טיפולי שיניים בהרדמה כללית בחולון

שיניים, אחד מאיברי הגוף שדורשים הכי הרבה תחזוקה. בין אם מדובר בצחצוח שיניים פעמיים ביום, בתזונה נכונה או בהעברת חוט דנטלי, כל אלו דורשים התייחסות ולעיתים גם זמן.

אחד הדברים החשובים בשמירה על ההיגיינה הדנטלית הוא מפגש תקופתי עם רופא שיניים עבור בדיקת ביקורת. אך מה עם אלו שלא מסוגלים לשבת על כיסא הטיפולים מסיבות שונות? כל הפרטים על טיפולי שיניים בהרדמה כללית בחולון במאמר הבא.

 

הרדמה כללית

הרדמה כללית או בשמה הנפוץ הרדמה מלאה, היא מצב בו המטופל רדום לחלוטין. בהרדמה זו המטופל אינו בהכרה, לא מודע למתרחש סביבו ולא מרגיש בדבר. כך למעשה ניתן לבצע מספר רב של טיפולים בפה המטופל מבלי שירגיש בהם במהלך הניתוח.

במהלך טיפול שיניים בהרדמה מלאה נוכחים שני רופאים, רופא השיניים בחולון, אשר יבצע את טיפולי השיניים ורופא מרדים אשר יבצע את ההרדמה. הרופא המרדים ישהה בחדר הניתוח במשך כל זמן הטיפול, וינטר את המדדים השונים. ההרדמה נעשית על ידי שאיפת גז, הזרקת תרופות לווריד או בשילוב של שני אלו. במהלך ההרדמה המטופל לא מסוגל לנשום בכוחות עצמו ולכן יש צורך להנשים אותו באופן מלאכותי.

 

למי מתאים טיפול שיניים בהרדמה כללית?

ניתן לעשות טיפולי שיניים בהרדמה כללית בחולון ממספר סיבות:

  • מטופלים אשר סובלים מחרדות קשות מטיפולי שיניים.
  • ילדים אשר מתקשים לשבת על כיסא הטיפולים ולשתף פעולה במהלך טיפול השיניים.
  • מטופלים בעלי רפלקס הקאה מוגבר אשר לא מאפשר לבצע טיפול שיניים בהכרה.
  • רקע בריאותי שלא מאפשר טיפול שיניים מלא ללא הרדמה, כמו תסמונת דאון, שיתוק מוחי ולעיתים גם במקרים של פיגור שכלי ואוטיזם.
  • מספר רב של טיפולים מורכבים, אשר ללא הרדמה ידרוש הגעה לטיפולים רבים בחולון. דבר שעבור חלק מהמטופלים לא אפשרי.

 

חשוב לציין שלא משנה מה הסיבה לביצוע טיפול שיניים בהרדמה כללית, הדבר החשוב ביותר הוא הכשירות של המטופל לכך. במידה וקיימת אצל המטופל בעיה בריאותית אשר מונעת את ביצוע ההרדמה הכללית, הוא לא יוכל לקבל את הטיפול באופן זה.

 

הכנות להרדמה כללית

טרם ניתוח ההרדמה הכללית, יש לערוך מספר הכנות על מנת לוודא שההרדמה וטיפול השיניים יבוצעו בצורה הטובה ביותר. תחילה רופא השיניים יערוך בדיקה קלינית מקיפה, על מנת לקבוע תוכנית טיפול עבור המטופל.

במהלך הבדיקה המטופל יעבור צילום רנטגן ויתכן שיופנה לצילומי שיניים נוספים. לאחר בניית תוכנית הטיפול מול רופא השיניים, המטופל יגיע למרפאה בחולון פעם נוספת לבדיקת טרום הרדמה עם הרופא המרדים.

הרופא המרדים יבצע מספר בדיקות על מנת להבטיח שהמטופל אכן מתאים להרדמה כללית. בנוסף לבדיקות שיבוצעו בפגישה, יתכן ותדרשו להביא אישורים נוספים מרופא המשפחה וצילומי חזה. בשלב זה למעשה הרופא המרדים ייתן אישור סופי לביצוע טיפול השיניים בהרדמה כללית.

 

ניתוח ההרדמה הכללית

לפני הכניסה לניתוח הרדמה כללית, על המטופל להיות בצום לפי הנחיות הרופא (לרוב צום של 8 שעות לפחות). עם הכניסה לחדר הניתוח רופא השיניים והרופא המרדים ישאלו מספר שאלות, על מנת לוודא שהמטופל אכן חש בטוב וכשיר לעבור את ההרדמה. כמו כן יינתנו הסברים אודות הטיפולים שעתידים להתבצע בזמן ההרדמה.

