מדוע חשוב לבקר רופאים מומחים בשגרה?

רפואה מונעת היא אחד התחומים המתפתחים ביותר ברפואה המודרנית. רפואה מונעת יודעת למפות את הגוף שלכם כאשר הוא בריא ולאתר את הסיכונים ואת הסיכויים. בעזרת רפואת מומחים וגנטיקה מתקדמת, רופא מומחה יכול לבנות לכם תוכנית שתמנע את רוב המחלות והכאבים שעלולים להגיע עם הגיל. לכן, חשוב לבקר רופאים מומחים בשגרה, הרבה לפני שיש כבר בעיה. הם פשוט יכולים למנוע אותה

ביקור רופאים מומחים בשגרה לצורך רפואה מונעת

רפואה מונעת היא תחום ברפואה אשר כולל בדיקות תקופתיות ודרכן מיפוי הסיכונים למטופל. לאחר מכן ניתן ליצור למטופל (אשר בשלב זה הוא אדם בריא לחלוטין!) תוכנית מקיפה וכוללת לחיים שתמנע התפתחות של מחלות. רפואה מונעת משתמשת בכלים איבחוניים של גנטיקה, היסטוריה משפחתית, היסטוריה פרטית, תזונה ומיפוי אורח החיים. רופא מומחה יכול לקחת את הרפואה המונעת צעד אחד קדימה. אם ידוע לכם על היסטוריה גנטית שיש בה סיכונים, מומלץ מאוד לפגוש רופא מומחה ולבנות איתו תוכנית להפחתת הסיכונים האלו.

ביקור רופאים מומחים בשגרה לצורך רפואה מונעת

רופא מומחה ימליץ על התנהלות נכונה בשגרה

ידועה לכולם השפעת הגנטיקה על הגוף שלנו, על התפתחות מחלות וסיכונים אחרים. כולנו יודעים גם שהתזונה שלנו בעלת משמעות גדולה מאוד בבריאות ובאורח החיים שלנו, ורובנו מודעים גם לחשיבות הבריאות הנפשית והשפעתה על הבריאות הגופנית. עם זאת ישנם עוד גורמים בעלי חשיבות, לדוגמא אורח החיים הבסיסי ביותר שלנו – האם אנחנו יושבים חלק נכבד מהיום מול המסך? או שאנחנו עובדים עם משאות כבדים? לפעילות היומיומית יש השפעה אדירה על הגוף שלנו שלפעמים אף סותרת את הגנטיקה. אפילו אם אנחנו עוסקים בספורט באופן קבוע אנחנו יכולים להגביר את הסיכון לבעיות בברכיים או בכף הרגל.

אנחנו יכולים למנוע גם את הבעיות האלה אם נבחר ללכת לרופא מומחה עוד בטרם נוצרה בעיה. אם אורח החיים שלנו מזמן עומס רב על הרגליים שלנו, בין אם כתוצאה מעבודה או מספורט, כדאי שנקבע תור אצל ד"ר לפודיאטריה, ולקבל ממנו המלצות איך לשלב את אורח החיים בו אנו מעוניינים עם הדבר הנכון לגוף שלנו.

אבחון מוקדם

כולנו מכירים את המונח אבחון מוקדם, אבל מה הוא בעצם אומר? משמעו שאנחנו מזהים סיכון או מחלה בשלב שכל אופציות הטיפול עדיין פתוחות, ומאפשר לבחור את דרך הטיפול הכי פחות פוגענית לרבות שינויים והתאמות באורח החיים למניעת התדרדרות של מחלה או כאב. ביקור אצל רופאים מומחים בשגרה יכול לסייע באבחון מוקדם של בעיות ומחלות, מה שעשוי להציל חיים.

לסיכום

ישנן מחלות שיש להן "יחסי ציבור" מצוינים. כך למשל אנחנו יודעים להיבדק לסרטן השד והערמונית באופן קבוע וסדיר. מאידך, יש מחלות וכאבים רבים שאנחנו עלולים להזניח, וכתוצאה מכך לפגוע בבריאותנו. בכדי להקטין את הסיכונים כדאי לפגוש רופא מומחה בשגרה.

ביקור אצל רופאים מומחים

מדוע חשוב לבקר רופאים מומחים בשגרה