על טיפולי שיניים ורשלנות רפואית

רשלנות שיניים יכולה להתרחש כאשר אדם נפגע מטיפול שיניים לא תקין.  כשם שרופאים בתחומים שונים יכולים להיות אחראים לרשלנות רפואית, כך גם רופאי שיניים (כמו גם מנתחי פה ואורתודנטים). במאמר זה, נסקור את מה שצריך תובע להוכיח את זכאותו לפיצוי בתביעת רשלנות שיניים ואת הצעדים העשויים להיות נחוצים בכדי להביא לבית משפט תביעה בגין טיפולי שיניים ורשלנות רפואית. נסקור גם את הדרכים השונות שרופא שיניים יכול לנסות להגן על עצמו מפני טענת רשלנות רפואית. המשיכו לקרוא.

 

מהי רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים?

רופאי שיניים, כמו רופאים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הרפואה, מחויבים לבצע את תפקידם על פי סטנדרטים מסוימים. סטנדרט זה של טיפול מחייב רופא שיניים לבצע את תפקידו ברמת מיומנות ומסירות נאותות. רופא שיניים מבצע רשלנות רפואית כאשר הוא או היא לא עומדים בסטנדרט זה של טיפול. מקרים של רשלנות ברפואת שיניים חלים בתדירות נמוכה יותר מאשר סוגים אחרים של רשלנות רפואית. עם זאת, זה עדיין קורה ולעיתים יכול לגרום לפגיעות קשות לטווח הארוך.

אם סבלת מפציעות שנגרמו לך במסגרת ניתוח פה ולסת או טיפול שיניים, יתכן ויהיה לך בסיס לתביעה בנושא רשלנות בטיפול שיניים.

 

עד כמה נפוצה רשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

רפואת שיניים נחשבת לשירות רפואי, ומקרים של רשלנות שיניים נכללים בקטגוריה הרחבה יותר של רשלנות רפואית. רק אחת מתוך שבע תביעות רשלנות רפואית כוללת רשלנות שיניים.

למרות שרשלנות רפואית בתחום השיניים היא נדירה יחסית, זה עדיין קורה. רשלנות במהלך טיפולי שיניים יכולה להוביל לסיבוכים רציניים, לפעמים מסכני חיים. לעיתים קרובות, בעיות בריאותיות אלה נובעות מהליכים נפוצים וטעויות שניתן להימנע מהן. 

על טיפולי שיניים ורשלנות רפואית
על טיפולי שיניים ורשלנות רפואית

טיפולי שיניים ורשלנות רפואית – מהן הסיבות השכיחות להגשת תביעה?

רשלנות שיניים מתרחשת בכל פעם שרופא שיניים אינו עומד בסטנדרט הטיפול הנדרש והרשלנות שלו גורמת נזק לחולה. רשלנות שיניים מתרחשת לעיתים קרובות יותר במהלך הליכים או טיפולים שגרתיים מאשר מניתוחי פה ולסת מסובכים. 

בין הסיבות נפוצות להגשת תביעות של רשלנות רפואית בתחום השיניים, ניתן למצוא מקרים של:

אבחון מוטעה או אבחון מאוחר של בעיה, המנעות מהפניית מטופל למומחה, עיכוב טיפול, טיפול לא הולם כמו ביצוע הליך בשן הלא נכונה, בחירת סוג טיפול לא נכון, מתן טיפול בצורה לא נכונה או חלקית בלבד.

קחו בחשבון שתביעה מוצלחת של רשלנות בתחום טיפולי שיניים מחייבת הוכחה כי מעשי רופא השיניים הפרו את תקן הטיפול. יש להבין כי אין מניעה מדחיה של טיפולי שיניים ותמיד קיים הסיכוי שרופא שיניים יבחר עבור מטופל סוג טיפול שיתברר בדיעבד כפתרון שאינו אידיאלי למצבו.

עם זאת, פעולותיו של רופא השיניים מסווגות כרשלנות רפואית אך ורק אם הן אינן מתיישבות עם הסטנדרטים המקצועיים המקובלים בענף. יתרה מזאת, על תביעת הרשלנות להוכיח קשר ישיר בין הטיפול שניתן למטופל לבין הפציעות שהוא סובל מהן. 

