מומחה לרפואת הפה – מה הוא עושה?

כשמדובר בהליכים שנוגעים לטיפולי שיניים, כל אחד יודע להסביר מהם תפקידיו של רופא השיניים והשיננית שמוכרים ביותר בתחום. אבל לא כולם מודעים לתפקידיהם של מומחי רפואת הפה. מדובר במומחים בתחום שאנו נוטים לשמוע עליהם בעיקר במקרים חריגים שלא ניתן לטפל בהם במסגרת מרפאות השיניים הרגילות. כדי להבין בדיוק במה מדובר, יצאנו לבחון מיהו מומחה לרפואת הפה ומה עושה?

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שמצאנו את עצמנו עוברים הליך רפואי מורכב בחלל הפה. הכול התחיל כשהגענו לבדיקה שגרתית אצל רופא השיניים שלנו שאבחן שיש נגע מוזר בפה. הדבר הוביל לכך שנשלחנו לבצע תחילה ביופסיה אבחנתית. חשבנו שאת כל הטיפולים הנדרשים נוכל לבצע במסגרת המרפאה המוכרת לנו, אבל עם הזמן, גילינו שמדובר בהליך שדורש התערבות רפואית של מומחים בתחום, מומחים לרפואת הפה. לא ידענו על קיומם עד היום והבנו שכדאי לכתוב מדריך מקיף בנושא שיאפשר גם לאחרים להכיר אותם מקרוב. קראו את השורות הבאות ותוכלו לשמוע את כל המסקנות שהסקנו בזמן שמצאנו את עצמנו עוברים טיפולים שונים.

 

אז מיהו מומחה לרפואת הפה?

אתם כבר יודעים שמומחה לרפואת הפה הוא לא רופא שיניים רגיל. מדובר במומחה שיש לו ידע רב בטיפול של מחלות פה שונות והוא גם מבצע טיפולים דנטליים שונים. רופא שמומחה בחלל הפה, כמו למשל ד"ר יעקב פטש – רופא שיניים ברעננה שנחשב לאחד הרופאים המקצועיים והמוכרים ביותר בתחום באזור המרכז, מציע את השירותים הרפואיים הבאים:

  • פגישות ייעוץ למטרת אבחון של מחלות פה שונות
  • מתן תכנית טיפול דנטלית
  • מתן תכנית טיפולית עבור רירית הפה
  • התאמת של טיפול תרופתי במידת הצורך
  • ביצוע ביופסיה אבחנתית במקרה הצורך
  • טיפולי שיניים שוטפים

 

מה חשוב לדעת על הטיפולים הללו?

חשוב לדעת שבעת הגעה אל מומחה לרפואת הפה, אתם צפויים לקבל את הטיפולים שצוינו לעיל באופן שקט ואינטימי תוך ידיעה שאתם מטופלים אצל המומחים בתחום. רופא שיניים מומחה לרפואת הפה הוא מי שלמד את תחום זה במשך 4 ולעיתים גם 5 שנים מעבר לשנות הלימוד הבסיסיות בהשוואה לרופאים אחרים בתחום. הוא עבר את כל הבחינות של משרד הבריאות וקיבל רישיון נוסף לרישיון רפואת השיניים הבסיסי. מדובר כמובן ברישיון מומחה.

 

תכירו את ההתמחויות השונות שבאות לידי ביטוי בקרב מומחי רפואת הפה

ישנן 9 התמחויות שונות בתחום זה: רפואת שיניים ציבורית, טיפולי שורש, רפואת שיניים לילדים, שיקום הפה, רפואת הפה, פתולוגיה אוראלית, יישור שיניים, כירורגיה פה ולסת ורפואת חניכיים. כך שניתן לראות כי מדובר בתחום מקיף שיש צורך בהתמחות מעמיקה בו כדי להכיר את כל התחומים באופן מקצועי.

 

מילה לסיום

עד כאן כל המידע שחשוב לדעת על מומחה לרפואת הפה ומה הוא עושה.

טיפול רפואי

 

פה
מה היה לנו עד עכשיו?