במהלך ההרדמה המטופל לא חש בדבר, ושני הרופאים המטפלים נמצאים בחדר הטיפול. לאחר ההרדמה, המטופל מועבר לחדר התאוששות למשך מספר שעות בהתאם להחלטת הרופא המרדים. לאחר ההתאוששות בחולון המטופל משוחרר לביתו יחד עם מלווה שהגיע עימו.

 

התאוששות מניתוח הרדמה כללית

לאחר הרדמה כללית מומלץ לנוח ולהימנע מפעילות מאומצת למשך 24 שעות מתום הטיפול. בנוסף יש להימנע מצריכת אלכוהול, מעישון ומנהיגה לאחר הטיפול.

ברוב המקרים יינתן מרשם למשככי כאבים על ידי הרופא המטפל בחולון, יש להקפיד ליטול אותם לפי הצורך. חשוב לציין שלאחר הניתוח, יתכן וחומרי ההרדמה יישארו בדם למספר שעות. על כן כדאי להימנע משתיה ואכילה כדי למנוע הקאות.

 

סיכונים בטיפולי שיניים בהרדמה כללית

בניתוח הרדמה כללית המתבצע בחולון, כבכל ניתוח קיימות סכנות, טרם הניתוח תאלצו לחתום על טופס הסכמה להרדמה. בטופס ההסכמה תחתמו כי ידועים לכם הסיכונים והסיבוכים שעלולים להתרחש במהלך הניתוח.

כמו כן אחד הדברים החשובים ביותר למניעת סיכונים במהלך הניתוח, הוא יידוע של הרופא המרדים ורופא השיניים בהיסטוריה הבריאותית שלכם. ככל שיהיו יותר פרטים והרקע הרפואי יהיה מפורט יותר, כך יוכלו להימנע יותר סיבוכים. הסיבוכים בטיפולים אלו מתחלקים לשניים, סיבוכי הרדמה וסיבוכי טיפול שיניים.

 

סיבוכי הרדמה כללית

אחד מסיבוכי ההרדמה העיקריים נובע מהנשמת המטופל בניתוח. במהלך ההרדמה, המטופל לא נושם בזכות עצמו ולכן הרופא המרדים מחדיר צינור (טובוס) אל תוך קנה הנשימה שלו. הכנסת הצינור עלולה לגרום לצרידות, לכאבי גרון או לפגיעה בשיניים. בנוסף עלולים להיות סיבוכים במערכת הלב וכלי הדם, בעיקר בקרב מטופלים בעלי היסטוריה רפואית.

 

סיבוכי טיפול השיניים

אומנם הרדמה כללית מאפשרת טיפול שיניים מקיף עבור מטופלים שלא מסוגלים לקבל אותו ללא הרדמה, אך ישנם גם חסרונות הכרוכים בטיפול מסוג זה.

החיסרון העיקרי בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה, הוא חוסר שיתוף הפעולה של המטופל עם רופא השיניים. במצב כזה לדוגמה הרופא לא יכול לבקש מהמטופל לסגור את הפה, על מנת לוודא שהטיפול שבוצע לא מפריע לשיניים הנגדיות.

הפרעה שכזו יכולה להתבטא באי נוחות בעת סגירת הפה או בהפעלת כוחות מרובים על השן בה בוצע הטיפול. כוחות אלו עלולים לגרום לכישלון של הטיפול. כמו כן ישנם סיבוכים נוספים שיכולים להתרחש, זאת כתלות בטיפול שמבוצע. טיפולי שיניים בחולון הינם טיפולים מקצועיים ע"י אנשי המקצוע המנוסים ביותר.

 

איך נמנעים מסיבוכים?

על מנת להימנע ככל שניתן מסיבוכים שנגרמים בעקבות טיפול השיניים או ההרדמה, יש לבחור במרפאה בחולון בה יש רופאים מקצועיים ובעלי ניסיון. כמו כן יש להציג בפני הרופאים את המידע הרפואי הרלוונטי: רקע רפואי, היסטוריה דנטלית, צילומי רנטגן ועוד. כל אלו יכולים לסייע לכם לעבור את ההרדמה בצורה הטובה ביותר.

מה היה לנו עד עכשיו?