היתרונות הבריאותיים של סילון מים דנטלי

ישנם אמצעים מוכרים לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים: מברשת שיניים, חוט דנטלי ומי-פה.

סילון מים דנטלי הוא אמצעי פחות מוכר אך לא פחות חשוב. אז מהו סילון מים דנטלי? זהו מכשיר ביתי שמשפריץ מים בזרם דק וחזק וכך מסלק שאריות מזון, חיידקים ופלאק (רובד חיידקים דביק) שהצטברו על פני

החניכיים, על פני השיניים וברווחים בין שן לשן.

ישנן כמה וכמה סיבות טובות להשתמש בסילון מים דנטלי. הנה הן לפניכם:

 

סילון מים דנטלי מונע דלקות חניכיים

דלקת חניכיים היא תופעה נפוצה למדיי שמתאפיינת בחניכיים אדומים ונפוחים ודימומים קלים. הפלאק שהוזכר קודם הוא הגורם לדלקת. רובד חיידקים זה מפרק את הפחמימות והסוכרים שאנחנו אוכלים ויוצר מהם חומצות שפוגעות ברקמת החניכיים. בנוסף, מערכת החיסון של גופינו רואה בהצטברויות הפלאק גורם זר ומפעילה כנגדן תגובה חיסונית. החומצות והתגובה החיסונית גורמים להיווצרות דלקת. דלקת זו היא מצב הפיך ואם חוזרים לשמור על היגיינת פה ניתן להתגבר עליה. ואולם, אם לא מטפלים בה, היא מחמירה מאוד ובעקבות זאת רקמת החניכיים ורקמת העצם שמחזיקות השיניים נהרסות, השיניים מתחילות להינתק מבסיסן ובסופו של דבר נושרות.

סילון מים דנטלי מסלק פלאק, שאריות מזון וחיידקים מן החניכיים וכך מונע התפתחות של דלקת חניכיים. הייתרון שלו על פני חוט דנטלי ומברשת שיניים הוא יכולתו להגיע לחללים הקטנים המצויים בחניכיים ולהסיר את הזיהום שמצטבר בהם. עם זאת, חשוב לציין שאין מדובר בתחליף למברשת שיניים או חוט דנטלי ומומלץ להשתמש בו לצידם.

 

סילון מים דנטלי משמש תחליף-טיפול לבעלי חניכיים רגישים או חולים

סילון דנטלי הוא אמצעי ניקוי עדין יותר, ולכן מתאים לטיפול בחניכיים דלוקים וכואבים או בחניכיים רגישים. תוכלו לכוון את הזרם לעוצמה הרצויה, וכך תצליחו גם לנקות היטב את כל חלל הפה וגם להימנע מכאב מיותר ומדימומים. לאנשים הסובלים ממחלת חניכיים חמורה יש כיסי חניכיים – רווחים גדולים בין השן לחניכיים שבהם מצטבר זיהום. במקרים כאלה חוט דנטלי או מברשת שיניים לא יועילו ואילו סילון דנטלי יעשה את העבודה.

 

סילון מים דנטלי מונע עששת

רובד החיידקים מפריש חומצות שממיסות את זגוגית השן ויוצרות בה חורים קטנים. אם לא נסיר את רובד החיידקים החורים הקטנים יתרחבו וייווצר חור בשן. תהליך ריקבון זה הוא מחלת העששת. סילון מים דנטלי יסייע לכם להסיר מן השן פלאק וחתיכות מזון שתתקשו להגיע אליהן בדרך אחרת, ויקטין משמעותית את הסיכוי להתפתחות עששת.

 

סילון מים דנטלי מסייע לניקוי מיטבי של שיניים הנושאות מכשיר אורתודנטי

אביזרים אורתודנטים כמו גשר ('קוביות') אינם מאפשרים להעביר חוט דנטלי בין השיניים. כדי בכל זאת לשמור על היגיינת הפה מומלץ להשתמש בסילון מים דנטלי. זרם המים יצליח לשטוף החוצה את רובד החיידקים ושאריות המזון שנכלאו בין קוביות המתכת והחוטים האורתודנטים, ואתם תקבלו שיניים וחניכיים נקיים.

 

סילון מים דנטלי קל לשימוש

לאנשים שמתקשים להשתמש בחוט דנטלי מומלץ להיעזר בסילון כדי להשלים את פעולת הצחצוח. השימוש בו פשוט אך מצריך שיטתיות והתמדה: מומלץ לעבור על השיניים והחניכיים בתנועה של חצי עיגול, להתחיל בשיניים האחוריות בצד אחד ולסיים בשיניים האחוריות בצד השני. שיניים עליונות תחילה ואחר כך שיניים תחתונות. מכיוון שהסילון קל לשימוש גם ילדים יכולים ליהנות ממנו ולזכות בשיניים בריאות וחניכיים ורודים.

 

פה

שיניים
מה היה לנו עד עכשיו?