אילו טיפולי שיניים אסתטיים קיימים היום בשוק?

אפילו שטיפולי שיניים לרוב מעלים בנו חרדת מחשבות גדולה, חשוב לדעת כי לא כל טיפול מסוג זה הוא בריאותי, כואב, או מפחיד.

הרוב הגדול של טיפולי השיניים הניתנים הם טיפולי שיניים אסתטיים, ומטרתם לשפר את נראות הפה.

מטרתם של הטיפולים האסתטיים היא לעיתים משולבת, והם מסייעים בבעיה בריאותית בשן, אך בו בזמן בבעיה אסתטית. טרם הליך כלשהו יש כמובן להיוועץ ברופא שיניים המתמחה באסתטיקה על מנת שיעשה בדיקה מקיפה וייתן את אבחנתו, והמלצתו, בהתאם.

 

אילו טיפולי שיניים אסתטיים קיימים?

השתלות

ניתן לבצע סוגים שונים של השתלות בהתאם למצב הפה של מטופל מסוים. לרוב יזדקקו מטופלים להשתלה במידה ובוצעה עקירה של שיניים מסוימות, ועל כן סט השיניים נראה לא מלא, ועם חורים. התהליך מתבצע על ידי כירורג דנטלי.

 

הלבנה

למרות הפרסומות הבוהקות בטלוויזיה גוון השיניים, של רובנו, אינו לבן באותה המידה וזאת עקב סיבות שונות דוגמת עישון, גוון צהבהב טבעי, ועוד. ישנן הרבה ערכות ביתיות המסייעות בבעיה זו, אך מומלץ לפנות לרופא שיניים מוסמך על מנת לקבל ייעוץ בנוגע לערכה ספציפית, או טיפול בטוח להלבנת שיניים.

 

ציפוי

מטרת ציפוי לשיניים הוא לטפל בשיניים בעלות פגמים נראים כמו רווחים, צורת השן, וכדומה. ניתן לעשות ציפוי בהתאם להמלצתו של רופא השיניים, ובהתאם לכך מסוגים שונים, דוגמת חרסינה, קומפוזיט, וזירקוניה.

 

כתרים

לעומת ציפוי, התקנת כתר על השיניים משמעו ציפוי מלאכותי שנעשה לשן, אך במקרה זה מתבצעת התקנה של הכתר על גביי שן משויפת והכתר מחליף את צורת השן. הטיפול מתבצע לרוב במידה וטרם לכן התקיים טיפול שורש בו נאבדו חלקים מהשן ועל כן היא נחלשת. ועל כן, במקרה זה טיפול כתר הוא אסתטי ורפואי כאחד. את הכתר ניתן לעשות מחומרים שונים דוגמת זירקוניה וחרסינה.

 

איפה ניתן לקבל טיפול שיניים אסתטי?

ישנן קופות אשר ניתן לעשות דרכן טיפולי שיניים אסתטיים בסבסוד, או מחיר מלא, אך לרוב מומלץ לפנות לרופא שיניים פרטי בהתאם למקום מגוריכם. לדוגמא, במידה והנכם מתגוררים באזור פתח תקווה מומלץ לפנות למומחה כמו רופא שיניים בפתח תקווה, או לרופא שיניים בגני תקווה, על מנת לוודא שבמקרה של כל בעיה או סיבוך עם הטיפול, הרופא יהיה זמין וקרוב אליכם, דבר שלא בהכרח יהיה רלוונטי אם טופלתם בקופה.

 

לסיכום

ישנם מגוון טיפול אסתטיים אותם ניתן לבצע בסט השיניים אשר מטרתם ליפות או לתקן פגמים נראים לעין, ובו בזמן לטפל בבעיה רפואית כלשהי, דוגמת הלבנה, ציפויים, ועוד. במידה והנכם זקוקים לטיפול שיניים אשר מטרתו היא אסתטית, דעו כי מומלץ לגשת לרופא שיניים המתמחה באסתטיקה ובקרבת מגורכם על מנת לקבל ייעוץ התואם לבעיה אותה תרצו לתקן וגם על מנת לקבל את הטיפול המותאם לכם ככל האפשר.

 

חיוך

טיפול רפואי
מה היה לנו עד עכשיו?