טיפולים אסתטיים בשיניים

בשנים האחרונות הפכו טיפולים אסתטיים בשיניים פופולריים מתמיד, מהלבנת שיניים, דרך ציפויי שיניים, יישור שיניים ועד החלפת השיניים באמצעות כתרים והשתלות שיניים. כיום, רופאי השיניים מציעים מגוון רחב של כלים וטכניקות לשיפור מראה החיוך של מטופליהם.

אולם לפני שתחליט לעבור טיפול שיניים קוסמטי כלשהו, ​​חשוב לדעת מהם היתרונות ומהם הסיכונים בכל טיפול, וללמוד למה ניתן לצפות במהלך הטיפול ולאחריו. יתרה מכך, כדאי לוודא מבעוד מועד גם כמה זה יעלה לך, איזה ניסיון יש לרופא השיניים שלך בביצוע ההליך, והאם יהיה צורך בתחזוקה מיוחדת לאחר מכן על מנת לשמור על התוצאה.

 

טיפולי הלבנת שיניים – ההליך השכיח ביותר בתחום של טיפולים אסתטיים בשיניים

עם הזמן השיניים שלנו נוטות לצבור כתמים או לאבד את הלובן הטבעי שלהן. זה שכיח במיוחד בקרב מעשנים, לאחר נטילת תרופות מסוימות או צריכת מזון ומשקאות מכתימים כגון קפה ותה.

אולם למרבה המזל, באמצעות תהליך כימי, רופא השיניים שלך יכול להלבין את השיניים בפיך באחת משתי דרכים. הוא יכול לעשות טיפול של הלבנת שיניים מקצועית אצלו במרפאה, או לחילופין – לספק לך סדי הלבנה לשימוש ביתי.

 

הלבנת שיניים בעזרת סד מלבין בהתאמה אישית או במרפאת רופא השיניים?

רופא השיניים שלך יכול ליצור עבורך סד מלבין לשיניים בהתאמה אישית למבנה הלסת שלך. פתרון הלבנה זה מבטיח שחומר ההלבנה יבוא במגע אחיד עם משטח השן שלך ובדיוק במקומות הנכונים, מבלי לזלוג אל החניכיים.

מטופלים רבים בוחרים בפתרון הזה של הלבנת שיניים באמצעות סד הלבנה מותאם אישית, משום שביצוע טיפולי הלבנת השיניים בבית נוח יותר לרוב האנשים.

אולם חסרונו טמון בעובדה שההליך עשוי להמשך שבועיים עד ארבעה שבועות או יותר, תלוי בעוצמת החומר המלבין שבשימוש. הלבנת שיניים מקצועית המבוצעת במרפאת רופא השיניים, לעומת זאת, יכולה להתבצע בביקור אחד בלבד הנמשך עד שעתיים.

כך או כך, יש לזכור כי השיניים שלך עלולות להיות מוכתמות מחדש אם תמשיך לחשוף אותן לאותם חומרים שהכתימו אותן במקור.

כמו כן, מכיוון שמוצרי הלבנה לא נועדו לנקות שיניים, עדיין חשוב להמשיך ולשמור על היגיינת הפה על ידי צחצוח שיניים בתדירות של פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום, ושטיפה במי פה אנטיספטיים מדי יום.

טיפולים אסתטיים בשיניים
טיפולים אסתטיים בשיניים

שחזור שיניים באמצעות ציפוי שיניים קומפוזיט

שחזורי שיניים או השלמת שיניים שבורות, הליך שידוע בתור בונדינג לשיניים בלועזית, וכן בתור "ציפוי שיניים קומפוזיט" מסייעים לשפר את מראה השיניים אם יש ביניהן מרווחים גדולים מדי, או אם הן סדוקות, שבורות, מוכתמות או מבוקעות. רופאי שיניים משתמשים בחומרי ציפוי לשיניים גם כדי למלא חורים קטנים או כדי להגן על שורש שן חשוף.

רופא השיניים יכול בדרך כלל לבצע הליך זה במסגרת טיפול יחיד במרפאת השיניים, על ידי שיוף של פני השן ומריחה של נוזל המאפשר לציפוי הקומפוזיט להיצמד למשטח השן. לאחריו מונח על השן חומר ציפוי בצבע השן הטבעית – לעיתים יהיה חומר זה עשוי מתרכובת של שרף מרוכב.

