מה עדיף – השתלת שיניים או גשר

שמעתם גשר בשיניים ודמיינתם את רשת הברזל שמונחת לנערים ונערות על השיניים כדי ליישר אותם? אז לא לזה הכוונה. גשר או השתלה נעשים כששן אחת חסרה בשל סיבה מסוימת – נרקבה, נפלה, נשברה וכדומה. כל סיבה שגרמה לשן חסרה מצדיקה טיפול. חשוב לא להזניח את הפה ולטפל באופן שמתאים לכם כי שן חסרה היא לא מצב טוב הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בריאותית. שתי דרכי הטיפול הללו מקובלות ומאושרות מבחינה בריאותית, אבל מה עדיף – השתלת שיניים או גשר? הכל בכתבה הבאה.

 

מה זה השתלת שיניים?

השתלה כשמה כן היא, היא תהליך כירורגי שבמהלכו משתילים שן (דמוי שן) אל תוך הלסת. למעשה קודחים חור בלסת ובתוכו משתילים שן. לאחר ההשתלה יש לתת לשן להתאקלם ולפצע להירפא ורק אז יש לבצע פעולות מסיביות עם השן – לעיסה וכדומה. הליך ההחלמה הוא לא ארוך ולא דורש ממכם לא לזוז – רק להיזהר עם הפה. למידע על השתלת שיניים ביום אחד דורון אבניאלי – השתלה במקום מקצועי וטוב.

 

מה זה גשר?

גשר הוא תהליך פשוט ביותר. למעשה מדובר בגשר שמותקן על שתי שיניים הסמוכות לשן החסרה. מתקינים עליהם מעין כיסוי שבחלקו האמצעי יש דמוי שן שממלא את המקום החסר. זהו הליך זול יותר וקל יותר, אך הוא פחות בריא, יעיל, יפה ודורש הרבה ניקיון ותחזוקה. אולי נשמע מפתה לא לשלם הרבה כסף – אך אם יש לכם אופציה ללכת על השתלה עדיף.

למה עדיף השתלה?

אמנם יש אנשים שנוטים לזלזל בהליך זה הן בשל המחיר והן בשל הימים הנדרשים לריפוי הניתוח – אך ללא ספק עדיף השתלה אם אתם יכולים להרשות לעצמכם את זה מבחינה כלכלית. למה? הנה כמה טיעונים –

  1. מראה – המראה שח ההשתלה הוא טבעי יותר.
  2. ההשתלה לא פוגעת במבנה הלסת – כשמשתמשים בגשר ניכרת נסיגה של הלסת לאחר זמן מסוים.
  3. הליך רפואי יקר הוא בדרך כלל הליך רפואי מומלץ יותר ובטוח יותר.
  4. השתלה לא מצריכה תחזוקה מיוחדת של השן מבחינת הניקיון והזהירות של השימוש בשן.
  5. לפני שמתקינים גשר יש צורך לשייף מעט את שתי השיניים שמתקינים עליהן את הגשר – פעולה מיותרת שפוגעת בשן ובציפוייה.
  6. תהליך ההתאוששות הוא לא ארוך וניתן לעשות פעולות רבות בזמן ההתאוששות, ההגבלה היחידה היא בקשר לשן.
  7. רוב הרופאים שתשאלו אותם ימליצו על השתלה ולא על גשר.
מה עדיף – השתלת שיניים או גשר
מה עדיף – השתלת שיניים או גשר

לסיכום, מה עדיף – השתלת שיניים או גשר?

השתלה היא הטיפול הטוב ביותר למצב של מחסור בשן מכל סיבה שהיא. חשוב לטפל ולא להשאיר את השן חשופה כי זה עלול להיות לא טוב בריאותית ואסתטית. אז האם גשר או השתלה? לגמרי השתלה. אם יש לכם תקציב זה עדיף, ואם לא כדאי שתחסכו לזה ותטפלו בעצמכם בצורה טובה. שיניים

מה היה לנו עד עכשיו?