טיפולי שיניים נפוצים בגיל השלישי

ככל שאנחנו מתקדמים מבחינה טכנולוגית – כך אנחנו מצליחים גם להאריך יותר ויותר את חייה של האנושות ככלל. אולם, לגוף האנושי קשה "לעמוד בקצב" של הטכנולוגיה. גם השיניים שלו לא מתואמות לתפקוד של 80 שנה, ולכן אנחנו נראה הרבה מאוד טיפולי שיניים בקרב בנות ובני הגיל השלישי. בטקסט תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים בגיל השלישי.

 

5 טיפולי השיניים הנפוצים ביותר בגיל השלישי

כנראה שחיידקים לא שמעו שצריך לכבד מבוגרים – כי בעיות שיניים לא מדלגות על מי שגר בבתי אבות. אלו הם 5 טיפולי השיניים הכי נפוצים בקרב אוכלוסיית גיל הזהב:

 

     1.  ניקוי שיניים ובדיקות

קודם כל, כמו האוכלוסייה הכללית – חשוב שגם קשישים ימשיכו לראות את רופא השיניים שלהם באופן קבוע לניקוי ובדיקות. ניקוי ובדיקות מסייעים בשמירה על בריאות הפה ולאיתור של בעיות פוטנציאלית בשלב מוקדם.

 

    2. סתימות

ניתן לפתח עששת ממגוון סיבות – החל מיובש בפה, דרך ירידה בזרימת הרוק ועד לתזונה עשירה בסוכר. העששת מובילה בתורה לחורים – שמובילים לצורך בסתימות. כתוצאה מכך, אנחנו רואים הרבה מאוד מבוגרים שנזקקים לסתימות.

 

   3. עקירות

אם שן נפגמת ללא תקנה או גורמת לכאב כרוני, ייתכן שיהיה צורך לעקור אותה. עקירה היא הליך שכיח בקרב קשישים, במיוחד בקרב מי שאיבדו שיניים עקב מחלת חניכיים או פציעות מנפילות (מה שהופך להיות נפוץ בגיל השלישי).

 

   4. שיניים תותבות

זה לא רק בסרטים ובספרים – קשישים רבים עשויים להזדקק לשיניים תותבות, אם איבדו את כל השיניים הטבעיות או את רובן. שיניים תותבות יכולות לעזור לקשישים לדבר ולאכול בצורה נוחה יותר ויכולות לשפר את איכות חייהם הכללית.

 

   5. טיפול שורש

הליך זה משמש להסרת רקמה נגועה או פגומה מתוך השן. לעתים קרובות זה הכרחי אצל קשישים אם שן הופכת למורסה או שהיא נגועה בדלקת.

 

מי עושה טיפול שיניים למבוגרים

במקרים מסוימים, קשישים עשויים להזדקק ליותר מרופא שיניים אחד על מנת לקבל את הטיפול הדרוש להם. לדוגמה, קשיש יכול לפנות לרופא שיניים כללי לצורך ניקוי ובדיקות סדירות, ולאחר מכן לפנות לרופא חניכיים לטיפול במחלות חניכיים.

מומחים דנטליים, כגון רופאי חניכיים או מנתחי פה, עוברים בדרך כלל הכשרה נוספת בתחומים ספציפיים של רפואת שיניים – כולל רפואת שיניים בגיל השלישי. רופא חניכיים הוא למעשה רופא שיניים מומחה – המתמקד בבריאות החניכיים ובשאר מבנים התומכים בשיניים. מנתח פה הוא מומחה לרפואת שיניים שהוכשר בניתוחי הפה והלסתות.

 

סיכום

לסיכום, טיפול שיניים לקשישים יכול להינתן על ידי רופא שיניים כללי או מומחה כמו רופא חניכיים או כירורג פה. קשישים מגיעים למרפאות השיניים בדיוק כמו האוכלוסייה הכללית. יש טיפולי שיניים שנפוצים יותר בגיל השלישי, כמו התאמת שיניים תותבות וסתימות. חשוב לבחור ברופא שיניים שיודע איך לעבוד עם קשישים.

רפואת שיניים, טיפולים

רפואת שיניים, טיפולים
מה היה לנו עד עכשיו?