8 סיבות לקבוע תור אצל רופא שיניים

רוב האנשים מתזמנים ביקור במרפאת שיניים פעמיים בשנה, ומצליחים לקיים שגרה בריאה של טיפול בשיניים שאפשר לעשות בבית (כמו ניקוי עם חוט דנטלי וכו').

אבל ישנן כמה סיבות מסוימות שבגללן תרצי או תצטרכי לבקר אצל רופא השיניים שלך בין הביקורים הרגילים.

ריכזנו עבורך שמונה סיבות ללכת לרופא השיניים, מעבר לבדיקה החצי שנתית.

8 הסיבות לקבוע תור לרופא שיניים:

בעיות רפואיות מתמשכות

לאנשים עם סוכרת, הפרעות אכילה ועוד, יש סיכון גבוה יותר להיות פגיעים יותר לבעיות שיניים, כמו עששת, ומחלות חניכיים. הדבר נכון גם עבור אנשים שלא בהכרח חולים במחלה כרונית, אלא עוברים טיפולים רפואיים מסוימים, למשל הקרנות או טיפול הורמונלי.

פה יבש כל הזמן

יובש בפה מעיד על כך שהגוף שלך לא מייצר מספיק רוק. כשאין מספיק רוק בפה, עלולה להתפתח עששת.

הריון

שינויים הורמונליים הם תופעה טבעית בהריון. יחד עם זאת, השינויים הללו עלולים לשים אותך בקבוצת סיכון לדלקות חניכיים ועששת.

כאב או נפיחות

כאב בשיניים, רגישות לדברים חמים או קרים, ונפיחות בפה או בצוואר. כל אלו, מעבר לכך שהם לא נעימים בפני עצמם, יכולים גם להיות סימנים לבעיה בריאותית רצינית. חשוב להדגיש שהסימפטומים רק יחמירו ללא טיפול מתאים.

ריח רע מהפה באופן מתמשך

ריח רע מהפה לאורך זמן יכול להיות תסמין לכך שדבר מה שאינו כשורה בפה שלך. מלבד זאת, זה לא נעים לסביבה.

חניכיים רכות, נפוחות או מדממות

חניכיים שמדממות הרבה אחרי צחצוח שיניים או מאכלים קשים, חניכיים נפוחות וגם חניכיים רכות יותר מהרגיל, כל אלו מעידים בדרך כלל על הצטברות שכבה של חיידקים מתחת לקו החניכיים. החיידקים הללו מובילים בדרך כלל לחורים ומחלות חניכיים – שגורמים לחניכיים להיות נפוחות רכות או מדממות.

כאב בלסת, לסת קופצת, לסת ננעלת

אם הלסת שלך כואבת, קופצת או ננעלת, אם את מצליחה לשמוע קפיצות מהלסת, אם את חשה תחושה של כאב בעת פתיחה או סגירה של הפה (למשל בעת לעיסה), או הלסת ננעלת כשהיא פתוחה או סגורה. כל אלו יכולים להיות סימנים שמעידים על כך שמשהו לא בסדר בלסת שלך.

את לא אוהבת את החיוך שלך

אם יש שיניים שחסרות לך, או שיש לך שיניים סדוקות, עקומות או מוכתמות שבגללם את מרגישה שאת צריכה להסתיר את החיוך שלך, רופא השיניים שלך יכול לעזור. רפואת שיניים לצרכים קוסמטיים היא דבר נפוץ ומוכר שיכול להשפיע לטובה על איכות חייך באופן משמעותי.

לסיכום, יש לך לא מעט סיבות לחפש מרפאת שיניים בבת ים או בכל מקום אחר. העיקר שלא תזניחי את הבריאות הדנטלית שלך.

שיניים קדמיות

מיטת טיפולים