כמה תעלה פגישה עם מומחה לחניכיים

אם נסקור בקצרה את נקודות התורפה הקיימות בגוף שלנו, נגלה שקיימות כמה נקודות שפגיעה בהן עלולה להביא לא רק לכאבי תופת אלא גם להשפעות על חלקים אחרים בגוף.

בכל הנוגע לחלל הפה שלנו, מדובר על איזור רגיש במיוחד שבו איברים רבים כמו שיניים, לשון, חניכיים וגרון נמצאים בסמוך זה לזה, ועלולים להשפיע האחד על השני.

היות ומדובר על איזור מורכב ורגיש כל כך, כל פגיעה או נזק לחלל הפה, צריכים לקבל מענה רפואי מיידי, על מנת שהבעיה, שמתחילה מנקודה מסוימת, לא תלך ותתפשט גם לאזורים נוספים בפה, בלוע או במערכת העיכול.

במאמר זה נתמקד בנושא החניכיים, ונקבל תשובות לשאלות כמו כמה תעלה פגישה עם מומחה לחניכיים, אילו בעיות חניכיים בכלל קיימות וכן הלאה.

 

מומחה לחניכיים – כי בנושא הזה לא כדאי להתפשר על פחות ממומחה

החניכיים מאז ומתמיד היו ידועות בתור אחד הגורמים המרכזיים לכאבים בקרב בני אדם. מדובר על איזור סופר רגיש ועדין, שגם פגיעה קלה בו עלולה למצוא את עצמה מתגלגל לכדי נזק שמביא איתו כאבים בלתי נסבלים.

מומחה לחניכיים הוא האדם שיכול לתת מענה לבעיות החניכיים שלכם, בין אם הן נמצאות בתחילת שלבי ההתפתחות ובוודאי כאשר מדובר על בעיות שכבר התפתחו.

 

כשהחניכיים עושות לכם טריקים, פגישה עם מומחה לחניכיים היא עניין קריטי

להבדיל מאיברים אחרים בגוף, החניכיים הן רקמות עדינות ורגישות, ולכן הן חשופות לפגיעות שונות. נוסף על כך, הן לא ממהרות להתריע על הימצאותה של בעיה בקרבן, להיפך – רוב בעיות החניכיים מתחילות ממקום שבו האדם לא מרגיש כאבים או חוסר נוחות מכל סוג שהוא.

היות ומדובר על עניין חמקמק, פגישה עם מומחה לחניכיים היא, בחלק מהמקרים, האפשרות היחידה שלכם לפענח שאכן מדובר על בעיות חניכיים.

 

להתייעצות עם מומחה לחניכיים חשוב להגיע בזמן הנכון

החמקמקות שתיארנו לעיל באבחון של בעיות חניכיים בזמן הנכון, עלולה להוביל לתרחיש בו מצבו של האדם הסובל מבעיות חניכיים, מבלי בכלל לדעת על קיומן, מתדרדר בן רגע מבעיות קלות ופשוטות להתמודדות לכדי בעיות מורכבות, שעלולות אפילו להוביל לעקירת שן וניתוחים.

היות ומדובר על סיטואציות גם לא נעימות מבחינה פיזית וגם לא נעימות מבחינה כלכלית, הרי שמדובר בטיפולים יקרים מאוד בתחום רפואת השיניים, פגישה עם מומחה לחניכיים בשלב כמה שיותר התחלתי של בעיות החניכיים תוכל להביא עימה רק דברים טובים.

 

דברים שחשוב לדעת עוד לפני שמגיעים לפגישה עם מומחה לחניכיים

לפני הכל חשוב לנסות ולהבין באיזה אופן בעיות חניכיים עלולות להיווצר. מדובר כאן על מצב זיהומי שנובע מהצטברות של חיידקים רבים בחללים שבין השיניים לחניכיים ותחתן.

היות והצטברות חיידקים שכזו יכולה להתרחש בכל עת, טיפולי עבר שביצעתם מול מומחה לחניכיים אינם צפויים למנוע את היווצרותן המחודשת של בעיות חניכיים.

