פריודונט – מומחה לחניכיים

ישנם גורמים רבים להתפתחות מחלות חניכיים. לעיתים מדובר בגורמים תורשתיים שלא ניתן לשלוט בהם, אולם הסיבה השכיחה ביותר היא היווצרות אבנית על השיניים, בשילוב תגובת מערכת החיסון לכך. טעות נפוצה לחשוב שלכל רופאי השיניים אותם ההכשרה, הידע והניסיון לטפל בכך – מתברר שיש לחפש רופא מומחה לחניכיים. מה ההבדל? מדריך זה יסקור לנוחותכם את כל מה שצריך לדעת לפני הפנייה למומחה.

בחירת המומחה

על מנת להתמקצע בתור רופא שיניים, יש ללמוד ולקבל תואר ברפואת שיניים. אולם כדי לקבל תעודת מומחה, על רופא השיניים לבחור תחום התמחות, ללמוד שלוש עד שש שנים נוספות ולעבור בחינת הסמכה מטעם האיגוד המקצועי.

בחירת רופא השיניים, בין אם כללי או מומחה, נתונה בידי המטופלים ותלויה בצרכיהם. לפני שעוברים את הטיפול, חשוב לבחור את המומחה בתחום הרלוונטי לבעיה הרפואית הנתונה. כמו כן, מומלץ לפנות למובילים בתחום, אשר לעיתים מקבלים במסגרת מרפאות פרטיות ולרוב ישבו באיזור במרכז הארץ, במיוחד תל אביב. חשוב לדעת מה יש לשאול על מנת לבצע את הבחירה הנכונה ביותר במקצוען כמו רופא שיניים תל אביב.

מיהו מומחה חניכיים

פיורדונטיה היא תחום התמחות ברפואת שיניים אשר עוסקת ברקמות הרכות והקשות סביב השיניים אשר מקיפות אותן ומגינות עליהן. מומחה למחלות חניכיים (פיורידנט) מהווה את הסמכות המקצועית הגבוהה היותר בתחום מחלות החניכיים. מדובר ברופא שיניים שהמשיך במשך ארבע שנות התמחות נוספות את לימודי רפואת השיניים הבסיסיים במוסד מוכר להתמחות בפיודונטיה – בית חולים או אוניברסיטה.

מתי צריך מומחה חניכיים?

חשיבות השיניים בפה שלנו היא בעלת היבטים תפקודיים, תזונתיים ואסתטיים. למרבה הצער, עם העלייה בתוחלת החיים אנשים רבים מגלים שהם סובלים מבעיות מגוונות בחניכיים, אשר חלקן אף התחילו בגיל ההתבגרות והחמירו מכיוון שלא טופלו כראוי בזמן.

מחלות החניכיים נחשבות "שקטות" מכיוון שהן לא כוללות כאבים המהווים סימן אזהרה. אולם אין לטעות – מדובר בזיהום כרוני בגוף, וההשלכות עלולות להיות לא נעימות. מחלות החניכיים עלולות לפגוע  במידה משמעותית במערכת השיניים בפה, ולטווח הרחוק מסכנות את המטופל באובדן שיניים בהיעדר טיפול.

מדוע חשוב לפנות למומחה חניכיים

במידה ועולה הצורך הספציפי לטיפול בחניכיים, חשוב לפנות למומחה חניכיים מכיוון שהוא בעל הניסיון והידע המקצועי המעמיקים והמעודכנים ביותר למען אבחון מצב החינכיים באופן מדויק. אפשר בהחלט לסמוך על המומחה שימליץ על תוכנית טיפול מתאימה ביותר עבור מטופלים הסובלים ממחלות חניכיים.

חשוב להדגיש שמפאת המאפיינים השקופים של מחלות החניכיים, אשר אינן גורמות לסבל וכאב ומתגלות בדרך כלל בשלבים מתקדמים, עולה החשיבות והמשמעות שיש לפנייה למומחה חניכיים. כאמור, מחלות חניכיים במצב מתקדם הן מסוכנות ועלולות להוביל להרס הרקמות התומכות בשן ולאובדן שיניים! רק פנייה למומחה תבטיח מניעה של התדרדרות עד לכדי נזק בלתי הפיך.

לצאת מהטיפול בחיוך

טיפולי השיניים היום משמעותית פחות כואבים מפעם, אולם אנשים רבים עדיין חוששים ונמנעים מקבלת טיפול. מומלץ בחום לא לדחות את הביקור אצל מומחי החניכיים, ולפנות לייעוץ אצל רופא שיניים מתל אביב כבר כשעולים חשדות ראשונים בצורת דימום עקבי בעת צחצוח השיניים. המומחה יטפל בכם במקצועיות ויסייע לכם להבין, באופן מותאם אישית, כיצד בידיכם לצמצם את האפשרות לפתח אותן.

פה

חניכיים ושיניים