דוגמאות ספציפיות למקרים של רשלנות רפואית בטיפול שיניים

טענות רבות על רשלנות רפואית בתחום השיניים מתייחסות לטיפול לא הולם במסגרת הליכים שכיחים ושגרתיים, אשר גרמו לפציעות או לפגיעה אחרת בחולה. הכרת הדוגמאות למקרים שכיחים של רשלנות שיניים יכולה לעזור לך לקבוע אם יש לך עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות: 

  1. עקירה לא תקינה – עקירת שיניים הוא אחד מההליכים הנפוצים ביותר ועקירה לא תקינה או של שן לא נכונה, היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של תביעות רשלנות שיניים. עקירות שיניים שלא בוצעו בצורה לא נכונה עלולות להוביל לזיהומים ולדרוש טיפולים או ניתוחים נוספים. זיהומים עלולים לגרום לבעיות בריאות הפה לטווח הארוך. חולים עשויים לסבול גם מנזק עצבי לאורך זמן או קבוע. דוגמאות לעקירות לא תקינות כוללות: עקירה של שן שגויה, עקירה מיותרת של שיניים בריאות, ועקירות שגרמו לפגיעה בעצב או בחניכיים
  2. מיקום לא נכון של כתרים וגשרים – דוגמאות נפוצות לסוג זה של רשלנות שיניים יכולות לכלול המלצות מיותרות על התקנת כתר וגשר על שיניים בריאות. אם רופא שיניים אחר לא היה ממליץ על מיקום הכתר, החלטת רופא שיניים לעשות זאת עשויה להוות רשלנות. 
  3. אי אבחון מחלות פה או סרטן – כאשר מטופל מראה תסמינים של מחלות פה או סרטן שרופא שיניים בדרך כלל יזהה, על רופא השיניים להמליץ ​​על טיפול או לבצע בדיקות נוספות.  אם צילומי רנטגן או הדמיה אחרת מראים סימנים של מחלת פה או סרטן, אי אבחון המחלה עשוי להיחשב לרשלנות בטיפול שיניים אם רופא שיניים אחר יכול היה לזהות את המחלה ולאבחן אותה.
  4. אי מתן טיפול הולם לאחר ההליך – אי מתן המלצות טיפול מתאימות או ביצוע בדיקות נוספות עשוי להיות עילה לתביעה של רשלנות בטיפול שיניים. אם מטופל מתלונן על כאבים לאחר ביצוע הליך ורופא שיניים אינו מטפל בכאב או מתייחס אליו במידה מספקת, ייתכן שאי הסכמתו לפעול היא רשלנות רפואית.
  5. מתן מרשם לתרופה לא נכונה או מינון הלא נכון – רופאי שיניים חייבים לבדוק בקפידה את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, את גילו, את משקלו ואת כל הגורמים האחרים הרלוונטיים למתן תרופות המרשם. אי רישום נכון של התרופה או המינון הנכונים עלול לגרום לתופעות בריאותיות משמעותיות ואולי מסכנות חיים. 

 

מה נדרש לצורך הגשת תביעה על רשלנות בטיפול שיניים?

להלן כמה מן הגורמים השכיחים ביותר שיכולים לעזור לך להבין אם יש לך "קייס" לתביעה.

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית, על התובע (המטופל):

  • להציג את הסכם הטיפול שלו מול הנאשם עם פרטים שמגדירים מה נכלל במסגרת הטיפול.
  • להוכיח כי הנתבע הפר את התחייבותו להענקת רמת הטיפול הנדרשת.
  • להראות כי הפרת ההתחייבות של הנאשם כלפי המטופל גרמה לפגיעה במטופל.

הוכחת אלמנטים אלה יכולה להיות קשה ולעיתים קרובות נדרשת עדות מומחה, תיעוד נרחב של הטיפול בחולה וחוות דעת של אנשי מקצוע מוסמכים אחרים. 

 

צרו קשר עם עורך דין מוסמך לרשלנות שיניים

אם סבלת מפציעות או סיבוכים רפואיים עקב הליך או טיפול שיניים, יתכן שאתה זכאי לפיצוי כספי. הגשת תביעת רשלנות בטיפולי שיניים יכולה להיות מסובכת ותובענית בזמן. עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יכול לעזור לכם לאסוף מידע ולבנות תיק חזק.

מה היה לנו עד עכשיו?