ובבטיחות.

 

ציוד עזרה ראשונה

כאשר אתם אחראים על משרד כלשהו, במיוחד כאשר מדובר בקליניקה רפואית, עליכם לדאוג שיהיה במקום ציוד עזרה ראשונה. בכל מקום שאנו נמצאים ציוד זה הוא נחוץ, ובקליניקה רפואית כמו של רופא שיניים, יכולים לקרות מקרים מצערים אשר מחייבים ציוד עזרה ראשונה. עקב כך מומלץ להצטייד בציוד זה.

 

לסיכום

לסיכום, לפני פתיחת קליניקה לרפואת שיניים חשוב להצטייד בציוד רפואי לרופא מלבד המכשירים הגדולים והמובנים מאליהם. דוגמאות לציוד זה – ביגוד מגן לרופא למען שמירה על סטריליות, פדים ושקיות קירור למען המטופל, משקפי הגדלה שיעזרו בעבודה עצמה. בנוסף חשוב שיהיה במקום ציוד עזרה ראשונה.

 

פה

קליניקה
מה היה לנו עד עכשיו?