 

"איך אתם שומרים על היגיינת הפה?" – שאלתו הראשונה של מומחה לחניכיים

בנקודה הזו חשוב לציין עניין שיכול למנוע או לפחות לצמצם את האפשרות להיווצרותן של בעיות חניכיים כאלו ואחרות – היגיינת הפה.

אנשים רבים עדיין נוטים לזלזל בצחצוח שיניים קבוע שנע בין פעמיים לשלוש ביום, שימוש בחוט דנטלי, שטיפת הפה באמצעות מי פה יעודיים ודרכים נוספות שישמרו על הפה נקי ומצוחצח. כל אלו עשויים בהחלט להשפיע לטובה על בעיות חניכיים, ואף לגרום להן לפסוח עליכם.

 

הכירו את הפריודונט – המומחה לחניכיים

היות והבנו את חשיבות הגילוי המוקדם של בעיות חניכיים, אין זה פלא כי הוקצתה לרפואת החניכיים התמחות ייעודית משלהן. מומחה לחניכיים, שנקרא בעגה רפואית 'פריודונט',  הוא הגורם המקצועי המוסמך לפענח את מקורן של בעיות חניכיים, לזהות את הופעתן בשלב מוקדם ולהעניק למטופלים טיפול רפואי לנטרולן ומניעת הישנותן, לצד מתן טיפולים עבור בעיות חניכיים מתקדמות יותר.

 

מתי כדאי לגשת להתייעצות עם מומחה לחניכיים?

יש להניח שלא בכל בוקר תקומו עם חשק בלתי נשלט להגיע לפגישה עם מומחה לחניכיים. עם זאת יש תסמינים שמחייבים התייחסות מקצועית ואסור בשום פנים ואופן להתעלם מהם.

במידה ואתם מזהים שהפה שלכם מדמם בזמן שאתם אוכלים או מצחצחים את השיניים, מבחינים בריח לא נעים מהפה או במקרה בו אתם שמים לב לנסיגת חניכיים או שיניים רופפות – זה הזמן לקבוע פגישה עם מומחה לחניכיים.

 

הקשר בין בעיות חניכיים לבעיות בריאותיות מסוגים אחרים

קיימים לא מעט מצבים בריאותיים שיש קשר הדוק בינם לבין בעיות חניכיים. למשל, מחלות לב שונות, מחלת הסוכרת או צפיפות עצם נמוכה, עלולות בהחלט להגיע עד למעלה הגוף שלכם וליצור בעיות חניכיים. במצבים בריאותיים כאלו ועוד כמה נוספים, תצטרכו להקפיד על ביקור תכוף יותר אצל מומחה לחניכיים.

 

כמה תעלה לכם פגישת ייעוץ עם מומחה לחניכיים?

המחיר של פגישה עם מומחה לחניכיים הוא מחיר שמשתנה בהתאם למומחה לחניכיים שבו תבחרו, בהתאם לצורך הספציפי שלכם שיעלה במהלך הפגישה, ובהתאם לגורמים משתנים נוספים. ככלל, מדובר כאן על טווח מחירים שנע בין 300 ש"ח לבין 800 ש"ח עבור פגישה עם מומחה לחניכיים.

פגישה עם מומחה לחניכיים שתכלול גם טיפול בחניכיים, יכולה להגיע גם למחירים של כמה אלפי ועשרות אלפי שקלים, כאשר כמובן, קודם להם תשמעו מהמומחה לחניכיים על הבעיה ועל הטיפול שיוכל לפתור אותה.

עלות מול תועלת בפגישה עם מומחה לחניכיים

אז נכון, לא מדובר כאן על תחום זול במיוחד, והוא כנראה ידרוש מכם הוצאות קצת יותר גבוהות ממה שתכננתם. אולם כמו שאין מחיר לחופש – כך גם אין מחיר לשמירה על הבריאות שלכם, אז שמרו על עצמכם וגשו להיבדק!

מה היה לנו עד עכשיו?