4 סיבות ללכת לבדיקה אצל רופא השיניים שלכם

רבים מאיתנו לא אוהבים ללכת לרופא השיניים. כמה לא אוהבים? עד כדי כך שיש תופעה נפוצה יחסית בשם דנטופוביה – פחד לא פרופורציונאלי מפני רופא השיניים.

אמנם לא תמיד מדובר בחוויה נעימה, אך היו בטוחים שרופאי השיניים עושים הכל כדי לגרום לכם להרגיש בנוח.

אז למה בעצם צריך ללכת לרופא השיניים? במאמר זה תיחשפו ל- 4 הסיבות המובילות ללכת לרופא שיניים, שיגרמו לכם לקבוע תור במהירות האפשרית.

 

אבחנה של מחלות וזיהומים

רבים מאיתנו נוטים להתבלבל ולחשוב שרופאי השיניים מתעסקים רק בשיניים. רופאי השיניים הם בראש ובראשונה רופאים. כחלק מההכשרה שלהם, עוברים רופאי השיניים קורס כללי ברפואה, ורק לאחר מכן מתמקצעים ברפואת שיניים. כלומר, מדובר ברופא לכל דבר. הביקור אצל רופא הוא חשוב מאין כמוהו, משום שהוא מסוגל לאבחן מחלות וזיהומים בחלל הפה שלכם. אותן מחלות וזיהומים עשויים להיות מסוכנים, והביקור אצל הרופא יכול לחסוך לכם כאב, זמן, ומשאבים רבים.

 

קבלת טיפול מיידי

כמו כל שאר הרופאים, רופאי שיניים גם נותנים טיפולים. חלק מהטיפולים הם דחופים יותר, וחלקם פחות. כך או כך, מדובר בטיפולים שתוכלו לקבל רק אצל רופא השיניים, ולכן חשוב שתלכו לבדיקה מדי פעם בפעם. הבדיקה תאפשר לרופא השיניים לטפל בכם באופן מיידי, בעת הצורך.

 

קבלת הוראות לטיפול מונע

ידוע לכל ששיניים צריך לתחזק, ושצריך לדאוג להן. אם תלכו לבדיקה אצל רופא השיניים, תצטרכו, מן הסתם, להיפגש עם הרופא שלכם. המפגש יאפשר לרופא השיניים שלכם לבדוק אתכם, לשוחח איתכם על ההרגלים שלכם, ולתת לכם הוראות מדויקות ומפורטות לשמירה על השיניים שלכם. אותן הוראות יינתנו, כמובן, בהתאם למצב השיניים שלכם. במילים אחרות, בדיקה אצל הרופא תאפשר לכם לקבל הנחיות והוראות חשובות, שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר.

 

בדיקה שגרתית

אין כמו בדיקה שגרתית. אתה מגיע לרופא השיניים, הוא בודק אותך, ומשחרר אותך ללא הערות או טיפולים. בדיקה שגרתית היא חשובה מאין כמוה. בדיקות שגרתיות קבועות יאפשרו לכם להיות שקטים ורגועים יותר לגבי בריאות השיניים שלכם. אם תלכו לבדיקה שגרתית בכל פעם, תשפרו לעצמכם את הסיכויים שהרופא ישחרר אתכם ללא טיפול או הערות. חשוב לראות את רופא השיניים מדי פעם, על מנת לאפשר מעקב סדיר ורציף על בריאות השיניים שלכם.

 

סיכום

חשוב ללכת לרופא השיניים. רופא השיניים מסוגל לאבחן מחלות וזיהומים בחלל הפה שלכם, ואף לתת טיפול מיידי בעת הצורך. בנוסף, רופא השיניים יכול לתת לכם הוראות מדויקות ומפורטות לטיפול מונע, שישמור על השיניים שלכם בריאות. לכו להיבדק, ותנו לרופא השיניים שלכם לדאוג לכם. כל בדיקה שגרתית מבטיחה שהשיניים שלכם יישארו בריאות. ישנה חשיבות רבה לקביעות אצל רופא שיניים מסוים. אם אין לכם רופא שיניים קבוע, שמכיר אתכם, תוכלו לחפש בגוגל מרפאה קרובה, ולבחור ברופא שמתאים עבורכם. לדוגמה, אם אתם גרים ברעננה, תוכלו לחפש "רופא שיניים ברעננה", ולבחור באופציה הטובה ביותר עבורכם.

 

פה

 

לפני ואחרי הטיפול
מה היה לנו עד עכשיו?