כיצד מבצעים יישור שיניים?

יישור שיניים הוא לא רק פעולה הנעשית לתוספת אסתטיקה, פעמים רבות יישור שיניים נעשה דווקא בגלל בעיה במנשך הגורם לבעיה בריאותית או אפילו כאב. כאן ריכזנו עבורכם מידע על תהליך יישור שיניים ועל מה שכדאי לדעת בנושא. אז אתם מוכנים? בואו נצא לדרך…

 

למה צריך יישור שיניים?

מיתוס נפוץ נוהג לשייך טיפולי יישור שיניים דווקא לילדים, אך זה ממש לא נכון. יישור שיניים הוא טיפול שנעשה גם למבוגרים והוא מתאים לכל גיל.

מראה אסתטי – יישור שיניים משפר את הנראות הכללית של השיניים. יישור יתבצע בגלל רווח גדול בין השיניים, שיניים עקומות היוצרות מראה לא אסתטי.

מנשך לא תקין – כשאנחנו סוגרים את הפה ניתן לראות את המנשך שלנו, עד כמה הלסת העליונה עומדת בהתאמה ללסת התחתונה.  כאשר יש בעיות במנשך עלול להיגרם כאב, קשיי יציבה ועוד.

אורתודונטיה

מה יישור שיניים כולל?

יישור שיניים הוא טיפול במסגרתו השיניים מתיישרות בהתאם למקומן הראוי. במסגרת הטיפול מופעל עליהן לחץ פיזי מתון הדוחק את השן למקום הרצוי. אם תבצעו יישור שיניים במרפאות לוי לחץ כזה יופעל באמצעים שונים כמו התקנת גשר, אינויזליין, סמכים ממתכת ועוד. שיטת היישור תותאם למצב השיניים שלכם כמו גם לרצון שלכם.

 

שלבי טיפול יישור שיניים

  1. אבחון כוללני של מצב הפה והשיניים. האבחון כולל צילומי פה ולסת, צילומי רנטגן וצילומים פנורמיים.
  2. בחינת תוכנית הטיפול המתאימה ביותר למצב הקיים.
  3. המטופל מקבל הסבר על שיטת הטיפול על כל המשתמע לה.
  4. התחלת הטיפול תוך ליווי ומעקב צמוד.

 

אילו שיטות מובילות ביישור שיניים?

קיימות מגוון שיטות ליישור שיניים. כאן ריכזנו את המובילות שבהם וגם כאן לא כולן מופיעות.

 

יישור שיניים באמצעות מיישר אינמן

במסגרת שיטה זו מותקן קפיץ על השיניים מצידן הפנימי. פלטה נוספת מותקנת מהצד החיצוני. שיטה זו מתאימה לכל גיל והיא מהירה יחסית.

אורתודונטיה

יישור שיניים בשיטת לינגואלי

במסגרת שיטה זו מודבקים סמכים ממתכת על השיניים העקומות מצידן הפנימי וכך הלחץ המופעל מדחיק את השיניים למקומן הרצוי. שיטה זו היא זולה יותר ולכן היא גם מבוקשת, אך חשוב לדעת כי היא לא מאפשרת אכילת כל מרקמי המזון והתחזוקה של הסמכים היא מורכבת יחסית.

 

יישור שיניים בשיטת אירוק

במסגרת שיטה זו נעשה שימוש בקשתיות פולימריות שקופות וגמישות ובטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת הדמיה מדויקת לטיפול הנדרש. שיטה זו מאפשרת תחזוקה קלה, טיפול מדויק, אין מגבלות על מרקמי המזון והטיפול יכול להסתיים תוך 24 שבועות בלבד.

 

יישור שיניים בשיטת אינויזליין

גם כאן נעשה שימוש בפלטות שקופות עשויות חומר פולימרי איכותי המוצמד לשיניים. כך השיניים מודחקות למקום הרצוי והמטופל יכול ליהנות לכל אורך הטיפול ממראה אסתטי נעים, תחזוקה קלה וללא מגבלות נוספות. טיפול זה מתאים מגיל 12 ומעלה.

אורתודונטיה

אורתודונטיה
מה היה לנו עד עכשיו?