ציפוי שיניים חסרינה

ציפויי שיניים או פורנירים לשיניים הינם שכבה דקה במיוחד של פורצלן שבאמצעותה מצפים את השן במטרה לשפר את המראה והגוון שלה. ציפויי שיניים בהתאמה אישית, עשויים בדרך כלל מחרסינה, והם מכסים את דפנות השיניים הקדמיות כדי לשנות את צבען ו / או צורתן.

ציפוי חרסינה לשיניים מחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר ציפוי שיניים קומפוזיט ומספק תוצאה מעולה. ציפויי פורצלן לשיניים יכולים לשפר את מראה השיניים כאשר:

  • יש רווחים ביניהן
  • השיניים סדוקות או שחוקות
  • השיניים מוכתמות לצמיתות
  • צורת השיניים הטבעית טעונת שיפור
  • שיניים עקומות מעט

 

כדי שציפוי השיניים יתאים למטופל במדויק, רופא השיניים לוקח דגימה של כחצי מילימטר מן השן שלו (בעזרת כלי שיוף) לפני שהוא בונה מודל של שיני המטופל.

לאחר מכן דגם זה יועבר לטיפול במעבדה שאחראית על יצירת ציפוי החרסינה לשיניים. לאחר מכן רופא השיניים משתמש במלט שיניים כדי להדביק את הציפוי לשן. בשלב זה מבוצע שימוש באור אולטרא סגול על מנת להקשיח את הציפוי במהירות.

 

כתרים בשיניים

כתרים הם שיניים מלאכותיות שנועדו להחליף שן פגומה או חסרה. יתכן שתזדקק לכתר כדי:

  • לכסות שן מוכתמת או פגומה
  • להגן על שן חלשה
  • לשחזר שן שבורה או שחוקה
  • לכסות שן עם סתימה גדולה
  • לקבע גשר לשיניים למקומו
  • לכסות שתל דנטלי
  • לכסות שן שעברה הליך טיפולי שורש

 

כתרים יכולים להיות עשויים ממתכת, פורצלן, שרף או קרמיקה. מכיוון שכתרים הם יקרים, רופאי שיניים בדרך כלל מציעים אותם כפתרון רק כאשר פרוצדורות אחרות אינן יכולות להביא לתוצאה מספקת. לפעמים, רופא שיניים יכול להכין למטופל כתר במקום, או כתר זמני.

רופא השיניים מכין את השן לכתר, יוצר תבנית או מודל דיגיטלי של השן, מספק למטופל כתר זמני אם המודל מועבר לטיפול במעבדה, ואז מניח את הכתר הקבוע בטיפול נפרד. כתרים קבועים יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן רב אם מקפידים לטפל בהם היטב.

 

יישור שיניים

כיום אנשים כמעט בכל הגילאים בוחרים לעבור טיפולי יישור שיניים כדי לשפר את מראה החיוך שלהם. באמצעות שימוש בגשר או בפלטה, ניתן לא רק לשפר את המראה של שיניים עקומות או בולטות, אלא גם לתקן מנשך לא תקין ולמקם מחדש את הלסתות.

ההתקן האורתודונטי הכי נפוץ בטיפולי יישור שיניים, הוא עדיין גשר המתכת המסורתי, אשר בעזרתו מופעל לחץ על השיניים כדי למקם אותן מחדש. יישור שיניים נמשך בדרך כלל בין שנה וחצי לשנתיים, כתלות במצב הפה, הציפיות של המטופל והתקדמות הטיפול.

כדי למקם את הגשר לשיניים בפיך, רופא השיניים או האורתודנט שלך יחבר סמכים ממתכת, קרמיקה או פלסטיק אל קדמת השיניים שלך. לאחר מכן מושחלים חוטים דרך הסמכים, שנועדו לדחוף את השיניים למקומן הנכון.

אלטרנטיבה לתיקון בעיות אורתודונטיות קלות, זמינה כיום בדמות התקנים ליישור שיניים שקוף (כדוגמת אינויזליין), או גשר שקוף לשיניים. כאשר מדובר בפלטות שקופות ליישור שיניים, הן מיוצרות עבור המטופל בהתאמה אישית ומוחלפות אחת לשבועיים.

שלא כמו הגשר המסורתי ליישור שיניים, ניתן להסיר את הפלטה השקופה בזמן אכילה, צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי. אולם יש מי שטוענים כי פתרון זה פחות אפקטיבי מיישור שיניים באמצעות גשר, כשנדרש תיקון מקיף.

מה היה לנו עד עכשיו?